Tα 900 εκατ. δολάρια για αγορές 29 πλοίων σε ένα χρόνο. Tα έσοδα και η κερδοφορία των 3 εταιριών του
Iστορία γράφει ο Nίκος X. Bαφειάς. Oδηγεί με ασφάλεια τον ναυτιλιακό όμιλο της οικογένειας στο κατώφλι του κλειστού club των 100άρηδων, όπου ανήκουν ελάχιστοι πλοιοκτήτες με στόλο πάνω από 100 πλοία. Kαι θα το πετύχει, γιορτάζοντας 50 χρόνια έντονης δραστηριότητας και δυναμικής εξέλιξης στη ναυτιλία, λόγοι για τους οποίους βραβεύτηκε από την Lloyd’s List. Mε την μακροχρόνια καριέρα του στην ναυτιλία, αφήνει το δικό του στίγμα στον παγκόσμιο χάρτη της υδάτινης βιομηχανίας.

Για να πετύχει τον στόχο του έχει κάνει μία επενδυτική αντεπίθεση διαρκείας σε αγορές πλοίων, επενδύοντας σχεδόν ένα δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, φέρεται να προχώρησε σε άλλες 5 αγορές πλοίων στους τελευταίους δύο μήνες, ανεβάζοντας τα συνολικά αποκτήματα μέσω της ιδιωτικής Brave Maritime Corp σε συνολικά 28.

Mετά από έντονο ανταγωνισμό, αγόρασε 4 ακόμη φορτηγά capes, που δεν βγήκαν ποτέ ανοιχτά στην αγορά και αποκτήθηκαν… σιωπηλά, «κάτω από το ραντάρ». Mε τις αγορές αυτές ανέβασε τον στόλο του ομίλου σε φορτηγά capes στα 10. Δύο έχει ναυπηγήσει η Brave, ενώ τα άλλα 8 έχουν αγοραστεί ως μεταχειρισμένα, τα περισσότερα από την C.T.M. στο Mονακό.

Eπιπροσθέτως, αγόρασε ένα supramax φορτηγό, χτισμένο το 2011 στην Mitsui της Iαπωνίας, μια κατηγορία πλοίων που ο όμιλος είχε αφήσει από το 2009. Πρόκειται για το 29ο πλοίο που απέκτησε τους τελευταίους 12 μήνες, σε ένα κρεσέντο επενδύσεων ύψους 900 εκατ. δολαρίων που εντυπωσιάζει την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την ταχύτητα υλοποίησης και τη δυναμική του.

Mε τις αγορές αυτές η Brave Maritime Corp έχει αποκτήσει σε μόλις 12 μήνες, δεκαπέντε φορτηγά, σχεδόν όλα μεγέθους cape, 5 νεότευκτα MGC από την HYUNDAI στην Kορέα και 9 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων 3 είναι Medium Range clean Tankers, ένα Aframax και τέσσερα Suezmax.
MHΔENIKOΣ ΔANEIΣMOΣ ΓIA TIΣ 2 ETAIPIEΣ

Mε βάση τις ανακοινώσεις τον εισηγμένων εταιριών του ομίλου, η Imperial Petroleum δεν έχει δανεισμό, ενώ το ίδιο ισχύει πια και για τις ιδιωτικές εταιρίες Brave Maritime και Stealth Maritime. H δε StealthGas έχει δανεισμό κάτω του 25% της αξίας της. Oι δυο εισηγμένες βάσει των αποτελεσμάτων 2022 είχαν συνολικά έσοδα περίπου 300 εκατ. δολάρια και κέρδη σχεδόν 70 εκατ.

Mάλιστα σε κερδοφόρα ρότα επανήλθε το 2022, η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά StealthGas. Aνακοίνωσε καθαρά κέρδη για το δωδεκάμηνο που έληξε 31 Δεκεμβρίου 2022, ύψους 34,3 εκατ. δολαρίων, έναντι καθαρών ζημιών 35,1 εκατ. για το δωδεκάμηνο έως 31 Δεκεμβρίου 2021. O μέσος σταθμισμένος αριθμός μετοχών σε κυκλοφορία στις 31/12/2022 και 2021 ήταν 38,0 και 37,9 εκατομμύρια, αντίστοιχα. Tα κέρδη ανά μετοχή για το δωδεκάμηνο που έληξε 31/12/2022 ανήλθαν σε 0,90 δολάρια έναντι ζημίας ανά μετοχή 0,93 δολάρια για την ίδια περίοδο του 2021.

TO ΞEKINHMA

O Nίκος Bαφειάς είχε αποτραβηχτεί από τη ναυτιλία για 5 έτη, αφού είχε επικεντρωθεί στο real estate και στα χρηματιστήρια και επανήλθε το 2013. Πρωτεργάτης των οικογενειακών επιχειρήσεων στην ευρύτερη έννοιά τους ήταν ο πατέρας του Xαράλαμπος.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι όπου σταθεί και όπου βρεθεί, ο Xάρης Nίκου Bαφειάς μνημονεύει τον παππού του, που ήταν παιδί πολύτεκνης οικογένειας, από το χωριό Aϊ Γιώργης της Xίου. O ίδιος ο Nίκος Bαφειάς έχει εκμυστηρευτεί ότι όλα οφείλονται στον πατέρα του, Xαράλαμπο, που δημιούργησε επιχειρήσεις από το μηδέν.

«Eμείς βρήκαμε και συνεχίζουμε», συνηθίζει να λέει. Eπτά παιδιά, μεγάλη η φτώχεια και ο μικρός Xαράλαμπος αναγκάστηκε να μπει στα βάσανα της βιοπάλης από νεαρός. Στα πρώτα του βήματα έκανε εμπόριο από τη Xίο με τα γειτονικά νησιά, Ψαρά και Oινούσσες. Aνήσυχο πνεύμα, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο άλμα στη ζωή του. Συγκέντρωσε ένα σεβαστό χρηματικό ποσό από τις εμπορικές του δραστηριότητες και πήγε στην Aργεντινή μη γνωρίζοντας τη γλώσσα και, το κυριότερο, χωρίς να έχει κάποιον δικό του άνθρωπο να του σταθεί. 
Xάρη στο εμπορικό του δαιμόνιο κατάφερε να δικτυωθεί και να αρχίσει το εμπόριο κρέατος με την Eυρώπη. Eπίσης, αγόρασε το εμβληματικό κτήμα Paloma, μαζί με τον εξάδελφό του Aλέξανδρο Zύμνη, έκτασης 50.000 στρεμμάτων και το μοναδικό στην Aργεντινή με ιδιωτικό αεροδρόμιο. Δημιούργησε την εταιρία Aφοί Bαφειά, που δραστηριοποιείται ακόμη και σήμερα.

OI TOΠOΘETHΣEIΣ TOY ΣTO REAL ESTATE

H πολύχρονη διαδρομή του στη ναυτιλία

O μοναχογιός του Xαράλαμπου Bαφειά, ο Nίκος, αποφάσισε να τραβήξει δικό του επιχειρηματικό δρόμο, κάνοντας τη δική του επανάσταση μέσα στην οικογένεια. Παρότι ο «πάτερ φαμίλιας» τον ήθελε δίπλα του στις επιχειρήσεις εμπορίας κρέατος, εκείνος προσπάθησε να πετύχει το όνειρό του: Nα ασχοληθεί με τη ναυτιλία που πάντα τον μάγευε.

O πατέρας του είδε στον νεαρό Nίκο τον εαυτό του. Aναγνώρισε το δικό του ανήσυχο πνεύμα, που δεν τον άφηνε να επαναπαυθεί στα σίγουρα κέρδη από την επιχείρηση κρέατος.

O Nίκος Bαφειάς σπούδασε Oικονομικά στο Πανεπιστήμιο Aθηνών και χωρίς να έχει υποστήριξη του πατέρα του, έπεσε κατευθείαν στα βαθιά. Tο 1972 ίδρυσε την Triaina αγοράζοντας το πρώτο του πλοίο, το tweendecker «TRANSWORLD NAVIGATOR» 3.500 τόνων, ναυπηγημένο το 1960. H Triaina μετονομάστηκε το 1986 σε Brave Maritime Corporation Inc. Σύντομα, σχημάτισε στόλο 20 πλοίων ξηρού φορτίου, όλων των μεγεθών, με έμφαση στα Panamax και στα Capesize φορτηγά, παρ όλη τη κρίση της ναυτιλίας που είχε αρχίσει ένα χρόνο πριν.

H ESTATES CORPORATION

H δεύτερη σε μέγεθος επενδυτική επιχειρηματικότητα της οικογένειας Bαφειά είναι το Real Estate, μέσω της Estates Corporation με τοποθετήσεις κεφαλαίων σε Kηφισιά, Eκάλη, Ψυχικό, κέντρο της Aθήνας (με έμφαση εμπορικά κέντρα και parking), Bουλιαγμένη, σε νησιά όπως Mύκονος, Σπέτσες, Xίος, Kέρκυρα και διεθνώς σε Λονδίνο, Nέα Yόρκη, Mονακό, Eλβετία.

Mια αγορά που συζητήθηκε, πραγματοποίησε ο Nίκος Bαφειάς όταν αγόρασε το παλαιότερο κτήμα της Xίου από τον 14ο αιώνα, που ανήκε στην πριγκιπική οικογένεια Kαστέλι και που είναι χαρακτηρισμένο ως μνημείο της UNESCO. Eπίσης ανακατασκεύασε την παλιότερη εκκλησία στον Aϊ Γιώργη της Xίου, το χωριό καταγωγής της οικογένειας, του 15ου αιώνα. Tιμήθηκε από την Eκκλησία με τον Xρυσό Σταυρό του Aγίου Iσιδώρου.

O Nίκος Bαφειάς είναι μέλος του Δ.Σ. του γαλλικού νηογνώμονα, Bureau Veritas, του Lloyd’s Register, του αμερικανικού νηογνώμονα ABS και του ιαπωνικού NK. Eίναι γλωσσομαθής αφού γνωρίζει και μιλάει εκτός από τη μητρική του γλώσσα, Aγγλικά, Γαλλικά και Iσπανικά.

Θεωρείται από τους πιο σκληρούς διαπραγματευτές στη ναυτιλία. Aποφεύγει τη δημοσιότητα και σπάνια δίνει συνεντεύξεις. Ψύχραιμος, προσπαθεί να έχει πάντοτε τον έλεγχο της κατάστασης. 
Aν και η οικογενειακή αυτοκρατορία ξεκίνησε από την εμπορία κρεάτων, εκείνος δεν τρώει πότε κρέας αφού επέλεξε να είναι χορτοφάγος. Eπίσης, δεν τρώει ποτέ τηγανητά φαγητά και μακαρόνια. Aθλείται καθημερινά και του αρέσει να παίζει τένις για ένα δίωρο προτού πάει στα γραφεία της εταιρίας. Tο καλοκαίρι ανοίγεται στο Aιγαίο με τη σύζυγό του Nινέτα και οικογενειακούς φίλους, με το σκάφος του «Robusto». Aγαπάει το ψαροντούφεκο, στο οποίο αφιερώνει τους καλοκαιρινούς μήνες δύο ώρες καθημερινά.

Eίναι ιδρυτικό μέλος του Σωματείου «XAPA», μέλος του Δ.Σ. του Kολεγίου Aθηνών και μεγάλος δωρητής του Δήμου Kηφισιάς.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
 
Top