O επικεφαλής του ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, παραιτείται και από την 1η Σεπτεμβρίου τη θέση του θα πάρει ο μέχρι τώρα ισχυρός άντρας της Porsche Oliver Blume ο οποίος θα διατηρήσει τη θέση του και στην εταιρεία των σπορ μοντέλων.

Ο Diess πλήρωσε τις κακές σχέσεις του με τα πανίσχυρα συνδικάτα, ενώ τον αμφισβητούσαν και πολλά μέλη του επίσης ισχυρού Ελεγκτικού Συμβουλίου του ομίλου ενώ την ίδια στιγμή είχε ζητήσει την απόλυση 30.000 εργαζομένων για να υποστηριχθεί η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στον εξηλεκτρισμό.

Για πολλούς πίσω από την παραίτησή του κρύβεται η κρίση που έρχεται για την γερμανική οικονομία λόγω της επικείμενης έλλειψης ρωσικού φυσικού αερίου τον χειμώνα που έρχεται.

Ο Diess ήξερε πως το κόστος για την ηλεκτροκίνηση θα είναι δυσβάσταχτο και για έναν άλλον λόγο: Απαιτούνται μεγάλες ποσότητες νικελίου και σπάνιων γαιών για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων Όμως όλων αυτών των στοιχείων η διαθεσιμότητα τίθεται εν αμφιβόλω λόγω των αντι-ρωσικών κυρώσεων.

Η Ρωσία είναι ένας πολύ μεγάλος παραγωγός νικελίου ενώ διαθέτει και μεγάλες ποσότητες από σπάνιες γαίες. Στις σπάνιες γαίες την πρωτοκαθεδρία την έχει η Κίνα. Αλλά κανείς δεν ξέρει πως θα είναι η σχέση Δύσης-Κίνας στο άμεσο μέλλον καθώς η Κίνα θα λάβει την θέση της δίπλα στην Ρωσία στο νέο μπλοκ της Ανατολής που σχηματίζουν οι δύο υπερδυνάμεις με πυρήνα του νέου άξονα, τα BRICS.

H κυβέρνηση Σολτς δεν θέλει ούτε να ακούσει για απολύσεις 30.000 εργαζομένων και η VW δεν είναι απλή εταιρεία αλλά το «μακρύ χέρι» της Γερμανίας στον έξω κόσμο.

Επ’ ουδενί δεν θα ήθελε να υπάρξει τέτοια εικόνα που να δείχνει ότι υπάρχει ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι ένα τίμημα που ο Σολτς δεν μπορεί να πληρώσει αυτή την στιγμή. Η κυβέρνηση Σολτς με τις επιλογές της έχει προκαλέσει μεγάλη ενεργειακή και οικονομική κρίση στην Γερμανία και όλα αυτά μέσα σε εφτά μήνες!

Αναγκάζεται μάλιστα να προχωρήσει σε σχέδιο διάσωσης της εταιρείας εισαγωγής φυσικού αερίου Uniper, το οποίο και οριστικοποίησε όπως επιβεβαίωσε σε δηλώσεις του ο ίδιος ο Όλαφ Σολτς. Σε ανάλογα σχέδια διάσωσης θα προχωρήσει η γερμανική κυβέρνηση για άλλες 375 εταιρείες που σχετίζονται με τον χώρο της ενέργειας και του φυσικού αερίου και η πολιτική Σολτς τις οδήγησε στην καταστροφή.

Ο Γερμανός καγκελάριος επιβεβαίωσε, σύμφωνα με τη Deutsche Welle, ότι η κυβέρνηση θα αναλάβει το 30% των μετοχών της ενεργειακής εταιρείας, η οποία απειλείται με πτώχευση λόγω της ραγδαίας αύξησης των τιμών!

Επιστρέφοντας στην VW αξίζει να προσθέσουμε πως εις βάρος του Herbert Diess λειτούργησε και η πολύ καλή του σχέση με τον Elon Musk ο οποίος αποτελεί το «κόκκινο πανί» για το κονκλάβιο Δημοκρατικών-Σοσιαλιστών που κυβερνούν τον πλανήτη αυτή την στιγμή (στο ίδιο πεδίο συντάσσονται και οι δήθεν Δεξιοί τύπου κυβέρνησης Μητσοτάκη).

Η παρουσία του Blume στην κορυφή της πυραμίδας του ομίλου της Volkswagen θα συνδυαστεί φυσικά και με αρκετές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Το αφεντικό του VW Group είχε μακράς διαρκείας κόντρα με εκπροσώπους του συνδικάτου εργαζομένων

Ο τελευταίος έχει βρεθεί στο στόχαστρο του συνδικάτου μετά την πρόταση που υπέβαλε σε πρόσφατη διάσκεψη επί της συρρίκνωσης του εργατικού δυναμικού κατά 30.000 εργαζομένους, ως μέρος της μετάβασης της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση.

Η κλιμάκωση της διαμάχης για το μέλλον του Diess καταδεικνύει την εύθραυστη ισορροπία δυνάμεων στη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, μετά τις φιλοδοξίες του Diess να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, διασταυρώνοντας τα ξίφη του με τις σημαίνουσες γερμανικές συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Ο Diess, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2018 ως ο τρίτος Διευθύνων Σύμβουλος μετά το σκάνδαλο εκπομπών Dieselgate το 2015, έχει επανειλημμένα επικριθεί για το αυστηρό διοικητικό στιλ του, ενόσω προσπαθεί να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του ομίλου. Το τρέχον συμβόλαιό του – μετά την ανανέωση το καλοκαίρι του 2021- ισχύει έως τον Οκτώβριο του 2025. Ο Diess έχει εκδηλώσει επανειλημμένως τον θαυμασμό του στον Elon Musk, αποθεώνοντας τον τρόπο διοίκησης της εταιρείας του. Μάλιστα, δεν είχε διστάσει να τον καλέσει να συμμετάσχει σε μια διαδικτυακή διάσκεψη, παρουσία 200 στελεχών της VW.
 
Top