Την ανάρτηση του Γκίκα Μαγιορκίνη για τον αριθμό μαθητών στις τάξεις σχολιάζει ο καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης.

Ο κ. Δερμιτζάκης σημειώνει ότι διαφωνεί με την άποψη του επίκουρου καθηγητή Υγιεινής και Επιδημιολογίας και μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, εξηγώντας γιατί. "Γκίκα δε συμφωνώ με το μοντέλο σου. Όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα. Επίσης, επειδή τα παιδιά είναι ασυμπτωματικά κατά μεγάλο ποσοστό, εάν κάποιος θετικός βρεθεί σε μια τάξη 25 ατόμων, τότε σιωπηλά θα γίνεται μετάδοση χωρίς να ανιχνεύεται. Τέλος όταν κάθε τάξη έχει 25 άτομα η είσοδος και έξοδος όπως και η παρουσία στο διάλειμμα θα είναι με μεγαλύτερο συνωστισμό από ότι αν είναι 12 η 15. Νομίζω υπάρχει κάθε λόγος να ξεκινήσουν οι τάξεις με τα μισά παιδιά μέχρι να βρουν οι δάσκαλοι και οι διευθυντές τους αυτοματισμούς τους, και να γίνει μετάβαση σε πλήρεις τάξεις".

"Δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς. Δεν εξαρτάται από το εμβαδόν αλλά από τις ανά δύο αποστάσεις και το κέρδος πρέπει να ποσοτικοποιείται σε σχέση με το κόστος με νούμερα. Το να ξεκινήσουμε με εκ περιτροπής δυσκολεύει εξαιρετικά την εκπαιδευτική διαδικασία" του απάντησε ο Γκίκας Μαγιορκίνης.

"Νομίζω ότι το κόστος αν έχουμε εξάρσεις θα είναι πολύ μεγάλο. Φυσικά έχει σχέση το εμβαδόν γιατί οσο μεγαλύτερο το εμβαδόν με τον ίδιο αριθμό ατόμων τόσο μικρότερος ο συνωστισμός. Το εμβαδόν και η πυκνότητα του κόσμου ήταν πάντα σημαντικός ο παράγοντας σε όλα (εστιατόρια, χώροι εργασία κτλ), γιατί ξαφνικά δεν είναι σχετικό στα σχολεία;" έγραψε στη συνέχεια ο κ. Δερμιτζάκης.

 
Top