Καθώς οι εμβολιασμοί προχωρούν και οι κοινωνίες βγαίνουν σιγά – σιγά από την καραντίνα, πολλές γυναίκες ετοιμάζονται να επιστρέψουν στα γραφεία και στις κοινωνικές εκδηλώσεις. Αλλά λίγο διαφορετικά. Τα πρώτα μεταπανδημικά τους βήματα θα τα κάνουν με φλατ παπούτσια, αφού λένε «αντίο» στα ψηλά τακούνια.
Σύμφωνα με έρευνα της NPD Group οι πωλήσεις ψηλοτάκουνων παπουτσιών μειώθηκαν κατά 45% το 2020, καθώς οι γυναίκες δεν είχαν πού να τα φορέσουν. Για τον ίδιο λόγο εξάλλου υποχώρησαν οι πωλήσεις πιο επίσημων ενδυμάτων και αυξήθηκαν εκείνες των πρόχειρων, άνετων ρούχων. Η τάση αυτή ωστόσο, όπως σχοιάζουν ειδικοί του χώρου της μόδας στη Wall Street Journal, είχε ως αποτέλεσμα οι γυναίκες να απελευθερωθούν από την «τυραννία» των ψηλών τακουνιών, που σε ορισμένες χώρες θεωρείται σχεδόν «υποχρέωση» για την παρουσία στην εργασία ή σε εκδηλώσεις.
Ακόμη και πριν από την πανδημία πολλές γυναίκες είχαν αρχίσει να λένε αντίο στα ψηλά τακούνια, επιλέγοντας πιο άνετα και λιγότερο επίπονα παπούτσια. Αλλά τα lockdown επιτάχυναν σίγουρα τη στροφή αυτή.
Όσο για τις γυναίκες που εξακολουθούν να θέλουν να επιστρέψουν στα τακούνια; Οι ποδίατροι τις συμβουλεύουν να κάνουν «baby steps». Αντί να επιστρέψουν απευθείας σε ένα ψηλό τακούνι, ας ξεκινήσουν από ένα χαμηλότερο, δοκιμάζοντας λίγους μήνες αργότερα ένα ψηλότερο και ούτω καθεξής. Η ηλικία παίζει σίγουρα ρόλο στην επιλογή αυτή. Τον Ιανουάριο εν μέσω προσδοκιών για λήξη της καραντίνας το 35% των γυναικών ηλικίας 18 έως 34 ετών σε έρευνα της Mintel δήλωσαν ότι είχαν πραγματοποιήσει τους τελευταίους μήνες αγορές καλών υποδημάτων, συμπεριλαμβανομένων ψηλοτάκουνων, έναντι ποσοστού 25% στις ηλικίες 35 ετών και άνω.