Επεμβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου, τα οποία βρίσκονται στο «κόκκινο» λόγω επικινδυνότητας και τροχαίων ατυχημάτων, ξεμπλοκάρει η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία αναμένεται να εγκριθεί το προσεχές διάστημα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ''ΕΘΝΟΣ'', πρόκειται για έργα σε οδικούς άξονες που εκτείνονται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και προτείνονται από εξήντα μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο του προγράμματος δράσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που διαχειρίζεται η Εγνατία Οδός ΑΕ και ξεκίνησε το 2011.

Τα περισσότερα επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο συγκεντρώνονται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω και της μεγάλης γεωγραφικής της έκτασης. Στην εν λόγω περιφέρεια περιλαμβάνονται 1.008 επικίνδυνα σημεία, καθώς µόνο στη Χαλκιδική εντοπίστηκαν 400. Ακολουθούν η Αττική µε 673, η Πελοπόννησος µε 619 και υψηλότερη συγκέντρωση στην περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας (146), και η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη µε 607, εκ των οποίων τα περισσότερα στον Έβρο (144). Από τη νησιωτική χώρα, στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εντοπίστηκαν 471 επικίνδυνα σημεία, στην Κρήτη 457 και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 366.

Το πρόγραμμα των επεμβάσεων στα 7.000 σημεία εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες από τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ενώ αναμένεται η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών. Το κόστος των επεμβάσεων στο οδικό δίκτυο υπολογίζεται σε περίπου 470 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 250 έχουν ήδη δεσμευτεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για αυτόν τον σκοπό.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία εντοπίζονται στις επαρχιακές οδούς. Βάσει των στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, µόνο 8% των ατυχημάτων συµβαίνουν σε αυτοκινητοδρόμους, µε το 55% να καταγράφονται στο επαρχιακό δίκτυο και το 37% σε αστικές περιοχές. Στο πλαίσιο του προγράμματος μελετήθηκαν, 80 οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 15.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4.500 στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα 10.500 στο επαρχιακό, µε στόχο να εντοπιστούν οι θέσεις μειωμένης οδικής ασφάλειας.

 
Top