Με αιχμή το Thermomix -μια κουζινομηχανή «όλα-σε-ένα» που ενσωματώνει πάνω από 20 διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας- και στόχο να 10πλασιάσει τις πωλήσεις του στην ελληνική αγορά την επόμενη 5ετία, ο γερμανικός όμιλος Vorwerk των 3,2 δισ. ευρώ κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά.
Η οικογενειακή επιχείρηση, που ιδρύθηκε το 1883 στο Βούπερταλ, βλέπει στην ελληνική αγορά πολύ ισχυρή δυναμική, έτσι αποφάσισε να επενδύσει αυτόνομα (σ.σ. μέχρι τώρα τα προϊόντα της διατίθεντο μέσω αντιπροσώπων) προχωρώντας στη δημιουργία του πρώτου experience store στην Κηφισιά, μια επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ.
Το κατάστημα της Κηφισιάς όπου θα βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας θα ξεκινήσει τη λειτουργία τον Μάιο, ενώ ήδη λειτουργεί υποκατάστημα στην Θεσσαλονίκη, καλύπτοντας τις ανάγκες του βόρειου τμήματος της χώρας.
Η προοπτική είναι να ανοίξουν καταστήματα και σε άλλες πόλεις αν επιτευχθούν οι στόχοι της διοίκησης, όπως επισημάνθηκε χθες σε δημοσιογραφική συνάντηση στην οποία ήταν παρών και ο Γερμανός Πρέσβης στην Ελλάδα, Andreas Kind.
Ρόλο general manager στην ελληνική θυγατρική έχει αναλάβει ο Γιάννης Σκλάβαινας, επί χρόνια υψηλόβαθμο στέλεχος της εισηγμένης Frigoglass, με τον Νίκο Σαχλά, προερχόμενο από την Τemes (Costa Navarino) στη θέση του CFO.
Ας σημειωθεί ότι η Vorwerk Hellas ιδρύθηκε στο τέλος Σεπτέμβρη πέρσι με βασικό μέτοχο την Vorwerk International CO KMG και μετοχικό κεφάλαιο 40.000 ευρώ. Από το 2016 αποκλειστικός αντιπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα ήταν η Cooking Hellas, ενώ στη Θεσσαλονίκη η Chef Renard.
Στόχος οι πωλήσεις 50.000 Thermomix
Ακολουθώντας το μοντέλο των απευθείας πωλήσεων (επιδείξεις στο σπίτι του υποψήφιου πελάτη), που πλέον έχει αναβαθμιστεί σε phygital (ανάπτυξη και eshop συνεργατών από την ίδια την εταιρεία), η Vorwerk στοχεύει να αναπτύξει ένα δίκτυο 600 συνεργατών στην Ελλάδα, ενώ περί τις 30 θα είναι θέσεις της μόνιμης μισθωτής απασχόλησης.
Τι ελπίζει όμως να πετύχει στην ελληνική αγορά ο όμιλος Vorwerk;
«Ο στόχος είναι οι πωλήσεις μας στο Thermomix να φτάσουν στις 50.000 τεμάχια στα επόμενα 5-6 χρόνια», ανέφερε ο Μιχάλης Τζιάλλας, CSO και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Vorwerk International Thermomix & Kobold, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΟΤ.
Μάλιστα επισήμανε το παράδειγμα της Πορτογαλίας, μιας αγοράς παρόμοιας με την ελληνική, όπου πωλούνται 65.000 Thermomix ετησίως, με τον όμιλο να αποκομίζει τζίρο 100 εκατ. ευρώ.
Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, την περίοδο 1995-2000 στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις του Thermomix, κυρίως στην Αθήνα όπου ήταν ο distributor, είχαν φθάσει 15.000 – 20.000 τεμάχια τον χρόνο.
Μαζί με την ελληνική αγορά θα αναπτυχθεί και η αγορά της Κύπρου όπου επίσης το προϊόν είναι γνωστό διαθέτοντας πολυετή παρουσία.Ακολουθώντας το μοντέλο των απευθείας πωλήσεων (επιδείξεις στο σπίτι του υποψήφιου πελάτη), που πλέον έχει αναβαθμιστεί σε phygital (ανάπτυξη και eshop συνεργατών από την ίδια την εταιρεία), η Vorwerk στοχεύει να αναπτύξει ένα δίκτυο 600 συνεργατών στην Ελλάδα, ενώ περί τις 30 θα είναι θέσεις της μόνιμης μισθωτής απασχόλησης.
Τι ελπίζει όμως να πετύχει στην ελληνική αγορά ο όμιλος Vorwerk;
«Ο στόχος είναι οι πωλήσεις μας στο Thermomix να φτάσουν στις 50.000 τεμάχια στα επόμενα 5-6 χρόνια», ανέφερε ο Μιχάλης Τζιάλλας, CSO και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Vorwerk International Thermomix & Kobold, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΟΤ.
Μάλιστα επισήμανε το παράδειγμα της Πορτογαλίας, μιας αγοράς παρόμοιας με την ελληνική, όπου πωλούνται 65.000 Thermomix ετησίως, με τον όμιλο να αποκομίζει τζίρο 100 εκατ. ευρώ.
Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, την περίοδο 1995-2000 στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις του Thermomix, κυρίως στην Αθήνα όπου ήταν ο distributor, είχαν φθάσει 15.000 – 20.000 τεμάχια τον χρόνο.
Ωστόσο και λόγω υψηλού κόστους της συσκευής και λόγω του μοντέλου των απευθείας πωλήσεων που ακολουθείται η τοποθέτηση του Thermomix σε σούπερ μάρκετ ή καταστήματα ηλεκτρικών συσκευών είναι απαγορευτική.
Μάλιστα όπως επισημάνθηκε, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε συνεργασία με τη Eurobank για τη χρηματοδότηση αγοράς του προϊόντος.
Τι είναι το Thermomix
Το Thermomix, με πωλήσεις 1,7 δισ. ευρώ το 2022, είναι το πιο γνωστό προϊόν της Vorwerk και έχει χαρακτηριστεί ο καλύτερος sous-chef για όλους τους οικιακούς μάγειρες.
Μέσω της εφαρμογής Cookidoo παρέχει στον χρήστη πρόσβαση σε περισσότερες από 90.000 συνταγές, ενώ διαθέτει και 1.300 συνταγές στα ελληνικά.
Πέρα από το Thermomix, η Vorwerk διαθέτει επίσης μια καινοτόμο γραμμή στον τομέα Καθαρισμού με τη σειρά προϊόντων Kobold, τα οποία θα είναι επίσης διαθέσιμα στο κατάστημα.
Μια οικογενειακή επιχείρηση με ιστορία 141 ετών
Η Vorwerk ιδρύθηκε το 1883 από τον Carl Vorwerk αρχικά ως ένα μικρό εργοστάσιο ύφανσης χαλιών. Το 1929 η Vorwerk υπό τη διαχείριση του γαμπρού του August Mittelsten Scheid παρήγαγε την πρώτη ηλεκτρική σκούπα Kobold.
Ακολούθησε ένα χρόνο αργότερα το μεγαλύτερο ορόσημο στην ιστορία της εταιρείας: η εισαγωγή των άμεσων πωλήσεων. Τελικά, το 1971 κυκλοφόρησε η πολυλειτουργική κουζινομηχανή Thermomix.
Η παραγωγή και η διανομή του Thermomix και της ηλεκτρικής σκούπας Kobold αντιστοιχούν στο 80% του συνολικού τζίρου του group, όπου περιλαμβάνεται επίσης η τράπεζα AKF, καθώς και η εταιρεία Vorwerk Ventures που επενδύει σε νεοφυείς εταιρείες.
Η Vorwerk πραγματοποίησε ενοποιημένες πωλήσεις 3,2 δισ. ευρώ το 2022 και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 60 χώρες, αν και η βασική πηγή εσόδων της είναι η Ευρώπη και κυρίως η Γερμανία, η Ιταλία και η Γαλλία.