H κίνηση του Μάριου Ηλιόπουλου να αγοράσει το 5,48% της MIG μέσω της Ratio Holdings που ελέγχεται από την κόρη του, Δέσποινα, έκανε τους πάντες στην ακτοπλοϊκή πιάτσα να…τεντώσουν τα αφτιά, να κοιτάνε δεξιά και αριστερά και να οσφραίνονται τον αέρα προσπαθώντας να μαντέψουν πού το πάει ο ισχυρότερος ιδιώτης ακτοπλόος με τον μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων στη Μεσόγειο.
Από την πλευρά του Μάριου Ηλιόπουλου της Seajets αυτές τις πρώτες ώρες τουλάχιστον τηρείται σιγή ιχθύος με τον ίδιο να έχει κλειστό το κινητό του. Στελέχη όμως με τεράστια εμπειρία, άλλοι στην ακτοπλοΐα, άλλοι στα τραπεζικά και άλλοι στα χρηματιστηριακά με τα οποία μίλησε το newmoney, κατέθεσαν τις σκέψεις τους περί του θέματος.
Ας πιάσουμε το νήμα από την αρχή, παραθέτοντας γεγονότα πριν περάσουμε στα σενάρια:
– Δίνοντας περίπου 2-2,5 εκατομμύρια ευρώ ο Μάριος Ηλιόπουλος απέκτησε το 5,48% της MIG. Πλέον ως δεύτερος μεγαλομέτοχος μετά την Τράπεζα Πειραιώς, θα δώσει το «παρών» στη Γενική Συνέλευση της MIG που είναι προγραμματισμένη την προσεχή Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου. Έχει πλέον τη δυνατότητα ο Έλληνας πλοιοκτήτης ακόμη και να ζητήσει ολιγοήμερη αναβολή της Γ.Σ. έως ότου ενημερωθεί για την εταιρεία, τη συμφωνία κλπ. «Ο Μάριος Ηλιόπουλος με την κίνηση αυτή θα έχει πιο ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία του Ομίλου Attica, για την επόμενη ημέρα και τα σχέδια που εξυφαίνονται» είπε στο newmoney τραπεζικό στέλεχος.
Πάμε παρακάτω:
– Στη Γ.Σ. οι μέτοχοι θα κληθούν να εγκρίνουν την πώληση της Attica Group που ελέγχεται από τη MIG στην εταιρεία STRIX Holdings (η οποία αποτελεί 100% θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς) με αντάλλαγμα την πλήρη εξόφληση του δανεισμού της MIG ύψους 443,8 εκατ. ευρώ.
– Η Τράπεζα Πειραιώς με τη συμφωνία αυτή απαλλάσσεται από την υποχρέωση να καταγράφει στον ισολογισμό της τα δάνεια της Attica.
– Η επόμενη κίνηση θα είναι η θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς που παίρνει τον έλεγχο του Ομίλου Attica, να του βάλει πωλητήριο. Οι επαΐοντες πιστεύουν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να πουληθεί σε κομμάτια, κάθε θυγατρική εταιρεία χωριστά αφού όπως μάς επεσήμανε ένας από αυτούς «κανείς δεν έχει ή δεν είναι διατεθειμένος να δώσει το σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ευρώ που ίσως απαιτηθεί μετά και την απορρόφηση της ΑΝΕΚ για να αγοράσει όλο τον Όμιλο. Ήδη η αποτίμηση της Attica στο χρηματιστήριο ξεπερνάει τα 600 εκατομμύρια».
– Παράλληλα ξεπερνιούνται σκόπελοι από την ανάμιξη της Επιτροπής Ανταγωνισμού όπως έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί ο Εμάνουελ Γκριμάλντι.
– Με την απόκτηση του 5,48% της MIG ο Μάριος Ηλιόπουλος που είναι ήδη ισχυρός παίκτης στην ελληνική ακτοπλοϊα, ο υπ’ αριθμόν 2 μετά την Αttica, θα μπορέσει να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με την Τράπεζα Πειραιώς για να συζητήσει και να διαπραγματευτεί τον ρόλο του στην επόμενη ημέρα του Ομίλου Attica. Μάς είπαν στελέχη της ακτοπλοΐας κάνοντας εκτιμήσεις τα εξής:
-«Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι κυρίαρχος στα ταχύπλοα. Έχει τον ισχυρότερο και πολυπληθέστερο στόλο. Τώρα θεωρούμε ότι έχει τη δυνατότητα να είναι μπροστά από όλους στις συζητήσεις που θα αρχίσει η θυγατρική της Πειραιώς για την πώληση του Ομίλου Attica. Πιστεύουμε ότι τον ενδιαφέρουν περισσότερο τα ταχύπλοα, άρα η Hellenic Seaways και θέλει να πιάσει σειρά για να μην του βγουν άλλοι μπροστά.
-Η θυγατρική της Πειραιώς θέλοντας να πουλήσει τα «ασημικά» θα καθίσει να συζητήσει με τον Μάριο Ηλιόπουλο, που έχει την οικονομική δυνατότητα αλλά και την τεχνογνωσία και είναι σοβαρός και αξιόλογος συνομιλητής. Αντί να μπει σε ένα παιχνίδι με πιθανούς πλειοδότες, να πετύχει μία συμφωνία πολύ νωρίτερα ξεκαθαρίζοντας το τοπίο.
– Έλληνας άλλος που να θέλει να μπει στην ακτοπλοΐα με μεγάλα κεφάλαια δεν έχει εμφανιστεί. Οι εφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας που έχουν τη δυνατότητα δεν έχουν δείξει ενδιαφέρον έως τώρα.
-Αν υπήρχε ξένος όμιλος θα είχε εμφανιστεί ήδη, έστω και σε διερευνητικό επίπεδο.
– Η HSW έχει τα τρία νεότευκτα ταχύπλοα AERO, με τα οποία ο Μάριος Ηλιόπουλος θα κυριαρχήσει στον Σαρωνικό που λόγω αυξανόμενης σημασίας της Αθήνας ως City Break έχει αποκτήσει πάλι εμπορική σημασία. Με τα flying cat 3 και flying cat 4, καθώς και το Highspeed 4 ενισχύει ακόμη περισσότερο την παρουσία του στις Κυκλάδες, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στις Σποράδες με τα Flying Cat 5&6».
Η SEA JETS διαθέτει 19 ταχύπλοα και τέσσερα επιβατηγά Ro-Pax. Συνδέει 33 νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη και η ημερήσια μεταφορική ικανότητα των πλοίων της ανέρχεται σε 3.500 αυτοκίνητα και 20.000 επιβάτες.
Μηνάς Τσαμόπουλος