Οι έντονες προωθητικές ενέργειες των επώνυμων προϊόντων φαίνεται πως έχουν οδηγήσει σε κάμψη και μείωση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά, το οποίο το 2016 υποχώρησε στο 16,5% σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI.

Πρόκειται για υποχώρηση της τάξης του 13,9% σε σχέση με το μερίδιο 18% που διατηρούσε το 2015 ενώ πρόκειται για την δεύτερη συνεχή χρονιά, που τα private label υποχωρούν μετά από μια 7ετία συνεχούς ανόδου (2007-2014).Το μερίδιο, μάλιστα, που καταγράφηκε το 2015 αποτελεί το χαμηλότερο μερίδιο των τελευταίων ετών και στην ουσία γυρίζει το segment 5 χρόνια πίσω, στο 2011 όταν το αντίστοιχο μερίδιο κυμαινόταν στο 16,1%. Το υψηλότερο ποσοστό καταγράφηκε το 2014 (19%) ενώ η μεγαλύτερη ανάπτυξη είχε καταγραφεί για την ιδιωτική ετικέτα το 2010 και το 2011, όταν το μερίδιο των PL ανέβηκε αρχικά από το 8,6% στο 11,9% και στην συνέχεια στο 16,1%. Συγκεκριμένα, το 2010 καταγράφηκε άνοδος 35,9% και το 2011 34,5%.

Τα τελευταία χρόνια -μέχρι να αρχίσει η πτωτική πορεία του 2015- η ιδιωτική ετικέτα φαινόταν να έχει σταθεροποιήσει την παρουσία της στην αγορά, παρουσιάζοντας ελαφριά μονοψήφια ανάπτυξη. Η κάμψη των τελευταίων ετών δείχνει να έχει προκύψει σε μεγάλο βαθμό από την ολοένα αυξανόμενη ένταση των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών αλλά και τα προβλήματα που αντιμετώπισε το δίκτυο καταστημάτων της Μαρινόπουλος, που σε συνεργασία και με την Carrefour, αποτελούσε εξαιρετικά δυνατό παίχτη όσον αφορά την ιδιωτική ετικέτα.

Βέβαια, αναφοράς χρήζει το γεγονός πως ήδη από το 2010, πρώτη χρονιά που η χώρα εισήλθε σε καθεστώς Μνημονίου, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αποτυπώνεται σταθερά σε διψήφια ποσοστά. Παρά δε την υποχώρηση που παρουσιάζει το  2015 και το 2016, το μερίδιο αυτή την στιγμή είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με αυτό του 2009.
πηγη economy365.gr
 
Top