Ένας από τους leader του κλάδου, ο όμιλος Φουρλής, είδε τις πωλήσεις του να επηρεάζονται από τα lockdowns, αν και αναγκαστικά λόγω του κλεισίματος των φυσικών καταστημάτων το βάρος είχε πέσει στις online αγορές.


Πέτυχε όμως ήδη το μεγάλο come back, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν το 2022 το «φράγμα» του μισού δισ. ευρώ, με εντυπωσιακές επιδόσεις και σε επίπεδο κερδοφορίας για τον «Mr.IKEA και Intersport».


O τζίρος των 501,4 εκατ. ευρώ (με αύξηση 14% από τα 439,8 εκατ. ευρώ του 2021) επιβεβαίωσε αυτό που όλοι στην διοίκηση περίμεναν: ο όμιλος κέρδισε το στοίχημα.

Πλέον, ο πήχης ανεβαίνει και όπως προβλέπεται από τον σχεδιασμό, ο επόμενος στόχος είναι τα 750 εκατ. ευρώ με EBIT 8% έως το 2025. Δηλαδή, σε μια 3ετία!

Παρά την ενεργειακή κρίση και τις αναταράξεις της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας, τα καθαρά κέρδη αυξηθήκαν σε ποσοστό 71,4% πέρσι (19,8 εκατ. ευρώ από 11,5 εκατ. ευρώ).


Tο αξιοσημείωτο είναι δε, ότι υπήρξε σημαντική πτώση των ηλεκτρονικών πωλήσεων (στα 69,7 εκατ. ευρώ από 77,8 εκατ. ευρώ), «λεπτομέρεια» που επίσης επιβεβαιώνει ότι η Φουρλής άφησε «πίσω» της την πανδημία, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν σαφώς σε μεγαλύτερο βαθμό τα φυσικά καταστήματα και μάλιστα εκτίναξαν τις πωλήσεις τους.

Σε αυτό συνέβαλε η διαθεσιμότητα των προϊόντων (λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων) στα ράφια της IKEA, με κύκλο εργασιών 317,6 εκατ. ευρώ (+16%), ενώ στη λιανική αθλητικών ειδών έφτασε στα 184,3 εκατ. ευρώ (+10,6%).

H συνεχής διεύρυνση του δικτύου συνδυάζεται με την αποεπένδυση από την Tουρκία και η πώληση της The Athletes Foot, αλλά και την έναρξη τρίτου βραχίονα λιανικής με την Holland & Barrett.
 
Top