Πιο τσουχτερά πρόστιμα, που θα φτάνουν και τα 6.000 ευρώ και χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, προβλέπει το τελικό σχέδιο νόμου για τα διπλώματα που κατατέθηκε με πολλούς μήνες καθυστέρησης, χθες αργά το βράδυ στη Βουλή.

Παραμένει ο… μεγάλος αδερφός στον νέο τρόπο εξέτασης για την κατοχή διπλώματος, οι 17χρονοι «κέρδισαν» εντέλει τη συνοδευόμενη οδήγηση, οι σχολές οδηγών υποχρεούνται να εγκαταστήσουν διασυνδεδεμένες κάμερες σε οχήματα και σχολές με το υπουργείο Μεταφορών ενώ οι διαμορφωμένες πίστες που είχε προαναγγείλει το ΥΠΟΜΕΔΙ θα έρθουν σε περίπου δύο χρόνια. Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά ο υποψήφιος οδηγός καλείται να προσκομίσει ασφαλιστήριο, για τυχόν ζημιές που ενδεχομένως προκαλέσει.

Ειδικότερα, η διαδικασία έκδοσης διπλώματος χωρίζεται σε 3 φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τη θεωρητική εξέταση, με τον εξεταζόμενο να καλείται να δώσει τα σήματα οδήγησης πληρώνοντας 15 έναντι 10 ευρώ που ισχύει τώρα. Μετά την επιτυχή θεωρητική εξέταση ακολουθεί η δοκιμασία «προσόντων και συμπεριφοράς».

Η συγκεκριμένη δοκιμασία διενεργείται σε δύο φάσεις και γίνεται την ίδια μέρα. Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας, εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης στην «πορεία» και εφόσον ολοκληρωθεί με επιτυχία το στάδιο αυτό, εξετάζεται στο δεύτερο σκέλος το οποίο είναι το «παρκάρισμα» και η «οπισθογωνία». Σημειώνεται ότι σε περίπτωση αποτυχίας του υποψηφίου οδηγού στο δεύτερο στάδιο, υποχρεούται να επανεξεταστεί και στο πρώτο.

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων πραγματοποιείται από τον ίδιο να είναι μόνος του πάνω στη μηχανή, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κατηγορίες στις οποίες παρών θα είναι ένας εξεταστής. Σταδιακά ωστόσο, ο εξεταστής δεν θα βρίσκεται ούτε στα οχήματα καθώς σε διάστημα 20 μηνών οι εξετάσεις θα γίνονται υποχρεωτικά στις ειδικές πίστες.

• Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετείται κάμερα με μικρόφωνο, που να εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών και να είναι διασυνδεδεμένη αδιάλειπτα με το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου Μεταφορών κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

• Πριν την εξέταση κάθε σταδίου πραγματοποιείται ηλεκτρονική κλήρωση, από την οποία προκύπτει ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο οδηγό.

Η ασφαλιστική δαπάνη πρέπει να περιλαμβάνει την ασφαλιστική ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης, ή ζημιών σε πράγματα, περιλαμβανόμενης και της χρηματικής ικανοποιήσεως λόγω ηθικής βλάβης. Μάλιστα, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο από τον υποψήφιο οδηγό με τις ανωτέρω καλύψεις προσκομίζεται πριν την έναρξη της πρακτικής του εκπαίδευσης.

• Οι ειδικές δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή πίστες πραγματοποιούνται από τον υποψήφιο χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή και του εξεταστή εντός ή επί του εκπαιδευτικού οχήματος και η εξαγωγή του αποτελέσματος γίνεται αυτόματα.

Λύση για αμοιβή

Με το σχέδιο νόµου δίνεται λύση και στο ζήτηµα της αµοιβής των εξεταστών. Αναδροµικά από την 1η Μαΐου 2018 έως τρεις µήνες από την έναρξη ισχύος του νόµου καθορίζεται µηνιαία αποζηµίωση ύψους 240 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ο υπάλληλος να έχει συµµετάσχει σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις. Σε περίπτωση µικρότερης συµµετοχής, το ποσό θα περιορίζεται ανάλογα.

Μεταξύ άλλων:

– Επαναπροσδιορίζεται η έννοια του όρου «Υπαίθριος Σταθμός Αυτοκινήτων» ως ο χώρος που χρησιμοποιείται για στάθμευση 5 έναντι 10 κατ’ ελάχιστο αυτοκινήτων.

– Παρέχεται η δυνατότητα στα υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων που λειτουργούν σε θέσεις που έχουν απόσταση μικρότερη των 30 μέτρων από κτίρια και χώρους να ζητήσουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019 νέα άδεια λειτουργίας, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

 
Top