Ποιο σούπερ μάρκετ της Ελλάδας κέρδισε την πρωτιά σε κέρδη, τζίρους και προσωπικό;
Ο κλάδος των Σούπερ Μάρκετ και Cash & Carry περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό εταιρειών, οι κυριότερες των οποίων ελέγχουν γνωστές και εδραιωμένες αλυσίδες καταστημάτων.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα έντονος, λόγω και της οικονομικής κατάστασης της χώρας η οποία έχει οδηγήσει στη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.
Σύμφωνα με τον Νίκο Ταβουλάρη, Consultant της Διεύθυνσης Οικονομικών Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, οι συνολικές πωλήσεις (μέγεθος αγοράς) των επιχειρήσεων του κλάδου των Σούπερ Μάρκετ και Cash & Carry έπειτα από μια τετραετία (2010-2013) συνεχούς μείωσης, παρουσίασαν οριακά θετική μεταβολή (0,6%) το 2014.
Ωστόσο, το 2015 η αγορά εκτιμάται ότι επέστρεψε σε αρνητικούς ρυθμούς μεταβολής και συρρικνώθηκε κατά 1,6%. Η πτωτική τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2016 με φυσική μείωση των κερδών.
Σχετικά με τον βαθμό συγκέντρωσης στον κλάδο, τέσσερεις μεγάλες εταιρείες αλυσίδες καταστημάτων απέσπασαν το 50% περίπου των συνολικών πωλήσεων του κλάδου το 2015.
Σημαντικό ρόλο στην τάση αύξησης του βαθμού συγκέντρωσης, τα τελευταία χρόνια, διαδραματίζει η συνεχής επέκταση του δικτύου καταστημάτων των μεγαλύτερων αλυσίδων του κλάδου (μέσω εξαγοράς καταστημάτων άλλων επιχειρήσεων ή/και με το άνοιγμα νέων σημείων πώλησης).
Η πλειονότητα των καταστημάτων των δέκα μεγαλύτερων αλυσίδων του κλάδου βρίσκεται στην Αττική (43,6%) και ακολουθεί η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας (19,8%).
Πρώτος λοιπόν βρίσκεται ο ΑΛΦΑ – ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. με κέρδη €132.736.000 και προσωπικό 12.562.
Δεύτερο έρχεται το ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε με κέρδη μηδενικά προς την Ελλάδα, όπως είναι φυσικό και με προσψπικό 5.000.
Τρίτο έρχεται δυναμικά ο ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Ι. & Σ. Α.Ε.Ε με κέρδη €65.647.000 και προσωπικό 8.950 ενώ τέταρτο ο Μαρινόπουλος.
 
Top