Με συνέντευξή του στο Ρωσικό Πρακτορείο ειδήσεων SPUTNIK, ο Πρόεδρος της Σερβίας, Tomislav Nikolic, επιχειρεί να εξηγήσει τον τρόπο που ανέλαβε να παίξει μεσολαβητικό ρόλο στη διένεξη Ρωσίας και Τουρκίας, ύστερα από τη κατάρριψη του Ρωσικού αεροπλάνου...




Eιδικότερα από την συνέντευξη, προκύπτει αναδίπλωση ή τουλάχιστον διαφοροποίηση, καθώς ο Σέρβος Πρόεδρος τονίζει ότι απλά «δέχθηκε να μεταφέρει το μήνυμα» του πρωθυπουργού της Τουρκίας παίζοντας τον ρόλο του «αγγελιαφόρος» και όχι του «διαπραγματευτής.

Συγκεκριμένα είπε: «Εγώ δεν το επεδίωξα, ήταν μια έκκληση του πρωθυπουργού της Τουρκίας, που ζήτησε να γίνει δεκτός από εμένα. Όταν παρατήρησα ότι δεν είναι καλή αυτή η σύγκρουση, ότι η Ρωσία χρειάζεται τη Τουρκία, όπως η Τουρκία χρειάζεται τη Ρωσία, ότι θα υπάρξουν μακροπρόθεσμες συνέπειες και ότι η Σερβία είναι παραδοσιακά με το μέρος της Ρωσίας, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας δήλωσε: «Γνωρίζω ότι είστε ένας μεγάλος φίλος της Ρωσίας. Ξέρω επίσης είστε φίλος της Τουρκίας και σας ζητώ να είσθε σύνδεσμος μεταξύ μας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε καλές σχέσεις», τονίζει ο Σέρβος πρόεδρος, και πρόσθεσε ότι είπε επίσης στον Davutoglu ότι η Σερβία είναι μια πολύ μικρή χώρα για να μεσολαβήσει μεταξύ «μεγάλων δυνάμεων» για να λάβει την απάντηση «Η Τουρκία θεωρεί τη Σερβία μία μεγάλη χώρα και ένα μεγάλο παράγοντα, και σπονδυλική στήλη αλλά και σημαντικό παράγοντας σταθερότητας στα Βαλκάνια».
«Αποφάσισα να μεταφέρω στους φίλους μας στη Ρωσία την επιθυμία της Τουρκίας. Αυτό ήταν μόνο. Δεν αποδέχτηκα να μεσολαβήσω, απλά εγώ άκουσα τη πρότασή του Τούρκου Π/Θ και νομίζω ότι είναι καλή».

Τελειώνοντας είπε: «Ο Νταβούτογλου μου ζήτησε ευγενικά να προσπαθήσω να δημιουργήσω επαφή. Σίγουρα θα μεσολαβούσα αν μου είχε πεί ότι θέλει πόλεμο με την Ρωσία, αλλά όταν είπε ότι θέλει να κάνει ειρήνη, νομίζω ότι είναι καθήκον μου να το μεταφέρω αυτό στη ρωσική πλευρά».

Πηγή:onalert.gr
 
Top