Νέες αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, μέχρι και 7,5%, βλέπουν από χτες οι επιβάτες που πήγαν στο γκισέ για να ταξιδέψουν προς Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, κεντρικό, βόρειο και ανατολικό Αιγαίο.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, «αξιοποιώντας» αναλόγως και τις μέρες του Πάσχα, όπου ανεβαίνει κατακόρυφα η επιβατική κίνηση, επιβάλλουν αυξήσεις σε όλα τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, λεηλατώντας παραπέρα το λαϊκό εισόδημα. Δεν αποκλείεται δε να επιβάλουν και παραπέρα αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων με την έναρξη της θερινής περιόδου.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να αποδείξει το μέγεθος της απάτης στην οποία έχει επιδοθεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τον κουρνιαχτό που σηκώνει με το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο» και τα παραμύθια της ότι δουλεύει για τις «ανάγκες των πολλών», επιδιώκοντας πως με αυτά θα καλύψει το γεγονός ότι με την αντιλαϊκή της πολιτική φουσκώνει τα πανιά των εφοπλιστών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου, που στραγγίζει το λαό για την ενίσχυση της κερδοφορίας του.

Εντελώς ενδεικτικά, το εισιτήριο στο κατάστρωμα του πλοίου, δηλαδή στην πλαστική καρέκλα για ένα ταξίδι περίπου 8 ωρών, από Πειραιά για Ικαρία ανεβαίνει στα 39,50 ευρώ από 37 που κόστιζε μέχρι χτες, αύξηση 6,75%,ενώ η οικονομική αεροπορική θέση πάει στα 49 ευρώ από 47. Από Πειραιά για Σάμο η οικονομική αριθμημένη θέση διαμορφώνεται στα 56 ευρώ από 54,αύξηση 3,7%. Για Σύρο η οικονομική αριθμημένη θέση από 36,50 ευρώ πάει στα 38, αύξηση 4,7%, ενώ για Πάρο, από 39,50 ευρώ πάει στα 41, αύξηση 3,7%.

Από Πειραιά για Ρόδο, η οικονομική θέση από 63,50 ευρώ ανεβαίνει στα 68,50, αύξηση 7,8%. Από Πειραιά για Μυτιλήνη η πλαστική καρέκλα χρεώνεται πλέον 48 ευρώ από 46, αύξηση 4,3%, ενώ η οικονομική αριθμημένη θέση από τα 49 ευρώ πάει στα 51.

Εν ολίγοις, μια 4μελής οικογένεια χωρίς όχημα και στην πλαστική καρέκλα για να πάει στη Μυτιλήνη και να γυρίσει θα πρέπει να καταβάλει 384 ευρώ. Αν σκεφτεί να καθίσει σε αεροπορική θέση και να πάρει μαζί της και αυτοκίνητο, του οποίου το ναύλο είναι στα 98 ευρώ, θα πρέπει να καταβάλει πήγαινε - έλα 604 ευρώ! Για καμπίνα ούτε λόγος να γίνεται.

Για τη Σύρο, ένα από τα πιο κοντινά νησιά στον Πειραιά, μια 4μελής οικογένεια θα πρέπει να καταβάλει πήγαινε - έλα (στην οικονομική πάντα θέση) 304ευρώ, από 226 που ήταν το καλοκαίρι του 2015. Δηλαδή μιλάμε για αύξηση 34,51%! Η ίδια οικογένεια, για Σύρο, αν πάρει και όχημα, του οποίου το ναύλο ανέρχεται πια στα 73,50 ευρώ από 72, 50 μέχρι χτες, θα πρέπει να πληρώσει 451 ευρώ!
«Χρήμα με ουρά» στους εφοπλιστές, «ισοδύναμη» κοροϊδία στο λαό

Πέρα από τα όσα κερδίζουν οι εφοπλιστές με τα εισιτήρια - φωτιά, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και οι προκάτοχοί της, συνεχίζει να ενισχύει την εφοπλιστική κερδοφορία και με «ζεστό» χρήμα βγαλμένο από την άγρια φορολογία των μόνιμων υποζυγίων, του εργαζόμενου λαού.

Ετσι, για την εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» προβλέπεται ότι από φέτος θα τους καταβάλλεται σε ετήσια βάση από τον κρατικό προϋπολογισμό το ποσό των 150 εκατ. ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να αυξηθεί. Ενώ η άμεση επιδότηση για τις «άγονες γραμμές», για τη δρομολογιακή περίοδο που «τρέχει», προβλέπεται και πάλι, όπως πέρυσι, να αγγίξει τα 120 εκατ. ευρώ. Και σαν να μην έφταναν αυτά, στις 27/6/2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πέρασε νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι τα εκατομμύρια ευρώ επιδότησης που παίρνουν οι εφοπλιστές κάθε χρόνο για τις «άγονες γραμμές» «δεν εκχωρούνται, δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται σε τυχόν οφειλές αυτών(σ.σ. των εταιρειών) προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία»!

Πέραν αυτών, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός μιλώντας στις αρχές Απρίλη στο 1ο Φόρουμ Κυκλικής Οικονομίας, στο Ζάππειο, η κυβέρνηση έχει έτοιμη μελέτη σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), που προβλέπει «την αξιοποίηση πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές», την «αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την επιδότηση του περιβαλλοντικού μέρους του πλοίου» και «τη δανειοδότηση για την κατασκευή του πλοίου», που μεταφράζεται ότι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν και πάλι θα είναι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα.

Ταυτόχρονα, βέβαια, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί και ενισχύει το θεσμικό πλαίσιο των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να ανεβάζουν τα εισιτήρια όποτε τους καπνίσει, να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με την κερδοφορία τους, αφήνοντας σύξυλα πολλά νησιά, που ειδικά το χειμώνα κάνουν να δουν πλοίο ακόμα και βδομάδες. Να έχουν εν πλω πλοία υποσυντήρητα και υπερήλικα (βλέπε απανωτές βλάβες), να μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων (αριθμό και ειδικότητα πληρώματος) ειδικά τη χειμερινή περίοδο ακόμα και κατά 50% και να προγραμματίζουν ταξίδια - οδύσσειες (με δρομολόγια όπως π.χ. του «Νήσος Χίος», που πιάνει 20 λιμάνια!), με τους ναυτεργάτες να είναι επί ποδός μέχρι τελικής πτώσης για να τα βγάλουν πέρα, με ό,τι σημαίνουν αυτά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Κατά τ' άλλα, η κυβέρνηση πανηγύριζε τις προάλλες για το «συνυποσχετικό» που συνυπέγραψε με τους εφοπλιστές για την... εθελοντική τους φορολόγηση, ένα «πουρμπουάρ» της τάξης των 20 ευρώ ανά πλοίο που θα δίνουν, αν το δίνουν κι αυτό, την ώρα που θα απολαμβάνουν δεκάδες - συνταγματικά κατοχυρωμένες - φοροαπαλλαγές και «ζεστό» χρήμα με ουρά.
Η καπιταλιστική ανάπτυξη ασυμβίβαστη με τις ανάγκες για φτηνή και ασφαλή μετακίνηση

Αποδεικνύεται στην πράξη ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα είναι ασυμβίβαστες με την εξυπηρέτηση του λαού και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής. Η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, στις μεταφορές και το κίνητρο του κέρδους αποτελούν την αιτία των προβλημάτων.

Η πραγματικότητα μαρτυρά πως παρά το γεγονός ότι οι αστικές κυβερνήσεις εναλλάσσονται, εφαρμόζεται η ίδια στρατηγική κατά των εργαζομένων και των νησιωτών, είτε στο τιμόνι της διακυβέρνησης βρίσκεται η ΝΔ είτε το ΠΑΣΟΚ είτε ο ΣΥΡΙΖΑ, κι αυτό είναι βασικό κριτήριο ψήφου μπροστά στις κάλπες και αναδεικνύει την ανάγκη οι εργαζόμενοι, οι νησιώτες, συνολικά ο λαός, με την οργανωμένη πάλη του να πει το «φτάνει πια», βάζοντας μπροστά τις δικές του ανάγκες.
 
Top