Καθώς όλα δείχνουν ότι ο φετινός χειμώνας θα καταγράψει νέα ρεκόρ ως ο χειρότερος όλων των εποχών, οι οδηγοί εύλογα ονειρεύονται τις Πασχαλινές αποδράσεις τους όσο οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν.
Όμως οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ο πάγος και το χιόνι αναμένεται να προκαλέσουν φθορές και λακκούβες στους δρόμους.
Σε όλη την Ευρώπη, το κακό οδόστρωμα ευθύνεται για το ένα τρίτο και πλέον των συνολικών ατυχημάτων κάθε χρόνο. Το 2011, 20 εκατομμύρια λακκούβες αναφέρθηκαν στην Ευρώπη, αλλά μόνον οι μισές αποκαταστάθηκαν, με το κατά προσέγγιση κόστος ξεπερνά τα 1,2 δις ευρώ. Και στη Βρετανία, οι τοπικές αρχές λαμβάνουν μία απαίτηση αποζημίωσης για φθορά εξ αιτίας λακκούβας κάθε 17 λεπτά, με μέση αποζημίωση €508.
Ωστόσο, την απαλλαγή από δαπανηρές επισκευές υπόσχεται ένας ευφυής εικονικός χάρτης για λακκούβες, που για πρώτη φορά η Ford σήμερα αποκάλυψε ότι είναι σε φάση διερεύνησης και οι δοκιμές θα αρχίσουν αργότερα μέσα στη χρονιά. Ο χάρτης θα δείχνει στους οδηγούς, σε πραγματικό χρόνο, στις οθόνες των αυτοκινήτων, πού υπάρχουν λακκούβες, πόσο επικίνδυνες είναι και θα υποδεικνύει εναλλακτικές διαδρομές.
«Ένας εικονικός χάρτης για λακκούβες θα επισημαίνει μία νέα λακκούβα τη στιγμή που εμφανίζεται και σχεδόν αμέσως θα προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς ότι υπάρχει κίνδυνος μπροστά,» δήλωσε ο Uwe Hoffmann, μηχανικός της Ford Ευρώπης. «Τα αυτοκίνητά μας ήδη διαθέτουν αισθητήρες ανίχνευσης για τις λακκούβες και τώρα επιθυμούμε να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο εξέλιξης.»
Το κρύο, ο πάγος και το χιόνι καταπονούν το οδόστρωμα, και μετά το λιώσιμο του πάγου ενδέχεται να προκληθούν ρωγμές, κάτι το οποίο εντείνεται από τις ανοιξιάτικες νεροποντές που γεμίζουν τις λακκούβες, προκαλώντας μπελάδες εκατομμύρια εκδρομείς του Πάσχα σε όλη την Ευρώπη. Πολλά μοντέλα της Ford ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ενεργών αναρτήσεων (Continuously Controlled Damping) με Pothole Mitigation που ανιχνεύει λακκούβες με τη βοήθεια αισθητήρων και προσαρμόζει την ανάρτηση με σκοπό τη μείωση της όποιας πιθανής ζημιάς.
Παράλληλα, οι μηχανικοί διερευνούν τη χρήση καμερών και ενσωματωμένων μόντεμ στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, Γερμανία. Σε συνδυασμό, αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούν να συλλέγουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις λακκούβες και να τις ανεβάζουν στο διαδίκτυο (cloud) (από όπου θα είναι διαθέσιμες και σε άλλους οδηγούς) σε πραγματικό χρόνο.
Περαιτέρω έρευνα γίνεται πάνω στη χρήση ενός ενεργού συστήματος ανάρτησης σχεδιασμένου για μείωση των επιπτώσεων των ανωμαλιών και των κακών οδοστρωμάτων.
Η Ford ήδη δοκιμάζει νέα οχήματα σε ένα δρόμο μήκους 1,9χλμ που θεωρείται εφιάλτης στο Lommel Proving Ground, στο Βέλγιο, όπου εξομοιώνονται μερικές από τις χειρότερες λακκούβες στον κόσμο.