Σε λίγες ημέρες, συγκεκριμένα στις 20 Σεπτεμβρίου, η Σοφία Γιαννικοπούλου πρώην σύζυγος του κροίσου εφοπλιστή Γιάννη Κούστα
έχει κληθεί να καθίσει στο εδώλιο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών για να δικαστεί για την κατηγορία της πλαστογραφία πινάκων ζωγραφικής πολύ μεγάλης αξίας. Αυτό όμως δεν είναι το μόνο δικαστήριο που θα βρεθεί κατηγορούμενη.
Είναι ένας αυθεντικός πίνακας του διάσημου ζωγράφου, εκτιμώμενης αξίας άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, για τον οποίο ο εφοπλιστής μήνυσε την πρώην σύζυγο του ότι τον υφάρπαξε, παραδίδοντας του ένα πλαστογραφημένο αντίγραφο. Όλα αυτά την εποχή που χώρισαν και ο καθένας έπαιρνε λάφυρα από το σπίτι.

Τα δύσκολα έπονται καθώς η δίκη της για κακουργηματική υπεξαίρεση του ίδιου πίνακα προσδιορίστηκε για τις 15 Απριλίου του 2024, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων. Η διπλή παραπομπή ήρθε για την ίδια μήνυση του εφοπλιστή καθώς η δικογραφία διαχωρίστηκε.


Το πλημμέλημα (της πλαστογραφίας) πρέπει να δικαστεί άμεσα αφού οδεύει προς παραγραφή. Στην κατηγορουμένη επιδόθηκε η παραπομπή της σε δίκη στο όριο της 5ετούς παραγραφής καθώς φέρεται να τέλεσε την πράξη στις 10 Ιουλίου του 2018, όταν παρέδωσε στον τότε εν διαστάσει σύζυγο της το “μαϊμού” πίνακα.

Η Σοφία Γιαννικοπούλου αρνείται ότι έβαλε “χέρι” στον πρωτότυπο Σαγκάλ. Και προετοιμάζεται για τη νέα δικαστική “ναυμαχία” με τον πατέρα των 2 παιδιών της, έχοντας για πρώτη φορά δικηγόρο της τον Αλέξη Κούγια.


Ο Γιάννης Κούστας μήνυσε τη δεύτερη σύζυγο του υποστηρίζοντας ότι η ίδια “έστησε” την πλαστογράφηση του πανάκριβου έργου τέχνης για να το υπεξαιρέσει. Και ότι στη συνέχεια τον εξαπάτησε, παραδίδοντας του το αντίγραφο που είχε φροντίσει να τοποθετηθεί στο τελάρο του αυθεντικού πίνακα για να μην κινήσει υποψίες.

Ο εφοπλιστής δεν έχει καμία αμφιβολία ότι “Τα Τριαντάφυλλα” ήταν αυθεντικά και, όπως λέει, τα αγόρασε 1,4 εκατομμύριο ευρώ από γκαλερί στο Παρίσι, το φθινόπωρο του 2007.


Ο πίνακας παρέμεινε στη συζυγική στέγη και μετά την αποχώρηση από αυτή του Γιάννη Κούστα, το 2012. Έξι χρόνια αργότερα, η πρώην ηθοποιός παρέδωσε, με δικαστική απόφαση, τον “Les Roses” σε εταιρεία φύλαξης όπου και παρέμεινε για 1,5 χρόνο. Τον Ιανουάριο του 2020, ο πίνακας κατέληξε στον εφοπλιστή καθώς το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ότι του ανήκε.

Ο πρόεδρος της Danaos Corporation υποστηρίζει ότι ανακάλυψε την κομπίνα όταν θέλησε να πουλήσει τον πίνακα του Σαγκάλ σε γαλλική γκαλερί. Από εκεί ενημερώθηκε ότι δεν ήταν γνήσιος. Στράφηκε σε βάρος της πρώην συζύγου του όταν ερεύνησε και διαπίστωσε, όπως λέει, πως για τον πλαστό πίνακα δεν ευθύνονται οι άνθρωποι της εταιρείας που τον είχαν στα χέρια τους μέχρι να του τον παραδώσουν.

Η αντίκρουση της Σοφίας Γιαννικοπούλου

Η δεύτερη σύζυγος του εφοπλιστή μιλά για πρόδηλα κενά και εξόφθαλμες αντιφάσεις στη μήνυση. Υποστηρίζει ότι ο πολύτιμος πίνακας είχε αγοραστεί και από τους δύο, για να τον χαρίσουν στις κόρες τους μετά την ενηλικίωση τους. Και επικαλείται τη ληστεία που είχε γίνει στο σπίτι της το Μάρτη του 2018. Αν ήθελε, λέει, να κρατήσει με δόλια μέσα τον αυθεντικό Σαγκάλ, θα είχε δηλώσει ψευδώς ότι τον άρπαξαν οι ληστές.

Η κα Γιαννικοπούλου επικαλείται και την έκθεση των πραγματογνωμόνων του μηνυτή της περί “πρόσφατης χρήσης χρωμάτων και υλικών” στο “μαϊμού” πίνακα.

“Πώς είναι δυνατόν να είμαι εγώ ύποπτη για πλαστογραφία όταν ο πίνακας έφυγε από το σπίτι μου τον Ιούλιο του 2018 και παραδόθηκε στον μηνυτή μου τον Ιανουάριο του 2020”,
διερωτάται, αφήνοντας αιχμές και για τα τρίτα πρόσωπα που 1,5 χρόνο είχαν το πανάκριβο έργο αλλά και για τον Γιάννη Κούστα: “Επί μήνες είχε στα χέρια του τον πίνακα. Τι είναι αυτό που τον αποκλείει από ύποπτο;”

Ο πίνακας του Σαγκάλ αποτελεί ένα κεφάλαιο αλλά όχι το βασικό στη δικαστική διαμάχη του πρώην ζευγαριού. Ο εφοπλιστής και η πρώην ηθοποιός περιμένουν εναγωνίως την απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, ενώπιον του οποίου συζητήθηκε τον περασμένο Μάιο η αγωγή της Σοφίας Γιαννικοπούλου
διεκδικεί 134 εκατομμύρια ευρώ από την επαύξηση της περιουσίας κατά τη διάρκεια του έγγαμου βίου τους, η οποία, όπως υποστηρίζει, επήλθε και με τη δική της ουσιαστική συμμετοχή
.
 
Top