Ο Παλαιστίνιος κολυμβητής Γιαζάν Αλ Μπαουάμπ μπορεί να συμμετείχε για μόλις ένα λεπτό στους Ολυμπιακούς αγώνες του Παρισιού, αλλά και μόνο η παρουσία του στο νερό ήταν από μόνη της μια ισχυρή δήλωση.
Ο 24χρονος έδειξε την παλαιστινιακή σημαία στο στήθος του καθώς εξηγούσε τι σημαίνει να εκπροσωπεί μια πατρίδα που δεν στερείται απλώς πισίνας, αλλά αγωνίζεται για βασικά αγαθά όπως φαγητό και νερό.

«Η Γαλλία δεν αναγνωρίζει την Παλαιστίνη. Κι όμως είμαι εδώ με μια σημαία στο στήθος μου», δήλωσε, όπως μεταδίδει το Reuters, αφού τερμάτισε τρίτος σε μια σειρά 100 μέτρων ύπτιο που αποδείχθηκε η πρώτη και τελευταία του κολύμβηση στους Αγώνες του Παρισιού.
«Είμαι πολύ, πολύ χαρούμενος… που σηκώνω τη σημαία μου, που έχω χρόνο μόνο για την Παλαιστίνη, μια λωρίδα μόνο για την Παλαιστίνη. Νομίζω ότι αυτό είναι το δικό μου μήνυμα ειρήνης. Προσπαθούμε να κάνουμε τον κόσμο να καταλάβει ότι είμαστε άνθρωποι. Μπορώ να αθλούμαι όπως όλοι οι άλλοι», δήλωσε στους δημοσιογράφους.
Η Γαλλία δήλωσε τον Μάιο ότι οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για την επίσημη αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους και ότι οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από συμβολική ή πολιτική στάση.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο μοναδικός ισραηλινός κολυμβητής στα 100 ύπτιο ήταν σε μεταγενέστερη σειρά από τον Αλ Μπαουάμπ και οι δρόμοι τους δεν διασταυρώθηκαν.
Ο Αλ Μπαουάμπ, μηχανικός αεροδιαστημικής που γεννήθηκε στη Σαουδική Αραβία, σπούδασε στον Καναδά και τη Βρετανία, ζει στο Ντουμπάι όπου διατηρεί επιχείρηση επίπλων και είναι επίσης μισός Ιταλός, τόνισε ότι ο πατέρας του ήταν άστεγος πρόσφυγας στην Ιταλία πριν ξαναχτίσει τη ζωή του.

«Κοιτάζω ανθρώπους σαν τον πατέρα μου που ήρθαν από το τίποτα», είπε. «Δεν παραπονιέμαι ποτέ στην πισίνα, θυμάμαι τους ανθρώπους στη Γάζα, τους ανθρώπους στην Παλαιστίνη που υποφέρουν πραγματικά. Δεν με πειράζει αν ξυπνάω στις 5 το πρωί. Δεν είναι πρόβλημα».
«Πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να είμαστε εδώ. Δεν θέλουν να δουν τη σημαία. Δεν θέλουν να ακούσουν το όνομα της χώρας μου», είπε. «Δεν θέλουν να υπάρχω. Θέλουν να φύγω. Αλλά εγώ είμαι εδώ».
Ο ίδιος είπε ακόμη, χωρίς να κατονομάσει κανέναν, ότι κάποιοι είχαν δείξει εχθρότητα προς την εξαμελή ομάδα της Παλαιστίνης σε άλλους διαγωνισμούς.

«Οι άνθρωποι μας έλεγαν ‘βγάλτε τη σημαία σας, βγάλτε τη μπλούζα σας. Δεν θέλουμε να βλέπουμε την Παλαιστίνη πάνω της», είπε. «Φανταστείτε να ήταν η χώρα σας».

Ανέφερε επίσης ότι ένας συγκάτοικος του στους Ασιατικούς Αγώνες, προπονητής της ομάδας, είχε σκοτωθεί στη Γάζα. Επιπλέον, ένας φίλος του δρομέας είχε δημοσιεύσει φωτογραφίες του εαυτού του «με επιδέσμους, προσπαθώντας να φάει λίγο ρύζι».

Ο κολυμβητής αναφέρθηκε και στον αρσιβαρίστα των 100 κιλών της Γάζας Mohammad Hamada, ο οποίος είχε χάσει 20 κιλά «επειδή δεν είχε φαγητό» και δεν κατάφερε να προκριθεί.

«Προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους για το πώς να κολυμπήσουν και να διδάξουμε … αλλά γίνεται πόλεμος», είπε. «Τι πρέπει να κάνεις όταν υπάρχει πόλεμος; Δεν μπορείς να μιλήσεις στον κόσμο».
 
Top