Της Άννας Κανδύλη

Την έκδοση του Ντοκάν Μεμέτ ζητούν οι Τούρκοι προκειμένου να εκτίσει ποινη 3 ετών που του έχει επιβληθεί από τις αρχές της γείτονος, για υποστήριξη σε τρομοκρατική οργάνωση.

Μάρτυρες που κατέθεσαν υπέρ του -μεταξύ αυτών και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης- υποστήριξαν ότι στην πραγματικότητα διώκεται για πολιτικούς λόγους, για τα πιστεύω του. Η Τουρκία επιχειρεί να του φορτώσει αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου είπαν ενώ σημείωσαν ότι η Γαλλία του έχει χορηγήσει ήδη πολιτικό άσυλο κάτι που δεν θα έκαναν για έναν τρομοκράτη.

"Απαιτώ Δικαιοσύνη" είπε στο δικαστήριο ο 60χρονος

Ο 60χρονος εκζητούμενος , απευθυνόμενος προς το δικαστήριο και εμφανώς φορτισμένος συναισθηματικά, ζήτησε από τους δικαστές όχι να τον λυπηθούν αλλά να αποδώσουν δικαιοσύνη.

Προκειμένου μάλιστα να δείξει τι έχει υποστεί στην γείτονα έβγαλε και έδειξε στους δικαστες το γυάλινο μάτι του.«Περασα 20 χρόνια από τη ζωή μου στις φυλακές της Τουρκίας.

Έχω μαζέψει κομμάτια των συμφοιτητών μου οταν ήμουν στο Πανεπιστήμιο. Έριξαν βόμβες . 7 συμφοιτητές μου κομματιάστηκαν. Γιατί; Ζητάγαμε την ελευθερια της χώρας μας.

Το 2015 στο Ντιγιάρ Μπακιρ έγιναν τα ίδια με το Πολυτεχνείο εδώ.Μπορειτε να κατηγορήσετε εκείνους του φοιτητές σας;

Πριν το 2000 είχα δυο μάτια τώρα έχω 1. Έχω ακόμα κομμάτια βόμβας στο κορμί μου. Όταν ήμουν στη φυλακή άνθρωποι από το ίδιο κελί δολοφονήθηκαν δίπλα μου.

Οπως αντισταθήκατε στους Γερμανούς, σε ένα φασιστικό καθεστώς, έτσι κι εμείς κάνουμε τώρα», σημειωσε.

Ο εκζητούμενος προχώρησε μάλιστα και σε σύγκριση του Ερντογαν με τον δικτάτορα Γ. Παπαδόπουλο λέγοντας πως η μόνη διαφορά τους είναι στα ρούχα καθως ο πρώτος φόραγε στρατιωτική στολή.

«Αγαπάω τη χώρα και το λαό μου αλλά λόγω των διώξεων και του ότι κινδύνευε η ζωή μου αναγκάστηκα να φύγω το 2011. Πήγα στη Γαλλία και εκεί αναγνωρίστηκα ως πολιτικός πρόσφυγας.Αγωνίστηκα και στη Γαλλία κατα του φασιστικού καθεστώτος ως δημοσιογραφος, μέσω άρθρων και διαλέξεων.Ήρθα στην Ελλάδα το 2013-2014.Δεν θέλω να σας προκαλέσω λύπη αλλά απαιτώ δικαιοσύνη από εσάς.

Υπάρχουν δυο δρόμοι μπροστά σας. Η θα υπακούσετε στις προσταγές του φασιστικού κόμματος η θα αποδείξετε ότι είστε παιδιά αυτών που αγωνίστηκαν κατα του φασισμού. Ο Ερντογαν είναι ο Χιτλερ της Τουρκίας», κατέληξε.

Η διαδικασία θα συνεχιστεί την Παρασκευή, όπου αναμένεται η πρόταση της εισαγγελέως της έδρας ενώ για τον δεύτερο Κούρδο εκζητούμενο αναβλήθηκε η συζήτηση για την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου μετά από αίτημα των συνηγόρων του προκειμένου να μελετήσουν τη δικογραφία.

 
Top