ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΗΦΙΣΟ);
ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΗΔΗ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΗ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΑΠΟ ΠΛΗΘΟΣ ΟΧΛΟΥΣΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ;
13 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΑ ΔΙΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΕΤΗΣΙΑ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΗ Ν.Α. ΜΕΣΟΓΕΙΟ... ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ – ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, ΤΑΞΙ, Ι.Χ., ΦΟΡΤΗΓΩΝ κ.λπ., Η ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ, Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΚΗΦΙΣΟΥ, Η ΑΓ. ΑΝΝΗΣ, Η ΜΑΡΚΟΝΙ, Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΟΥΝ ΣΕ ΑΦΑΝΤΑΣΤΟ ΒΑΘΜΟ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ;
ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ;
ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ “ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ” Ο ΠΟΛΥΠΑΘΟΣ ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ, ΣΑΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ;
ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ, ΦΕΡ' ΕΙΠΕΙΝ, ΤΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΑΙΩΝΑ, ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΛΑΛΙΩΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ;
ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ, ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ;
Ή ΑΠΟΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΟΧΛΟΥΣΑ ΧΡΗΣΗ ΓΗΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΕΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ, ΘΑ ΑΠΕΜΠΟΛΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΧΡΟΝΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΠΙΖΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ;
Πριν λίγες μέρες γράφτηκε και κυκλοφόρησε σε μερίδα του Τύπου, ότι τον Σεπτέμβρη του 2017 θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ (ΚΤΕΛ), στην περιοχή του Ελαιώνα, στη βάση του Μετρό (περιοχή που ανήκει στον Δήμο Αιγάλεω, χωροταξικά).
Πρόκειται για μια γιγαντιαία κατασκευή που θα κοστίσει πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ και θα εμπεριέχει τις δαπάνες μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης αυτού.
Το έργο κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα αποτελέσει Σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και θα αναζητηθεί είσοδος ιδιώτη μέσω διαγωνισμού.
Και θα συμπεριλαμβάνει, εκτός του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, στην έκταση των 66,4 στρεμμάτων που ανήκουν στην Αττικό Μετρό Α.Ε., την κατασκευή και άλλων εγκαταστάσεων, όπως εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και καφέ, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, υπόγειο πάρκινγκ στάθμευσης...
Στο εισηγητικό της έκθεσης του έργου αναφέρεται ότι ο κεντρικός αυτός σταθμός θα αποτελέσει ένα κομβικό σημείο συνδυασμένων μεταφορών που θα συμπεριλαμβάνουν τον σταθμό Μετρό του “Ελαιώνα”, τους τερματικούς σταθμούς αστικών λεωφορείων, σταθμούς μεταβίβασης και χώρους στάθμευσής τους, καθώς και τις διεθνείς λεωφορειακές γραμμές.
Συνεχίζοντας, οι εισηγητές μιλούν για έναν σταθμό υψηλής αισθητικής που θα παρέχει υπηρεσίες σε περίπου 13 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, καθώς και άριστη οργάνωση από και προς όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως επίσης και απευθείας συνδέσεις με το αεροδρόμιο, αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τη σύνδεση με τις γειτονικές χώρες και συνεισφέροντας στην αποσυμφόρηση του κέντρου των Αθηνών.
Όλο αυτό το εγχείρημα εντάσσεται -σύμφωνα με την Κομισιόν- στον τομέα Green Field έργων αστικής κινητικότητας, ενώ η ιδιοκτησία των περιουσιακών στοιχείων θα είναι μικτή (Δημόσιο και ιδιώτες).
Με διάρκεια του έργου τούς 36 μήνες και με αρχή του τον Σεπτέμβρη του 2017, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020, με προτεινόμενο σχέδιο, αυτό της Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η κατασκευή και η λειτουργία θα αναληφθούν από Φορέα Ειδικού Σκοπού, με πηγή εσόδων όλες τις εγκαταστάσεις.
Ο φορέας υλοποίησης θα υποβάλει αίτηση χρηματοδότησης μέσα στις επόμενες μέρες στην Ε.Ε. ή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, ενώ εμπλεκόμενοι φορείς θα είναι η Αττικό Μετρό Α.Ε., οι εταιρίες ΚΤΕΛ, η κυβέρνηση, ο ιδιωτικός τομέας και ο Δήμος Αιγάλεω.
Με χρηματοδότες την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την ιδιωτική χρηματοδότηση, την οικονομική χρηματοδότηση του Κράτους, το έργο ενισχύει τις συνέργειες μεταξύ των υποδομών, της αστικής κινητικότητας, της αστικής ανάπτυξης, συνεισφέρει στην ενδυνάμωση της συνεργασίας των υποδομών, βελτιστοποιεί τις εγκαταστάσεις πρόσβασης και περιλαμβάνει τη συμμετοχή όλων των σχετικών παραγόντων και δη των περιφερειακών και τοπικών αρχών, της βιομηχανίας και του επιχειρηματικού κόσμου.
Μάλιστα, επισημαίνουν οι εισηγητές ότι έχει υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας (πότε υπογράφτηκε;) μεταξύ της Αττικό Μετρό Α.Ε., του ΚΤΕΛ και του Δήμου Αιγάλεω.
Όποιος λοιπόν διαβάζει αυτές τις γραμμές, καταλαβαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα γιγαντιαίο έργο, στο οποίο ο Δήμος Αιγάλεω καλείται να συμμετάσχει πολλαπλά.
Και οι αυτονόητες ερωτήσεις προς τη Δημοτική Αρχή του κ. Δημήτρη Μπίρμπα είναι οι εξής: Είναι έτοιμος ο Δήμος Αιγάλεω, να υποδεχθεί, σε τέσσερα περίπου χρόνια, 13 εκατομμύρια επιβάτες, εκατομμύρια μετακινήσεις αυτοκινήτων, λεωφορείων, ταξί, φορτηγών κ.λπ. κατ' έτος;
Επίσης, την τεράστια οικολογική επιβάρυνση από τους ρύπους σε όλη την πόλη και κύρια στις παρακηφίσιες περιοχές και διαμερίσματα;
Υπάρχουν ή έχουν εκπονηθεί ή έχουν σχεδιαστεί οι ανάλογες περιβαλλοντικές μελέτες που θα καταδεικνύουν τις επιβαρύνσεις της πόλης και των κατοίκων της;
Υπάρχει ή έχει σχεδιασθεί η ανάλογη κυκλοφοριακή μελέτη για την επιβάρυνση στην κυκλοφορία των οχημάτων των επιβατών και των συνοδών τους και τι μέτρα θα παρθούν στην περίπτωση της πόλης μας, που θα δει -φερ' ειπείν- τους κεντρικούς άξονές της, να είναι σε μόνιμη -σε ετήσια βάση, και σε περιπτώσεις εορτών – αργιών κ.λπ.- απίστευτη κυκλοφοριακή συμφόρηση;..
Και τελευταία... Πώς και τι θα “εισπράξει” η πόλη μας που βλέπει όλες τις οχλούσες δραστηριότητες, να συγκεντρώνονται στο τμήμα του Ελαιώνα που της αντιστοιχεί;
Μέσα σε λιγότερο από ένα χιλιόμετρο, θα έχει τον κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων, έχει την Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων (αλήθεια, πότε θα φύγει από το Αιγάλεω;) στο παλαιό αμαξοστάσιο επί της Ιεράς Οδού. Θα έχει τον Σταθμό Μεταφορτώσεως Απορριμμάτων στον οποίο θα συγκεντρώνονται τα σκουπίδια από τους Δήμους Αθηναίων – Αιγάλεω (και σε έκτακτες περιπτώσεις και από όμορους Δήμους...)
Έχει τις εταιρίες μεταφορών, βιοτεχνίες, γειτνιάζει με τον σταθμό των προσφύγων...
Δηλαδή ένα ατελείωτο χάος, σε μια περιοχή που ήδη έχει επιβαρυνθεί σε απίστευτο βαθμό.
Τι θα διεκδικήσει -αν το πράξει- ο Δήμος μας, υπό τον κ. Δημήτρη Μπίρμπα, στην εφαρμογή του Σχεδίου Λαλιώτη για τον Ελαιώνα με τις τροποποιήσεις του;..
Θα διεκδικήσει φερ' ειπείν, τα 400 περίπου στρέμματα πρασίνου – αθλητικών εγκαταστάσεων στην περιοχή του Ελαιώνα, που προβλέπονται για τον Δήμο μας;
Θα διεκδικήσει έργα υποδομής, ποιότητας, αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές υποδομές, τόσο στην περιοχή αυτή, όσο και σε όλο τον Δήμο; Πότε περιμένει στ' αλήθεια η Δημοτική Αρχή να ξεκινήσει όλες αυτές τις απαιτούμενες μελέτες, στις οποίες θα στηριχθεί για να διεκδικήσει τα αυτονόητα για τη ζωή και το μέλλον της πόλης;
Γιατί σιωπή και σημειωτόν στη θωράκιση του Δήμου; Στην εκπόνηση ενός διεκδικητικού πλαισίου που θα εξασφαλίσει τη μέγιστη ωφέλεια για όλους και όλες με την όσο το δυνατόν λιγότερη επιβάρυνση;
Και εν τέλει, πότε θα αρχίσει ένας ευρύτατος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της πόλης για το τεράστιο αυτό γιγαντιαίο έργο που αφορά το μέλλον της και το μέλλον των επερχομένων γενεών;
Η ιστορική ευθύνη είναι μεγάλη... Πρέπει άμεσα να ξεκινήσει ο διάλογος, να οργανωθεί ο Δήμος, γιατί αύριο θα είναι πολύ αργά για όλους... Αν άκριτα, χωρίς καμία άμυνα και διεκδίκηση, συνομολογήσει ο Δήμος Αιγάλεω.
Θα έχει διαπράξει ένα μεγάλο ατόπημα που θα το κουβαλάει η πόλη για πάντα.
Οι καιροί ου μενετοί.
Θα επανέλθουμε...
Αιγάλεω 7/6/2016
Κωνσταντίνος Δ. Σάμιος
Πρόεδρος του Α.Π.Σ. “ΑΠΟΛΛΩΝ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΗΔΗ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΗ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΑΠΟ ΠΛΗΘΟΣ ΟΧΛΟΥΣΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ;
13 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΑ ΔΙΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΕΤΗΣΙΑ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΗ Ν.Α. ΜΕΣΟΓΕΙΟ... ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ – ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, ΤΑΞΙ, Ι.Χ., ΦΟΡΤΗΓΩΝ κ.λπ., Η ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ, Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΚΗΦΙΣΟΥ, Η ΑΓ. ΑΝΝΗΣ, Η ΜΑΡΚΟΝΙ, Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΟΥΝ ΣΕ ΑΦΑΝΤΑΣΤΟ ΒΑΘΜΟ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ;
ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ;
ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ “ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ” Ο ΠΟΛΥΠΑΘΟΣ ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ, ΣΑΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ;
ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ, ΦΕΡ' ΕΙΠΕΙΝ, ΤΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΑΙΩΝΑ, ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΛΑΛΙΩΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ;
ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ, ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ;
Ή ΑΠΟΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΟΧΛΟΥΣΑ ΧΡΗΣΗ ΓΗΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΕΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ, ΘΑ ΑΠΕΜΠΟΛΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΧΡΟΝΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΠΙΖΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ;
Πριν λίγες μέρες γράφτηκε και κυκλοφόρησε σε μερίδα του Τύπου, ότι τον Σεπτέμβρη του 2017 θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ (ΚΤΕΛ), στην περιοχή του Ελαιώνα, στη βάση του Μετρό (περιοχή που ανήκει στον Δήμο Αιγάλεω, χωροταξικά).
Πρόκειται για μια γιγαντιαία κατασκευή που θα κοστίσει πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ και θα εμπεριέχει τις δαπάνες μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης αυτού.
Το έργο κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα αποτελέσει Σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και θα αναζητηθεί είσοδος ιδιώτη μέσω διαγωνισμού.
Και θα συμπεριλαμβάνει, εκτός του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, στην έκταση των 66,4 στρεμμάτων που ανήκουν στην Αττικό Μετρό Α.Ε., την κατασκευή και άλλων εγκαταστάσεων, όπως εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και καφέ, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, υπόγειο πάρκινγκ στάθμευσης...
Στο εισηγητικό της έκθεσης του έργου αναφέρεται ότι ο κεντρικός αυτός σταθμός θα αποτελέσει ένα κομβικό σημείο συνδυασμένων μεταφορών που θα συμπεριλαμβάνουν τον σταθμό Μετρό του “Ελαιώνα”, τους τερματικούς σταθμούς αστικών λεωφορείων, σταθμούς μεταβίβασης και χώρους στάθμευσής τους, καθώς και τις διεθνείς λεωφορειακές γραμμές.
Συνεχίζοντας, οι εισηγητές μιλούν για έναν σταθμό υψηλής αισθητικής που θα παρέχει υπηρεσίες σε περίπου 13 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, καθώς και άριστη οργάνωση από και προς όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως επίσης και απευθείας συνδέσεις με το αεροδρόμιο, αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τη σύνδεση με τις γειτονικές χώρες και συνεισφέροντας στην αποσυμφόρηση του κέντρου των Αθηνών.
Όλο αυτό το εγχείρημα εντάσσεται -σύμφωνα με την Κομισιόν- στον τομέα Green Field έργων αστικής κινητικότητας, ενώ η ιδιοκτησία των περιουσιακών στοιχείων θα είναι μικτή (Δημόσιο και ιδιώτες).
Με διάρκεια του έργου τούς 36 μήνες και με αρχή του τον Σεπτέμβρη του 2017, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020, με προτεινόμενο σχέδιο, αυτό της Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η κατασκευή και η λειτουργία θα αναληφθούν από Φορέα Ειδικού Σκοπού, με πηγή εσόδων όλες τις εγκαταστάσεις.
Ο φορέας υλοποίησης θα υποβάλει αίτηση χρηματοδότησης μέσα στις επόμενες μέρες στην Ε.Ε. ή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, ενώ εμπλεκόμενοι φορείς θα είναι η Αττικό Μετρό Α.Ε., οι εταιρίες ΚΤΕΛ, η κυβέρνηση, ο ιδιωτικός τομέας και ο Δήμος Αιγάλεω.
Με χρηματοδότες την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την ιδιωτική χρηματοδότηση, την οικονομική χρηματοδότηση του Κράτους, το έργο ενισχύει τις συνέργειες μεταξύ των υποδομών, της αστικής κινητικότητας, της αστικής ανάπτυξης, συνεισφέρει στην ενδυνάμωση της συνεργασίας των υποδομών, βελτιστοποιεί τις εγκαταστάσεις πρόσβασης και περιλαμβάνει τη συμμετοχή όλων των σχετικών παραγόντων και δη των περιφερειακών και τοπικών αρχών, της βιομηχανίας και του επιχειρηματικού κόσμου.
Μάλιστα, επισημαίνουν οι εισηγητές ότι έχει υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας (πότε υπογράφτηκε;) μεταξύ της Αττικό Μετρό Α.Ε., του ΚΤΕΛ και του Δήμου Αιγάλεω.
Όποιος λοιπόν διαβάζει αυτές τις γραμμές, καταλαβαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα γιγαντιαίο έργο, στο οποίο ο Δήμος Αιγάλεω καλείται να συμμετάσχει πολλαπλά.
Και οι αυτονόητες ερωτήσεις προς τη Δημοτική Αρχή του κ. Δημήτρη Μπίρμπα είναι οι εξής: Είναι έτοιμος ο Δήμος Αιγάλεω, να υποδεχθεί, σε τέσσερα περίπου χρόνια, 13 εκατομμύρια επιβάτες, εκατομμύρια μετακινήσεις αυτοκινήτων, λεωφορείων, ταξί, φορτηγών κ.λπ. κατ' έτος;
Επίσης, την τεράστια οικολογική επιβάρυνση από τους ρύπους σε όλη την πόλη και κύρια στις παρακηφίσιες περιοχές και διαμερίσματα;
Υπάρχουν ή έχουν εκπονηθεί ή έχουν σχεδιαστεί οι ανάλογες περιβαλλοντικές μελέτες που θα καταδεικνύουν τις επιβαρύνσεις της πόλης και των κατοίκων της;
Υπάρχει ή έχει σχεδιασθεί η ανάλογη κυκλοφοριακή μελέτη για την επιβάρυνση στην κυκλοφορία των οχημάτων των επιβατών και των συνοδών τους και τι μέτρα θα παρθούν στην περίπτωση της πόλης μας, που θα δει -φερ' ειπείν- τους κεντρικούς άξονές της, να είναι σε μόνιμη -σε ετήσια βάση, και σε περιπτώσεις εορτών – αργιών κ.λπ.- απίστευτη κυκλοφοριακή συμφόρηση;..
Και τελευταία... Πώς και τι θα “εισπράξει” η πόλη μας που βλέπει όλες τις οχλούσες δραστηριότητες, να συγκεντρώνονται στο τμήμα του Ελαιώνα που της αντιστοιχεί;
Μέσα σε λιγότερο από ένα χιλιόμετρο, θα έχει τον κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων, έχει την Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων (αλήθεια, πότε θα φύγει από το Αιγάλεω;) στο παλαιό αμαξοστάσιο επί της Ιεράς Οδού. Θα έχει τον Σταθμό Μεταφορτώσεως Απορριμμάτων στον οποίο θα συγκεντρώνονται τα σκουπίδια από τους Δήμους Αθηναίων – Αιγάλεω (και σε έκτακτες περιπτώσεις και από όμορους Δήμους...)
Έχει τις εταιρίες μεταφορών, βιοτεχνίες, γειτνιάζει με τον σταθμό των προσφύγων...
Δηλαδή ένα ατελείωτο χάος, σε μια περιοχή που ήδη έχει επιβαρυνθεί σε απίστευτο βαθμό.
Τι θα διεκδικήσει -αν το πράξει- ο Δήμος μας, υπό τον κ. Δημήτρη Μπίρμπα, στην εφαρμογή του Σχεδίου Λαλιώτη για τον Ελαιώνα με τις τροποποιήσεις του;..
Θα διεκδικήσει φερ' ειπείν, τα 400 περίπου στρέμματα πρασίνου – αθλητικών εγκαταστάσεων στην περιοχή του Ελαιώνα, που προβλέπονται για τον Δήμο μας;
Θα διεκδικήσει έργα υποδομής, ποιότητας, αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές υποδομές, τόσο στην περιοχή αυτή, όσο και σε όλο τον Δήμο; Πότε περιμένει στ' αλήθεια η Δημοτική Αρχή να ξεκινήσει όλες αυτές τις απαιτούμενες μελέτες, στις οποίες θα στηριχθεί για να διεκδικήσει τα αυτονόητα για τη ζωή και το μέλλον της πόλης;
Γιατί σιωπή και σημειωτόν στη θωράκιση του Δήμου; Στην εκπόνηση ενός διεκδικητικού πλαισίου που θα εξασφαλίσει τη μέγιστη ωφέλεια για όλους και όλες με την όσο το δυνατόν λιγότερη επιβάρυνση;
Και εν τέλει, πότε θα αρχίσει ένας ευρύτατος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της πόλης για το τεράστιο αυτό γιγαντιαίο έργο που αφορά το μέλλον της και το μέλλον των επερχομένων γενεών;
Η ιστορική ευθύνη είναι μεγάλη... Πρέπει άμεσα να ξεκινήσει ο διάλογος, να οργανωθεί ο Δήμος, γιατί αύριο θα είναι πολύ αργά για όλους... Αν άκριτα, χωρίς καμία άμυνα και διεκδίκηση, συνομολογήσει ο Δήμος Αιγάλεω.
Θα έχει διαπράξει ένα μεγάλο ατόπημα που θα το κουβαλάει η πόλη για πάντα.
Οι καιροί ου μενετοί.
Θα επανέλθουμε...
Αιγάλεω 7/6/2016
Κωνσταντίνος Δ. Σάμιος
Πρόεδρος του Α.Π.Σ. “ΑΠΟΛΛΩΝ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ