Πώς η μεγαλύτερη ψηφιακή μπουτίκ θέλει να προβάλει τα ελληνικά προϊόντα στις ΗΠΑ....




Το 2011 όταν η οικονομική κρίση είχε αρχίσει να γίνεται αισθητή στην πραγματική οικονομία, τέσσερις φίλοι από τον κλάδο της πληροφορικής και του μάρκετινγκ παίρνουν την απόφαση να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα αποκλειστικά αφιερωμένη στην προώθηση των καλύτερων προϊόντων που βγαίνουν από τα «σπλάχνα» της ελληνικής γης.

Τέσσερα χρόνια μετά η Yoleni’s έχει παρουσία σε 17 χώρες της Ευρώπης αλλά και στην Αμερική, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο των αναπτυξιακών της πλάνων. Η τρέχουσα χρονιά βρίσκει τη διοίκηση της εταιρείας να πραγματοποιεί συχνά πτήσεις προς την άλλη άκρη του Ατλαντικού και να «στρώνει» το έδαφος, ώστε το 2016 να τη βρει με το άνοιγμα τουλάχιστον δύο φυσικών πλέον καταστημάτων σχεδιασμένων κατά τα πρότυπα των ελληνικών μπακάλικων της δεκαετίας του ‘50.
«Θέλαμε να προωθήσουμε τα ελληνικά προϊόντα με τον τρόπο που τους αξίζουνε. Δυστυχώς στο εξωτερικό η Ελλάδα δεν είναι τόσο γνωστή ούτε καν για το εξαιρετικής ποιότητας λάδι της όπως πολλοί νομίζουν» αναφέρει στο Fortune Greece, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Yoleni’s, Νικόλας Πίπας , προσθέτοντας πως η εταιρεία ξεκίνησε καθαρά από το μεράκι να προσφέρουν στον καταναλωτή ένα ωραίο και ταυτοχρόνως σωστό προϊόν.

«Ξεκινήσαμε ως e- business αλλά είμαστε on line τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και αυτό γιατί θεωρήσαμε ότι ήταν αναγκαίο να δαπανήσουμε αρκετό χρόνο σε έρευνα και προετοιμασία προκειμένου να τοποθετηθούμε σωστά στην αγορά. Αυτό είναι το στοιχείο που μας διαφοροποιεί ριζικά από τους ανταγωνιστές μας».

yolenis-dt
Το portal της Yolenis δεν είναι ένα απλό e-shop εκτέλεσης παραγγελιών, αφού ο καταναλωτής προτού προβεί σε οποιαδήποτε αγορά, έχει τη δυνατότητα να μάθει πολύ περισσότερες λεπτομέρειες για το προϊόν που επιθυμεί, από τον τόπο καταγωγής και τον τρόπο παραγωγής του, μέχρι την ιστορία του εκάστοτε παραγωγού. Η ιστοσελίδα που είναι διαθέσιμη στην ελληνική, την αγγλική και την γερμανική γλώσσα έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον όσων προτιμούν τα delicatessen προϊόντα από εκείνα της μαζικής παραγωγής , προκρίνοντας την πλούσια γεύση και την ποιότητα έναντι της χαμηλής τιμής.

Οι εκλογές οδήγησαν σε ακυρώσεις παραγγελιών
Με ένα αρχικό κεφάλαιο της τάξης των 500.000 ευρώ και με την ελπίδα ότι το κράτος θα στηρίξει το νέο της επιχειρηματικό εγχείρημα, η ομάδα της Yolenis αντιλήφθηκε πολύ σύντομα ότι έπρεπε να βασιστεί εξ’ ολοκλήρου στις δικές της δυνάμεις και να υιοθετήσει εξωστρεφή πολιτική. «Περιμέναμε ότι η Ελλάδα θα μας υποστηρίξει ως αγορά, αλλά όταν προκηρύχτηκαν οι εκλογές η χώρα βυθίστηκε σε μεγαλύτερη ύφεση και οι παραγγελίες χάθηκαν. Η ώθηση ήρθε από την Ευρώπη με τη Γερμανία, την Αγγλία, το Βέλγιο και την Ολλανδία να αποτελούν τους πιο καλούς πελάτες μας. Παράλληλα, εισβάλαμε στην Αμερική όχι μέσω αντιπροσώπων, αλλά μέσω της δημιουργίας δικής μας εταιρείας».

Το βραβείο επιχειρηματικότητας «άνοιξε πόρτες» στις διεθνείς αγορές
 
Στην αναγνωρισιμότητα και την ανάπτυξη της εταιρείας εξίσου σημαντικό ρόλο έπαιξε το βραβείο επιχειρηματικότητας που έλαβε τον Ιούνιο η εταιρεία, προκαλώντας το ενδιαφέρον νέων αγορών για συνεργασία σε επίπεδο αντιπροσώπευσης. «Το μέλλον ανήκει μόνο σε αυτούς που το προετοιμάζουν. Όποιος δουλεύει σκληρά δεν υπάρχει περίπτωση να αποτύχει. Η συμβουλή που θα έδινα σε έναν νέο επιχειρηματία είναι να πιστέψει σε αυτό που κάνει και να προβεί σε έρευνα και σωστή προετοιμασία».

Photo-YOLENIS
Στο πλάνο της Yolenis βρίσκεται το άνοιγμα τεσσάρων φυσικών καταστημάτων τα οποία θα θυμίζουν πολύ τα παλιά μπακάλικα που βρισκόταν στην Αθήνα τη δεκαετία του ’50, εντός των οποίων ο καταναλωτής θα μπορεί να πραγματοποιήσει τις αγορές του, να παραγγείλει γρήγορο φαγητό και να δει παραδοσιακές ελληνικές πίτες να φτιάχνονται μπροστά στα μάτια του. Επιπρόσθετα, κάθε μέρα θα διεξάγονται τουλάχιστον τρεις με τέσσερις γευσιγνωσίες ελληνικών προϊόντων, θα υπάρχει η συνταγή ημέρας και τα υλικά που χρειάζεται να προμηθευτεί κάποιος προκειμένου να τη φτιάξει μόνος του, καθώς και δωρεάν ελληνικός καφές, ψημένος στη χόβολη. «Αυτό τον καιρό μιλάμε με υποψήφιους επενδυτές από την Αμερική για να στήσουμε το δίκτυο των καταστημάτων μας. Η αρχική επένδυση είναι της τάξης των 4 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά το άνοιγμα των δύο corporate καταστημάτων, ενώ στόχος μας μέχρι το 2020 είναι ο αριθμός των καταστημάτων να αγγίξει τα 30 με 35. Αν όλα πάνε καλά την Άνοιξη του 2016 θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα στη Νέα Υόρκη».

Road show ελληνικών προϊόντων σε 7 πόλεις των ΗΠΑ
 
Παράλληλα, όπως αποκαλύπτει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Yoleni’s, σχεδιάζεται από κοινού με καθηγητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και τον ΕΟΤ η διοργάνωση ενός road show προσανατολισμένου στην προβολή επιλεγμένων ελληνικών προϊόντων καθώς και του ελληνικού πολιτισμού στις εφτά μεγαλύτερες πόλεις των ΗΠΑ. «Έχει αλλάξει ο τρόπος που οι Αμερικανοί βλέπουν τα ελληνικά προϊόντα. Τα τελευταία δύο χρόνια με τη δημοσιότητα που έλαβε το ελληνικό γιαούρτι άνοιξε ο δρόμος και για άλλα προϊόντα. Πολύ γνωστές αλυσίδες, μεταξύ των οποίων και η Costco, έστειλαν στην Ελλάδα αγοραστές που ήρθαν απευθείας σε επαφή με Έλληνες παραγωγούς. Έχουν κάνει πια στροφή στο υγιεινό φαγητό και αναζητούν προϊόντα μεσογειακής διατροφής».

Yolenis4-752x535
Κερδίζουν έδαφος οι on – line παραγγελίες
 
Η εταιρεία Yolenis έχει αυτή τη στιγμή στο χαρτοφυλάκιό της περισσότερα από 1.500 προϊόντα από διάφορες γωνιές της Ελλάδας στα οποία αναμένεται να προστεθούν προσεχώς 180 νέοι εποχικοί κωδικοί. Λάδι, μέλι και ελιές βρίσκονται πρώτα στις προτιμήσεις τόσο των Αμερικανών όσο και των Ευρωπαίων καταναλωτών. Στην περίπτωση της Ελλάδας, ο κ. Πίπας αναφέρει πως το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και πως τα capital controls ευνόησαν εταιρείες όπως η δική του που εμφάνισε άνοδο 35% στις παραγγελίες προϊόντων.«Τα νούμερα που καταγράφονται κάθε χρόνο είναι εντυπωσιακά με την άνοδο να είναι +30%- 35% σε ετήσια βάση και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Έλληνας ανακάλυψε πρόσφατα τις αγορές μέσω διαδικτύου, όχι όμως τόσο για τρόφιμα, αυτό είναι μια νέα τάση, αλλά για άλλα αγαθά όπως ρούχα και παπούτσια».

Σημαντική πηγή εσόδων τα εταιρικά δώρα
 
Μπορεί ο οινοποιητικός κλάδος να παραπονιέται ότι στις εορταστικές περιόδους μειώνεται ολοένα και περισσότερο ο αριθμός των δώρων που συνήθιζαν στο παρελθόν να κάνουν οι εταιρείες στους συνεργάτες και τους υπαλλήλους τους, δεν φαίνεται όμως να ισχύει το ίδιο και στην περίπτωση της Yolenis, η οποία δέχεται παραγγελίες από εταιρείες που θέλουν να προσφέρουν πρωτότυπα δώρα.
«Πέρυσι διανείμανε 2.600 εταιρικά δώρα και οι εκτιμήσεις μας για φέτος είναι ότι θα ξεπεράσουν τις 4.000. Οι πελάτες μας μας ζητάνε καλάθια με προϊόντα που θα δοκιμαστούν από τους παραλήπτες τους και που θα είναι δώρα έξυπνα, προσιτά σε τιμή και χρηστικά. Γενικότερα το 2015 ήταν μια καταστροφική χρονιά για το ελληνικό εμπόριο και έχουμε εναποθέσει τις ελπίδες μας στα εταιρικά δώρα. Η Ελλάδα εξακολουθεί και βρίσκεται στο πηγάδι των ευχών, οποιαδήποτε εκτίμηση είναι ριψοκίνδυνη».

fortunegreece.com
 
Top