Οι ευρωπαϊκές αρχές ετοιμάζονται να εκδώσουν το μεγαλύτερο πρόστιμο στην ιστορία τους για υπόθεση καρτέλ, τιμωρώντας...


 τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες φορτηγών στην ήπειρο που κατηγορούνται για συνεννόηση για καθορισμό τιμών και καθυστέρηση της εφαρμογής νέων τεχνολογιών που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων.
Η Ευρωπαία επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, εξέδωσε το αρχικό κατηγορητήριο κατά των DAF, Daimler, Iveco, Scania, MAN και Volvo/Renault το 2014. Τέσσερις από αυτές τις εταιρίες έχουν ήδη βάλει στην άκρη προβλέψεις ύψους 2,6 δισ. δολαρίων, μεταδίδουν οι Financial Times.
Πηγές από το περιβάλλον των διαπραγματεύσεων για τα πρόστιμα, αναμένουν ότι η ποινή θα οριστικοποιηθεί ήδη από φέτος και πιθανώς μέσα σε λίγες εβδομάδες, εκτός κι αν για κάποιο λόγο η Κομισιόν αλλάξει γνώμη.
Το αναμενόμενο πρόστιμο θα σπάσει το προηγούμενο ευρωπαϊκό ρεκόρ του 1,4 δισ. ευρώ που είχε δοθεί στην υπόθεση του καρτέλ στον τομέα τηλεόρασης και οθονών υπολογιστών το 2012. Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ έχει συγκρίνει την υπόθεση του καρτέλ στα φορτηγά με τις εμβληματικές υποθέσεις μονοπωλίων της Google στη διαδικτυακή αναζήτηση και της Gazprom στις εξαγωγές αερίου.
Η έρευνά της επιτρόπου εστιάζει στη συμπεριφορά των έξι εταιριών κατά την περίοδο 1997-2011, σύμφωνα με ντοκουμέντα που εξέτασαν οι Financial Times. Το κατηγορητήριο περιγράφει διάφορες πρακτικές με τις οποίες οι κατασκευάστριες υποτίθεται πως συνωμότησαν για τον καθορισμό των τιμών.
Στον απόηχο του σκανδάλου της Volkswagen, οι εταιρίες κατηγορούνται επίσης πως συμφώνησαν σε ορισμένο «χρόνο για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών για τις εκπομπές ρύπων».

 
Top