Και ποιος δεν θα ήθελε, να άλλαζε αυτοκίνητο, όποτε είχε διάθεση – ή ανάγκη – για κάτι διαφορετικό; Αυτό που μέχρι τώρα αποτελούσε προνόμιο ελάχιστων ζάπλουτων συνανθρώπων μας, γίνεται σταδιακά πραγματικότητα χάρη στη στροφή των αυτοκινητοκατασκευαστών στο συνδρομητικό μοντέλο.

Η Porsche, η Cadillac και η Volvo ξεκίνησαν ήδη πιλοτικά την εφαρμογή του, με στόχο ένα ηλικιακά νεανικότερο αγοραστικό κοινό και με πρότυπο γνωστές πλατφόρμες, όπως η Netfix και η Spotify. Το πρόγραμμα ‘’BOOK by Cadillac’’ εφαρμόζεται ήδη στη Νέα Υόρκη και στο Μόναχο και προβλέπει μία μηνιαία συνδρομή της τάξης των 1.500 δολαρίων (περίπου 1.275 ευρώ), με την οποία μπορεί να επιλέγει ο πελάτης ελεύθερα και για όσο διάστημα επιθυμεί μεταξύ εννέα διαφορετικών μοντέλων της Cadillac και των Chevrolet Camaro και Corvette. Για παράδειγμα τις καθημερινές μπορεί να οδηγεί τη γρήγορη λιμουζίνα Cadillac CTS-V, για το weekend να παραγγέλνει μία Camaro Cabrio και την αμέσως επόμενη εβδομάδα το θηριώδες SUV, Escalade.


Ο συνδρομητής καθορίζει μόνος του τη χρονική διάρκεια του συμβολαίου και δεν έχει καμία άλλη οικονομική υποχρέωση απέναντι στην εταιρεία, πλην της δόσης, ενώ οι αλλαγές των αυτοκινήτων γίνονται από ειδική υπηρεσία της αντιπροσωπείας και αφού έχει κάνει ο πελάτης την κράτηση μέσω εφαρμογής του τηλεφώνου του.

Το αντίστοιχο πρόγραμμα της Porsche ονομάζεται ‘’Passport’’, ξεκίνησε πιλοτικά στην Ατλάντα των ΗΠΑ και προβλέπει δύο πακέτα, το ‘’Launch’’ και το ‘’Accelerate’’. Το βασικό πακέτο ‘’Launch’’ κοστίζει 2.000 δολάρια τον μήνα και επιτρέπει την ελεύθερη επιλογή μεταξύ οκτώ μοντέλων, όπως οι 718 Boxster, Cayman S, Macan S, Cayenne, ενώ με 3.000 δολάρια αυξάνεται η γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων σε 22 και περιλαμβάνει επιπρόσθετα τις 911 Carrera S, Panamera 4S, Cayenne S E-Hybrid, κλπ.

Όσοι ενδιαφέρονται πάντως να γίνουν συνδρομητές στο πρόγραμμα της Porsche, πρέπει να υποβάλλουν προηγουμένως μία αίτηση, για να ελέγξει η εταιρεία τη φερεγγυότητά τους. Επίσης καλούνται να καταβάλουν επιπρόσθετα στην αρχή 500 δολάρια για την ενεργοποίηση του πακέτου, ώστε να μην εκμεταλλευθούν την κατάσταση διάφοροι επιτήδειοι, για να κάνουν απλά test drive με μοντέλα της Porsche.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρόταση ‘’Care by Volvo’’, που ξεκίνησε ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του νέου SUV XC40 και περιγράφεται στο video, που ανεβάσαμε. Σε αυτήν προβλέπεται η χρήση ενός XC40 – ή άλλου μοντέλου της μάρκας - για 24 μήνες με ένα πάγιο ποσό ανά μήνα, στο οποίο περιλαμβάνονται ουσιαστικά τα πάντα εκτός καυσίμων και…κλήσεων της αστυνομίας. Η καινοτόμα πρόταση διαφοροποιείται από τα κλασικά συμβόλαια leasing, καθώς ο πελάτης μπορεί να οδηγήσει επτά ημέρες τον χρόνο ένα άλλο μοντέλο της Volvo ή –με αυξημένη συνδρομή- περισσότερα διαφορετικά μοντέλα. Επίσης οι χρήστες του ‘’Care by Volvo’’ επιτρέπεται να δανείζουν το αυτοκίνητό τους σε συγγενείς και φίλους και η ασφάλεια προσφέρει καλύψεις ακόμη και για ταξίδια στο εξωτερικό.

Το κόστος για την χρήση ενός νέου Volvo XC40 με διετή διάρκεια συμβολαίου και έως 15.000 χλμ. τον χρόνο κυμαίνεται –ανάλογα με την έκδοση του αυτοκινήτου- μεταξύ 700 και 900 δολαρίων τον μήνα και η σουηδική μάρκα εκτιμά, ότι στο μέλλον θα είναι περίπου το 5% έως 10% των πελατών της συνδρομητές. Αν πάνε τα πράγματα καλά, τότε θα διευρύνει από το 2019 η Volvo τη γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων και των παροχών.

Το ενδιαφέρον μεταξύ των υποψήφιων πελατών για συνδρομητικά πακέτα χρήσης των αυτοκινήτων, φαίνεται ότι είναι έντονο, ιδιαίτερα μάλιστα στις μικρότερες ηλικίες. Σύμφωνα με ανάλογη έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου Plus τον Νοέμβριο, στην οποία ερωτήθηκαν πάνω από 1.000 άτομα, αν θα έκλειναν μία τέτοια συνδρομή, το 47% των συμμετεχόντων ηλικίας κάτω των 30 ετών απάντησε θετικά, στους άνω των 50 ετών ήταν το ποσοστό 34%, ενώ οι άνδρες έδειξαν ενδιαφέρον σε ποσοστό 41% και οι γυναίκες σε ποσοστό 39%.

Πηγή: kinima-ypervasi.gr

 
Top