«Παράθυρο» για απολύσεις εκπαιδευτικών με φόντο το ζήτημα της αξιολόγησης άφησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή το στο υπουργείο Παιδείας.
Όπως είπε σε δηλώσεις του ο πρωθυπουργός «συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ με ξεκάθαρη και κατεύθυνση που έχω δώσει το Υπουργείο πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο πρωθυπουργός ανέφερε πως εξετάζονται εισηγήσεις για μια στοχευμένη μείωση της διδακτέας ύλης. Όπως είπε, «πιστεύω πως πρέπει να δώσουμε έμφαση στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να εστιάσουμε τόσο στην ποιότητα όσο και στην ποσότητα της ύλης. Χάρηκα ιδιαίτερα όταν άκουσα ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζεται προτάσεις για μια μετρημένη μείωση της ύλης, ώστε να δοθεί προτεραιότητα στην ουσία και όχι στον όγκο της διδασκαλίας».
Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του συζητήθηκε και το θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού, το οποίο, όπως είπε, ενδιαφέρει όλους τους γονείς και μαθητές. «Σκεφτόμαστε πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά από νεότερη ηλικία – ίσως στην Γ’ Γυμνασίου – να ανακαλύψουν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τα καθοδηγήσουμε τόσο στον ακαδημαϊκό όσο και στον επαγγελματικό τους δρόμο», σημείωσε.
Μητσοτάκης: «Η εικόνα στα σχολεία έχει σαφώς αλλάξει και βελτιωθεί»
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως υπήρξε μια συνολική επισκόπηση των αλλαγών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και αξιολόγηση της προόδου και των προκλήσεων που παραμένουν.
«Η εικόνα στα σχολεία έχει σαφώς αλλάξει και βελτιωθεί. Από το 2019 έχουν προστεθεί 39.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, όπως η ενίσχυση της προσχολικής αγωγής, η διδασκαλία αγγλικών στο νηπιαγωγείο και ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός των σχολείων», τόνισε. Ξεχώρισε επίσης την τοποθέτηση 36.000 διαδραστικών πινάκων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Επεσήμανε ακόμη τη χρησιμότητα των kits ρομποτικής που δίνουν στα παιδιά επαφή με την τεχνολογία και κάνουν τη μαθησιακή διαδικασία πιο δημιουργική και ελκυστική.
Αναφέρθηκε επίσης στις πολιτικές για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, όπως η πλατφόρμα stopbullying, που έχει αρχίσει να αποδίδει. Παράλληλα, υπογράμμισε την ενίσχυση των διαφοροποιημένων μορφών σχολείων, όπως τα Πρότυπα, Πειραματικά και τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία. Μάλιστα, οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Ωνάσεια Σχολεία θα γίνουν το προσεχές Σαββατοκύριακο – μια καινοτομία με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση, από την οποία αναμένονται πολύτιμα διδάγματα για τη βελτίωση της εκπαίδευσης συνολικά.
Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική μνεία και στο πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για την αναβάθμιση άνω των 600 σχολικών μονάδων, τα πρώτα εκ των οποίων θα είναι έτοιμα τον Σεπτέμβριο.
Μητσοτάκης: Η αναφορά στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης
Σε ό,τι αφορά τη χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων στην εκπαίδευση, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι εξετάζεται πώς μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αξιοποιηθεί, τόσο για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών – μειώνοντας τη γραφειοκρατία – όσο και για τη βελτίωση της εμπειρίας των μαθητών στην τάξη.
Αναφέρθηκε επίσης στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, το οποίο, όπως είπε, αποτελεί μια πετυχημένη πρωτοβουλία, με χιλιάδες μαθητές να το αξιοποιούν – ιδιαίτερα αυτοί της Γ’ Λυκείου, που έχουν τώρα πρόσβαση σε ποιοτικό και δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό για την προετοιμασία τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Κλείνοντας, ευχήθηκε καλή επιτυχία στους υποψηφίους των Πανελλαδικών και διαβεβαίωσε πως η δημόσια δωρεάν παιδεία παραμένει βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης. «Η δημόσια εκπαίδευση υπήρξε πάντα βασικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας στη χώρα μας. Όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας ή οικονομικής κατάστασης, πρέπει να γνωρίζουν ότι έχουν ίσες ευκαιρίες και ένα σχολείο που θα τα στηρίξει ώστε να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους και τις προσδοκίες των οικογενειών τους», υπογράμμισε.
 
Top