Η πόλη Ulhasnagar στην Ινδία είναι γνωστή για κάθε είδους αγοραπωλησία. Από βιοτεχνίες που φτιάχνουν τζιν παντελόνια μέχρι γυναίκες που...


 νοικιάζουν την μήτρα τους για να πουλήσουν σε εννέα μήνες τα μωρά τους. Οι γυναίκες είναι αναλφάβητες αλλά μπορούν να κυοφορήσουν για να βγάλουν χρήματα. Οι περισσότερες από αυτές τις γυναίκες συναντούν τους υποψήφιους πελάτες μια ή δυο φορές. Μέχρι πρόσφατα οι γυναίκες πουλούσαν τα νεογέννητά τους σε ανθρώπους που δεν είχαν δει ποτέ.
Η ιστορία της Sonali τα λέει όλα: «Είμαι χήρα, έχασα τον άνδρα μου πριν από έξι εβδομάδες σε τροχαίο. Ζω σε αυτό το σπίτι του ενός δωματίου με τα παιδιά μου και την πεθερά μου. Οταν έγινα για πρώτη φορά παρένθετη μητέρα το 2012 -παρά τις αντιρρήσεις του συζύγου μου- πήρα 3.315 ευρώ. Το μωρό το αγόρασε ένα ζευγάρι από το Ισραήλ. Μετά το θάνατο του συζύγου μου έχουμε τεράστια χρέη. Σκέφτομαι να το ξανακάνω για να μην χάσω το σπίτι. Για μένα δεν υπάρχει λύση».
Η Solani δίνει τα ωάριά της. «Πηγαίνουμε σε κλινική στην Μομβάη και εκεί γίνεται η δουλειά. Εχω δώσει τα αυγά μου τέσσερις φορές», λέει χαρακτηριστικά. Από το 2010 μέχρι το 2014 στην Ulhasnagar πάνω από 25 γυναίκες έχουν γίνει παρένθετες μητέρες ενώ πολλές είναι αυτές που πουλούν τα ωάριά τους για να βγάλουν χρήματα.
Για 10 χρόνια η παρένθετη μητρότητα ήταν μια ανθηρή επιχείρηση για την οικονομία της Ινδίας. Τα έσοδα από αυτού του είδους το εμπόριο έχουν ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ.
Η ινδική κυβέρνηση από το 2002 μέχρι και πριν από λίγους μήνες είχε κάνει είχε επανειλημμένες προσπάθειες να συντάξει και να περάσει ολοκληρωμένη νομοθεσία για την παρένθετη μητρότητα. Το 2015 όμως αποφάσισε με νόμο να απαγορεύσει την παρένθετη μητρότητα για τους αλλοδαπούς.
Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, η κυβέρνηση με κατάθεση στο Ανώτατο Ινδικό δικαστήριο, υποστήριξε ότι οι εμπορικές συναλλαγές τέτοιου τύπου εκμεταλλεύονται τις φτωχές γυναίκες. Μέσα σε λίγες μέρες, το Συμβούλιο Ιατρικής Έρευνας, ένα ρυθμιστικό όργανο της κυβέρνησης, διέταξε τους γυναικολόγους της χώρας να μην αναλαμβάνουν νέους πελάτες από το εξωτερικό. Πλέον δια της νομίμου οδού η παρένθετη μητρότητα είναι παράνομη, και αδύνατη.
Πλέον τόσο τα ξένα ζευγάρια που θέλουν διακαώς ένα παιδί όσο και οι γυναίκες που βυθίζονται στη φτώχεια ψάχνουν άλλους τρόπους. Οι επικριτές λένε ότι η παρένθετη μητρότητα δεν μπορεί να σταματήσει να γίνεται στην φτωχή Ινδία και θα γίνεται παράνομα όποιες και αν είναι οι επιπτώσεις.

 
Top