Για λόγους ανεξήγητους το ΑΠΕ απέλυσε τον επι 28 χρόνια ανταποκριτή του στην Αλβανία Παναγιώτη Μπάρκα προκαλώντας την διαμαρτυρία τόσο του ίδιου όσο και της ΕΣΗΕΑ.

‘Οπως καταγγέλει ο κ. Μπαρκας, ο πρόεδρος του ΑΠΕ δεν του έδωσε καμιά εξήγηση για την απόλυση ενώ ο ίδιος την αποδίδει στις θέσεις που έχει διατυπώσει δημοσίως για το ζήτημα του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού και την κοινωνική και πολιτική του δραστηριότητα. Θέσεις τις οποίες δεν περιλαμβάνει στις ανταποκρίσεις του στο ΑΠΕ για το οποίο λειτουργεί εντελώς δημοσιογραφικά.

Ο κ. Μπάρκας διετέλεσε βουλευτής της Ομόνοιας.
Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, πως ανησυχεί για την ασφάλεια της ζωής του ενώ θεωρεί πως θα πέσει θύμα αλβανικών εθνικιστικών κύκλων. Σε επιστολή του στα ΜΜΕ ο κ Μπάρκας εξηγεί τους λόγους που πιστεύει πως απολύθηκε.

Να τι γράφει σχετικά.
Ενημέρωση για την παράνομη και αδικαιολόγητη απόλυσή
μου από τη θέση του ανταποκριτή στο ΑΠΕ για την Αλβανία, ύστερα από 28 χρόνια υπηρεσίας.
Αξιότιμοι κύριοι,
Σας ζητώ συγνώμη για την ανησυχία, αλλά θεωρώ χρέος να Σας ενημερώσω για τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία:
– ασφαλώς και με βλάπτει πολλαπλώς σε προσωπικό επίπεδο,
– ταυτόχρονα αποτελεί και μια ακόμα ενέργεια σε βάρος της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και λειτουργίας, σε βάρος της ελευθερίας λόγου και δημοκρατίας. (Για την εκδίωξή μου από το ΑΠΕ επικαλέστηκαν κατηγορίες ότι δήθεν δεν ακολουθώ την εθνική γραμμή. Θα χαιρόμουν να υπήρχε, αλλά ποτέ δεν μπόρεσαν να μου πουν πού, πότε και πως!)
– φέρει βαρύτατες συνέπειες στην κοινότητα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. (Η ολομέτωπη επίθεση εναντίον μου επιδιώκει στον εκφοβισμό των Ελλήνων στην Αλβανία να μη μιλάει. Αποσκοπεί στη φίμωση της αλήθειας και στην αποσιώπηση των ευθυνών για τα όσα διαπράχτηκαν σε βάρος του Ελληνισμού στην Αλβανία, ευθύνες με τις οποίες δε συμβιβάστηκα και κατήγγειλα διαρκώς.

Για τη στάση μου αυτή υπήρξε παλιότερα άμεση απειλή για τη ζωή μου. Υπάρχουν ενδείξεις και πληροφορίες ότι κάτι παρόμοιο κυοφορείται και στην προκειμένη περίπτωση)
Γι΄αυτό και θεωρώ σημαντική την αλληλεγγύη και την αντίδρασή Σας!
Αξιότιμοι κύριοι,
Σας μεταφέρω στη συνέχεια το χρονικό της απόφασης αυτής. Συνημμένα θα βρείτε όλη την αλληλογραφία και διαδικασία που μεσολάβησε.
Σας ευχαριστώ προκαταρκτικά.

Το χρονικό
Κάθε χρόνο, το αργότερο μέχρι 15 Γενάρη, η διεύθυνση του ΑΠΕ, ανταποκριτής του οποίου είμαι από το 1995, δλδ 28 χρόνια, ανανεώνει την ετήσια σύμβαση έργου. Φέτος για μένα προσωπικά δεν υπήρξε καμιά ενημέρωση. Ανησύχησα και ενδιαφέρθηκα στην αρμόδια υπηρεσία. Μου ανακοίνωσαν ότι είχαν εντολή να μη προχωρήσουν στην ανανέωση μόνο της δικής μου σύμβασης και ότι δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι να μου πουν τους λόγους.

Μετά από επανειλημμένες άκαρπες προσπάθειες να επικοινωνήσω με τον Πρόεδρο του ΑΠΕ κύριο Αι. Περδικάρη, για σχετική ενημέρωση, στις 18.01.2024 απευθύνθηκα στον ίδιο με γραπτή επιστολή. (Συνημμένη).
Δεν έλαβα απάντηση.

Σε προσωπικό επίπεδο είχα ενημερωθεί ότι η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί προϊόν πολιτικής παρέμβασης. Κύκλοι Βορειοηπειρωτών με προσβάσεις στο κυβερνόν κόμμα και σε τμήματα της κυβέρνησης είχαν ζητήσει την αποπομπή μου από το ΑΠΕ. Ο ίδιος είχα δεχτεί απειλές ότι αυτό θα συμβεί άμεσα. Οι λόγοι απλώς καθεστωτικοί. Δεν συμφωνούσαν με τις προσωπικές μου απόψεις (όχι τις διατυπωμένες στο ΑΠΕ) για τα θέματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, με αιχμή του δόρατος την υπόθεση Μπελέρη. Γι΄αυτό και κατασκεύασαν την κατηγορία ότι δεν ακολουθώ την εθνική πολιτική.

Στις 21 Γενάρη 2024, ξεκινώντας από τις επιβεβαιωμένες πληροφορίες ότι η αποπομπή μου από το ΑΠΕ ήταν πολιτική και αποτελούσα το παράπλευρο θύμα της υπόθεσης Μπελέρη, ενημέρωσα τον Πρωθυπουργό, το Υπουργό Εξωτερικών και άλλους επίσημους αρμόδιους φορείς και ζήτησα την παρέμβασή τους για την αποκατάστασή μου. (Συνημμένη)

Δεν έλαβα απάντηση.
Στις 5 Φεβρουαρίου 2024 με μια ανεπίσημη επιστολή πέντε γραμμών, χωρίς ημερομηνία και αριθμό πρωτοκόλλου ο κ. Περδικάρης ψυχρά, αυθαίρετα και με νοοτροπία ότι το ΑΠΕ είναι μαγαζί του, μου ανακοίνωσε ότι δεν ανανεώνει την σύμβαση για το 2024.
Πρόκειται για δυσφημιστική και περιφρονητική στάση και απόφαση έναντι του ανταποκριτή του ΑΠΕ για 28 χρόνια, χωρίς καμιά επίπληξη. Απεναντίας! Έναντι του μοναδικού γηγενή δημοσιογράφου στο εξωτερικό της Ελλάδας σε δημόσιους φορείς ενημέρωσης, έναντι ενός στελέχους της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, ιδρυτή και βουλευτή της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, με πλούσιο συγγραφικό έργο και δράση υπέρ του Ελληνισμού, με εκατοντάδες άρθρα και παρουσιάσεις σε αλβανικά ΜΜΕ υπέρ του Ελληνισμού.

Για τις εξελίξεις αυτές είχαν ενημερωθεί και από μένα προσωπικά οι πρόεδροι της ΕΣΗΕΑ και ΠΟΕΣΥ, αντίστοιχα κ.κ. Αντωνιάδου και Τριανταφύλλου, το ενδιαφέρον των οποίων υπήρξε άμεσο, ενεργό και διαρκές. Τους ευχαριστώ ιδιαίτερα!

Οι αντιδράσεις τους όμως και στο ΔΣ του ΑΠΕ δεν απέδωσαν να ανατρέψουν την χωρίς επιχειρήματα και καταχρηστική απόφαση του κυρίου Περδικάρη.

Στις 08 Φεβρουαρίου 2024 απευθύνθηκα με επίσημη επιστολή στον κύριο Περδικάρη την οποία κοινοποίησα και στην κα Αντωνιάδου, πρόεδρο της ΕΣΗΕΑ, μέλος της οποίας είμαι από δύο δεκαετίες πριν.

Η επιστολή μου, δεν αποτελεί απλώς διαμαρτυρία για την απόφαση Περδικάρη για την αποπομπή μου, αλλά και σκληρή καταγγελία για τους λόγους που οδήγησαν σ΄αυτή, που καταδεικνύουν ότι όντως πρόκειται για πολιτική απόφαση ως ικανοποίηση εκδηλωμένων εκδικητικών απειλών από συγκεκριμένους κύκλους Βορειοηπειρωτών στην Ελλάδα και στη Βόρειο Ήπειρο, που καμιά σχέση δεν έχει με τη δημοσιογραφία και το θεσμό του ΑΠΕ.

Σημειώνω δε, ότι μια τέτοια απόφαση με εκθέτει σοβαρά στους αλβανικούς εθνικιστικούς κύκλους για τους οποίους αποτελώ το κόκκινο πανί. (Συνημμένα η επιστολή)
Δυστυχώς καμιά αντίδραση.
Στις 1 Μαρτίου 2024 το νεοκλεγέν Δ.Σ της ΕΣΗΕΑ προέβη σε διαμαρτυρία με την οποία καταδικάζει ως άδικη και καταχρηστική την απόφαση του κυρίου Περδικάρη, εκφράζοντας ταυτόχρονα την πλήρη στήριξή μου σε όποια ενέργεια για την αποκατάστασή μου. (Συνημμένη)

Αξιότιμοι κύριοι,
Η ενημερωτική μου αυτή επιστολή απαιτεί ασφαλώς την δική σας αλληλεγγύη κατά τέτοιων αυθαιρεσιών και σε προστασία της δημοσιογραφικής οντότητας, της ελευθερίας λόγου και της δημοκρατίας.

Σε προσωπικό επίπεδο έχει και μία ακόμα σημαντική διάσταση. 1. Πληροφορούμαι ότι οι ίδιοι κύκλοι των Βορειοηπειρωτών επιχειρούν κάτι παρόμοιο και σε βάρος των 25χρονων εργασιακών σχέσεών μου με την ΕΡΤ, μάλιστα λίγους μήνες πριν την συνταξιοδότησή μου.Την καθήλωση και εξουδετέρωση του Μπάρκα με τόσο έργο, φωνή και ρόλο υπέρ του Ελληνισμού, τα κρίνουν ως τρόπο και μέσο για να κλείσουν το στόμα και να επιβληθούν σε κάθε Έλληνα Βορειοηπειρώτη.

– Να αποσιωπήσουν και να εξαφανίσουν κάθε ευθύνη για την κατάσταση που δημιουργήθηκε στον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό, η ύπαρξη του οποίου απειλείται κυριολεκτικά. Ευθύνες με τις οποίες όχι απλώς δεν συμβιβάστηκα, αλλά και κατήγγειλα διαρκώς.

Διότι, όπως αναφέρω και μπορείτε να βρείτε στο συνημμένο σύντομο βιογραφικό μου:Πρόκειται για τον ιδρυτή της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, τον πρώτο βουλευτή της, τον αγωνιστή στην αλβανική κοινή γνώμη και ΜΜΕ σε υπεράσπιση των ελληνικών συμφερόντων. (Μόνο τα άρθρα μου γνώμης στον αλβανικό τύπο ανέρχονται σε περίπου 3 χιλιάδες σελίδες, άσε μετά τις παρουσίες μου σε τηλεοπτικές εκπομπές)
Για τον συγγραφέα αρκετών πονημάτων, ερευνών, ντοκιμαντέρ και λευκωμάτων, αφιερωμένων στην ιστορία, τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα του Ελληνισμού της Αλβανίας, σε τέτοιο σημείο που μετατράπηκα σε αλεξικέραυνο των επιθέσεων και απειλών μέχρι θανάτου των αλβανικών εθνικιστικών και ανθελληνικών κύκλων. Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση της ΕΣΗΕΑ μέλος της οποίας είμαι επί πολλά έτη.
Πρόκειται επίσης για τον πρόεδρο και αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, το μοναδικό πανεπιστημιακό ίδρυμα που ο Ελληνισμός έχει στην υπηρεσία της παιδείας στη μητρική γλώσσα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας με μια εξέχουσα ακαδημαϊκή θέση, πλούσιο εκδοτικό έργο, ανοδική πολιτιστική δράση.
Πρόκειται επιπλέον για ένα άτομο σε ηλικία συνταξιοδότησης, με χρόνια ασθένεια, το διαβήτη και προβλήματα στην καρδιά.
Σας ευχαριστώ!

Με απόλυτο σεβασμό
Παναγιώτης Μπάρκας

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ κ. ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ

Παναγιώτης Μπάρκας Ανταποκριτής ΑΠΕ για την Αλβανία Τέως βουλευτής, συγγραφέας.
Προς : Πρόεδρο του ΑΠΕ Κύριο Αιμίλιο Περδικάρη Αθήνα
Αργυρόκαστρο, 18.01.2024
Θέμα: Ενημέρωση για την ανανέωση της σύμβασής μου ως ανταποκριτής του ΑΠΑ για την Αλβανία για το 2024.
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, Μετά από ενδιαφέρον μου στην αρμόδια υπηρεσία του ΑΠΕ για την ανανέωση των συμβάσεων, στις 15.01.2024, μου ανακοίνωσαν ότι υπήρχε δική Σας εντολή για να μη προχωρήσουν στις διαδικασίες ανανέωσης της σύμβασή μου. Μου είπαν επίσης, ότι δεν μπορούν να γνωρίζουν τους λόγους, για τους οποίους, μου είπαν, θα λάβω επίσημη ενημέρωση από την διοίκηση του ΑΠΕ. Δεν λαμβάνω την ενημέρωση αυτή, παρά τις προσπάθειές μου να επικοινωνήσω μαζί σας.
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε Αν η ανακοίνωση της αρμόδιας υπηρεσίας σας για την μη ανανέωση της σύμβασής μου αποτελεί οριστική απόφαση, νομίζω ότι από κάθε άποψη, οφείλετε να μου εξηγήσετε επίσημα τους λόγους για την απόφαση αυτή, η οποία, αν ξεκινήσουμε από τις επαγγελματικές μου αποδόσεις και την μακρόχρονη εμπειρία στην υπηρεσία του Πρακτορείου, δεν δικαιολογείται, με πλήττει προσωπικά, ακούγεται ως διάκριση σε σχέση με τους συναδέλφους ανταποκριτές τουλάχιστον στα Βαλκάνια, όταν μάλιστα είμαι ο μόνος ανταποκριτής στο ΑΠΕ ως Έλληνας γηγενής στο εξωτερικό. Ως σοβαρός δημόσιος φορέας, οφείλετε μια επίσημη απάντηση για τους λόγους αποπομπής μου, ώστε κι εγώ να ορίσω και προχωρήσω στις κινήσεις μου!
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Υπηρετώ το ΑΠΕ από το 1995. Στην 28-χρονη θητεία έχω αποδείξει ότι είμαι άψογος επαγγελματικά, χωρίς ποτέ να έχω καμιά παρατήρηση ή επίπληξη. Απεναντίας, δεχόμουν συγχαρητήρια διότι στη δύσκολη αλβανική πραγματικότητα μετέφερα έγκαιρα, επαγγελματικά και με
οξυδέρκεια τις ειδήσεις και ανταποκρίσεις, αποκαλύπτοντας συχνά πραγματικότητες που δε φαίνονταν, αλλά με σημασία για την Ελλάδα. Επίσης, ήμουν ο μόνος ανταποκριτής σε χώρα με ιδιαίτερη την παρουσία του Ελληνικού στοιχείου, λόγω της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, αξιοπρεπές μέλος της οποίας είμαι, σε χώρα με ιδιαίτερη σημασία σε ότι αφορά τα ελληνικά συμφέροντα. Σημειώνω δε ότι πολλές φορές, λόγω της απήχησης των ειδήσεων μου για την Αλβανία μέσω ΑΠΕ στην Ελλάδα και όντας μέλος της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία και με έντονη δραστηριότητα στα αλβανικά ΜΜΕ σε υπεράσπιση του Ελληνισμού, δεχόμουν και δέχομαι απειλές από τις πιο ακραίες. Ταυτόχρονα, είμαι σε ηλικία στα πρόθυρα της σύνταξης, με χρόνια ασθένεια, διαβητικός και προβλήματα στην καρδιά.
Νομίζω κύριε Πρόεδρε πως είναι κατανοητό ότι το θέμα είναι ασφαλώς οικονομικό, είναι επαγγελματικό, αξιοκρατικό, δεοντολογικό και ηθικό. Αλλά αφορά και τον κίνδυνο έναντι των αλβανικών εθνικιστικών κύκλων, όταν εκλάβουν την αδικαιολόγητη απόλυσή μου από το ΑΠΕ, ως αφαίρεση της ελληνικής στήριξης στο πρόσωπό μου. Με μια τέτοια απόφαση ανατρέπετε τις δηλωμένες θέσεις της κυβέρνησης για την μέριμνα, ευημερία του Ελληνισμού στην Αλβανία και την προστασία των δικαιωμάτων του.
Με την εκτίμησή μου
Παναγιώτης Μπάρκας

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
Προς:
Κύριο Κυριάκο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
Πρωθυπουργό της Ελλάδας
Κύριο Γιώργο ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗ
Υπουργό Εξωτερικών
Κύριο Γιώργο ΚΩΤΣΗΡΑ
Υφυπουργό Εξωτερικών για τη Δημόσια Διπλωματία και τον
Απόδημο Ελληνισμό
Κύριο Παύλο ΜΑΡΙΝΑΚΗ
Γενικό γραμματέα επικοινωνίας και ενημέρωσης
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι!
Η συγκεκριμένη επιστολή μου θα είχε νόημα έστω και στην περίπτωση που θα Σας ζητούσα την αποκατάστασή μου ως ανταποκριτή του ΑΠΕ στην Αλβανία. Αυτό διότι ο πρόεδρος του ΑΠΕ με απολύει χωρίς να μου ανακοινώσει λόγους, όταν έχω μια 28χρονη αξιοπρεπή προϋπηρεσία.
Όταν πρόκειται για το μοναδικό γηγενή Έλληνα δημοσιογράφο ανταποκριτή σε μια κρίσιμη χώρα όπως η Αλβανία, στην οποία ζει και η Εθνική Ελληνική Μειονότητα, αξιοπρεπή μέλος της οποίας είμαι με μόνιμη οικογενειακή διαμονή στην Αλβανία.
Όταν απαιτούνται κάποιοι μήνες να συνταξιοδοτηθώ με μειωμένη σύνταξη,
Όταν επί 30 χρόνια πάσχω από διαβήτη και τελευταία από καρδιά.
Συνεπώς, έχω ανάγκη και τα 500 ευρώ το μήνα, αλλά περισσότερο την
ιδιότητα του ανταποκριτή του ΑΠΕ στο αλβανικό περιβάλλον, στο οποίο είμαι μόνιμα στόχος των αλβανικών εθνικιστικών ανθελληνικών κύκλων.
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι!
Παρά αυτό, η επιστολή μου ξανά δε θα είχε νόημα, αν με λύπη δε διαπίστωνα ότι στη συγκεκριμένη απόφαση υπάρχει πολιτικός δάκτυλος ατόμων στο κυβερνητικό και κομματικό περιβάλλον.
Δεν πρόκειται για υπερβολή. Αλλά για επίπληξη, σε μορφή εκδίκησης, κατά ενός στελέχους της Ε.Ε. Μειονότητας με διαπρεπή έργο σε όφελος του Ελληνισμού, επειδή δεν υπακούει στη γραμμή τους, έχει διαφορετική άποψη και τολμάει να
αρθρώσει λόγο και να κάνει αποκαλύψεις γεγονότων που είναι σε βάρος του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.
Ταυτόχρονα, αδιαφορούν για το γεγονός ότι με τον τρόπο αυτό πλήττουν τον είδη απονευρωμένο Ελληνισμό στην Αλβανία στα ελάχιστα στελέχη που πιστεύουν στη δημοκρατία και αγωνίζονται για τα εθνικά του δίκαια, ότι αποθαρρύνουν και απογοητεύουν τον Ελληνισμό και του επιτρέπουν ως διέξοδο την αναζήτηση προστασίας στην αλβανική πραγματικότητα.
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι!
Πριν από κάποιες μέρες, διοικητικές υπηρεσίες στο ΑΠΕ με ενημέρωσαν ότι είχαν άνωθεν εντολή να μη προχωρήσουν στην ανανέωση της σύμβασής μου για το 2024. Η απόφαση αφοράει προσωπικά εμένα και όχι κάποιον άλλο αντίστοιχο συνάδελφο. Όπως ανέφερα, πρόκειται για τον μοναδικό ομογενή δημοσιογράφο σε ελληνικά ΜΜΕ με 28 χρόνια υπηρεσία στο ΑΠΕ. Προσέφερα στο Εθνικό Πρακτορείο Ειδήσεων τις καλύτερες δημοσιογραφικές υπηρεσίες με άψογο επαγγελματισμό σχετικά με την πραγματικότητα στην Αλβανία και την Εθνική Ελληνική Μειονότητα, εδώ. Δεν δέχτηκα ποτέ ούτε μία επίπληξη. Απεναντίας!
Παρά την επιμονή μου να πληροφορηθώ επίσημα για τους λόγους αποπομπής μου, αυτό δε στάθηκε εφικτό.
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι!
Πληροφορούμε ωστόσο, ότι πρόκειται για πολιτική παρέμβαση ατόμων κοντά στην κυβέρνηση. Τα όλα στοιχεία στη διάθεσή μου μιλούν ότι οι λόγοι παρέμβασης αφορούν το γεγονός ότι δεν μπορούν να ανεχτούν την ελεύθερη προσωπική μου άποψη, (δεν αφοράει τις επαγγελματικές υποχρεώσεις στο ΑΠΕ), η οποία άποψή μου δεν συμβαδίζει με τη γραμμή και πραγματικότητα που θέλουν να επιβάλουν στην Ε.Ε. Μειονότητα, που κατά τη δική μου επιχειρηματολογημένη άποψη, βλάπτουν τον Ελληνισμό και την επίσημη πολιτική της κυβέρνησης της Ελλάδας προς αυτόν. Μάλιστα την παρασέρνουν σε αδιέξοδα και σε συγκρουσιακή πορεία με τη γείτονα.
Οι ίδιες πηγές μου αναφέρουν ότι θέλουν να προωθήσουν στη θέση μου ανθρώπους του δικού τους περιβάλλοντος. Συνεπώς, πρέπει να με υποχρεώσουν να κλείσω το στόμα, για να περάσουν και το μήνυμα στους υπόλοιπους Έλληνες Βορειοηπειρώτες.
Ταυτόχρονα, πρόκειται για μέτρο στη λογική που διαδίδουν άτομα του ίδιου περιβάλλοντος με υψηλή απήχηση στην Ελλάδα, ότι η κυβέρνηση της Ελλάδας θα πρέπει να ακολουθήσει σκληρή εκδίωξη ασυμβίβαστων Βορειοηπειρωτών με τη λογική τους, η οποία εκφέρεται ως εθνική.
Φαίνεται ότι πρώτος στη μαύρη αυτή λίστα προέκυψα εγώ.(!)
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι!
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στο συνημμένο σύντομο βιογραφικό μου,

Πρόκειται για τον ιδρυτή της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, τον πρώτο βουλευτή της, τον
αγωνιστή στην αλβανική κοινή γνώμη και ΜΜΕ σε υπεράσπιση των ελληνικών συμφερόντων. (Μόνο τα άρθρα μου γνώμης στον αλβανικό τύπο ανέρχονται σε περίπου 3 χιλιάδες σελίδες, άσε μετά τις παρουσίες μου σε τηλεοπτικές εκπομπές)

Για τον συγγραφέα αρκετών πονημάτων, ερευνών, ντοκιμαντέρ και
λευκωμάτων, αφιερωμένων στην ιστορία, τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα του Ελληνισμού της Αλβανίας, σε τέτοιο σημείο που μετατράπηκα σε αλεξικέραυνο των επιθέσεων και απειλών μέχρι θανάτου των αλβανικών εθνικιστικών και ανθελληνικών κύκλων. Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση της ΕΣΗΕΑ μέλος της οποίας είμαι επί πολλά έτη.

Πρόκειται επίσης για τον πρόεδρο και αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα
Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, το μοναδικό πανεπιστημιακό ίδρυμα που ο Ελληνισμός έχει στην υπηρεσία της παιδείας στη μητρική γλώσσα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας με μια εξέχουσα ακαδημαϊκή θέση, πλούσιο εκδοτικό έργο, ανοδική πολιτιστική δράση.

Πρόκειται επιπλέον για ένα άτομο σε ηλικία συνταξιοδότησης, με χρόνια
ασθένεια, το διαβήτη και προβλήματα στην καρδιά.
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι!
Με δικαιώνουν η λογική, το έργο μου, η εθνική μου συνεισφορά, η εθνική πολιτική της κυβέρνησης και θέλω να πιστεύω ότι με τη δική Σας παρέμβαση θα αποκατασταθεί η αδικία που μου γίνεται.
Σας ευχαριστώ!
Με την εκτίμησή μου
Αν. Καθ. Παναγιώτης Μπάρκας

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΑΡΚΑΣ

Σύντομο βιογραφικό
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Παναγιώτης Μπάρκας γεννήθηκε το 1958, στη Βόδριστα της Άνω Δρόπολης, νομού Αργυροκάστρου. Έγγαμος, με σύζυγο την Ελβίρα Δρόσου με την οποία έχουν δύο αγόρια, τον Λαέρτη και τον Μάριο.
Είναι απόφοιτος φιλολογικών πανεπιστημιακών σπουδών και σήμερα διευθύνει το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου.
Στα πρώτα χρόνια μετά τις σπουδές χρημάτισε δάσκαλος στο Βορά της Αλβανίας, στην Πούκα και στο Πωγώνι του Αργυροκάστρου.
Από το 1984 και μέχρι το 1993 διεύθυνε την ελληνική εκπομπή στο Ραδιοφωνικό Σταθμό Αργυροκάστρου αφήνοντας πίσω μια λαμπρή εποχή ηχογραφήσεων του λαογραφικού πλούτου του Ελληνισμού της Αλβανίας και σημαντικό έργο στην προώθηση της ελληνικότητας των Ελλήνων της Αλβανίας.
Στις εξελίξεις ανατροπής του κομμουνιστικού καθεστώτος στην Αλβανία μετείχε ενεργά στην εξαμελή ομάδα ίδρυσης της Πολιτικής Οργάνωσης της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, ΟΜΟΝΟΙΑ. Εξελέγη βουλευτής της στην πρώτη πλουραλιστική Βουλή του 1991 στην Αλβανία, διαδραματίζοντας σπουδαίο ρόλο στην εκπροσώπηση του Ελληνισμού για την κατοχύρωση της ιστορικής του πραγματικότητας και για την διεκδίκηση των εθνικών του δικαιωμάτων.
Αφοσιωμένος ιδιαίτερα στη δημοσιογραφία, προσέφερε τις υπηρεσίες του σε διάφορα ΜΜΕ στην Αλβανία, την Ελλάδα, την Κύπρο κα. Για περίπου 30 χρόνια υπήρξε ανταποκριτής για την Αλβανία στο ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και στην ΕΡΤ.
Συνεργάστηκε επίσης, με περισσότερα από 30 αλβανικά και ελληνικά ΜΜΕ και μετείχε στα πάνελ περισσότερων από 30 εκπομπών άνω των 15 τηλεοπτικών καναλιών, κυρίως αλβανικών. Το δημοσιογραφικό του έργο κατά την μεταπολίτευση στην Αλβανία αποτελεί πλέον ένα αρχείο μερικών τόμων και συμπεριλαμβάνεται στην ιστοσελίδα https://panagiotismparkas.com Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα προσπαθεί να συγκεντρώσει και προβάλλει το πολυεδρικό έργο του Παναγιώτη Μπάρκα.
Θεωρείται ένας έμπειρος και έγκυρος αναλυτής σε σχέση με τις ελληνοαλβανικές σχέσεις και τις εξελίξεις στην Αλβανία, καθώς και άξιος εκπρόσωπος των συμφερόντων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην αλβανική κοινή γνώμη και τους διεθνείς οργανισμούς που εδρεύουν στην Αλβανία.
Στον ακαδημαϊκό τομέα διευθύνει για αρκετά χρόνια με επιτυχία το Τμήμα Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου. Παρουσίασε και έκδωσε σπουδαίο επιστημονικό έργο στα ερευνητικά επιστημονικά του πεδία, όπως της Λαογραφίας, της Κοινωνιοανθρωπολογίας, καθώς και της Λογοτεχνίας και του Πολιτισμού του Ελληνισμού της Αλβανίας.
Συγγραφέας αρκετών επιστημονικών πονημάτων, ντοκιμαντέρ, λευκωμάτων, μεταφράσεων και λογοτεχνικών δημιουργημάτων.
Μετείχε σε περισσότερα από 35 επιστημονικά διεθνή συνέδρια και άλλα φόρουμ, σε μερικά από τα οποία είναι οργανωτής και συνδιοργανωτής.
Επιστημονικά του άρθρα φιλοξενήθηκαν σε διάφορα περιοδικά στην Ελλάδα, Αλβανία και το εξωτερικό.
Έργα του Αν. Καθ. Παναγιώτη Μπάρκα
Δράμα, Χειμωνιασμένη αγάπη, 1981
Kryengritje e tradhëtuar, (Προδομένη εξέγερση) Tiranë 1998.
Αλβανία 1997- η προδοσία της προσδοκίας, Λιβάνης, Αθήνα, 2003
Λαογραφικά, παν/κο εγχειρίδιο, Τίρανα, 2003, (Β’ έκδοση 2005)
Η λογοτεχνία στην εθνική ελληνική μειονότητα στην Αλβανία, παν/κο εγχειρίδιο, Tiranë, 2005.
Δράμα, Κόντρα στο ρεύμα, Αργυρόκαστρο, 2009.
Ντοκιμαντέρ συν Λεύκωμα, 15 χρόνια τμήμα ελληνικών, Αργυρόκαστρο 2009
Ντοκιμαντέρ, Ήπειρος: – o μύθος στην Πραγματικότητα, Αργυρόκαστρο,
2010.
Λεύκωμα, Οι Έλληνες ζωγράφοι του Αργυροκάστρου από τον ΧVII αιώνα, Αργυρόκαστρο, 2010.
Τα ταξίδια της Δωδώνης, Ήπειρος: η ταυτότητα και η οικουμενικότητα του Ελληνισμού, Μονογραφία, Ελίκρανον Αθήνα, 2014.
Ιστορικό ντοκιμαντέρ, Οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες, στα 75-χρονα έπος του 1940, Αργυρόκαστρο 2015.
Τα ταξίδια της Φηγού, τρεις τόμοι, Ελίκρανον, Αθήνα 2016
Λεύκωμα, 25 χρόνια Τμήμα Ελληνικών, Τίρανα 2018
Argyrokastro- Gjirokastra, Perëndimi i Lindjes (Αργυρόκαστρο, η Δύση της Ανατολής) Ελίκρανον, 2021
Ιστορικό ντοκιμαντέρ, Ο τόπος μας και η Επανάσταση του 1821, Αργυρόκαστρο, 2021
Historia e letërsisë në Minoritetin Etnik Grek, Μονογραφία, 2022
Λεύκωμα: Οι παραδοσιακές λαϊκές φορεσιές Δρόπολης και Πωγωνίου 2023
Ποιήματα, Λυρικοί στοχασμοί, 2022
300 αποφθέγματα,2022
Συγγραφή σχολικών εγχειριδίων:
Γεωγραφία της Ελλάδας για την 8η τάξη
Ιστορία της Ελλάδας για την 9η τάξη.
Μετάφραση και προσαρμογή του σχολικού εγχειρίδιου της Ιστορίας για τις τάξης από την 6η – 8η και της Γεωγραφίας της 6ης τάξης
Μεταφράσεις
Μετάφραση στα Αλβανικά του βιβλίου «Μεθυσμένα
Βαλκάνια» του Γ. Λίλη, Τίρανα, 2012.
Μετάφραση στα ελληνικά του βιβλίου, «Γιατί έκλαψαν τα άλογα του Αχιλλέα», του Βασίλ Τόλε, Ελίκρανον, Αθήνα, 2012.
Υπό έκδοση
Η ιστορική κοινοβουλευτική θητεία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ
1991- 1992, Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΑΓΩΝΑΣ
Μονογραφία, Η διαχρονικότητα της υφαρπαγής της περιουσίας επί της Γης των Ελλήνων και ορθοδόξων, κατά το πόνημα του Βασίλη Ντίλιου
Ντοκιμαντέρ: Βυζαντινά και μεταβυζαντινά θρησκευτικά πολιτιστικά μνημεία στην Ι. Μ. Αργυροκάστρου.
 
Top