«Στη Θεσσαλονίκη, αυτή την εποχή, αυτές τις ημέρες δοκιμάζεται ένα νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης. Είναι το μοντέλο της ανάπτυξης που θα επικρατήσει και στην υπόλοιπη Ελλάδα στο εξής. Είναι ένα μοντέλο ανάπτυξης που θέλει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου μας να αξιοποιούνται συνδυαστικά και ταυτόχρονα» δήλωσε ο πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», Γιάννης Μυλόπουλος,στην ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον πρώτο ολοκληρωμένο Σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.

Ο κ. Μυλόπουλος υπογράμμισε ότι στο έργο κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκε «το "και αρχαία και μετρό", σε αντίθεση με το προηγούμενο δόγμα που ήταν "ούτε αρχαία, ούτε Μετρό"». Παράλληλα σημείωσε ότι «η συνδυαστική και ολοκληρωμένη αξιοποίηση όλων των επιμέρους πλεονεκτημάτων έχει πολλαπλάσια οφέλη από ό,τι η ξεχωριστή κάθε μία αξιοποίηση του καθενός από αυτά. Αυτό το πράγμα δοκιμάζεται στη Θεσσαλονίκη, αυτό είναι το πείραμα της Θεσσαλονίκης που έγινε με την αλλαγή πολιτικής σε ό,τι αφορά το ζήτημα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων και αυτό το πράγμα παρουσιάζουμε σήμερα με πρώτη εικόνα αυτή του πρώτου τελειωμένου σταθμού στο Σιντριβάνι - Έκθεση».

Μιλώντας για τη θέση στην οποία κατασκευάστηκε ο σταθμός «Σιντριβανίου» επισήμανε ότι στο ίδιο σημείο «τη δεκαετία του 1980 υπήρχε η γνωστή τρύπα» που θυμούνται όλοι οι Θεσσαλονικείς ενώ «στη συνέχεια υπήρχαν εγκαταλελειμμένα εργοτάξια και λαμαρίνες». «Σήμερα βλέπει κανείς έναν τελειωμένο σταθμό. Αυτή η καθυστέρηση -θα το πω επιεικώς- στην κατασκευή του έργου του Μετρό αντανακλά και την απαξίωση που ζούσε η Θεσσαλονίκη τις τελευταίες δεκαετίες, τα τελευταία χρόνια.

Σήμερα η Θεσσαλονίκη αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ αλλάζει σελίδα και σήμερα η Θεσσαλονίκη έχει κάθε λόγο να χαμογελά, διότι η κατασκευή του Μετρό δεν λύνει μόνο το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης. Η κατασκευή του Μετρό θα δώσει ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης, στην οικονομία, στην αγορά, στο εμπόριο, θα βοηθήσει την κοινωνική ευημερία, γιατί θα βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής μας καθημερινά, θα βοηθήσει το περιβάλλον της πόλης γιατί θα γυρίσουμε την πλάτη στη ρύπανση και την τοξικότητα της πόλης μια και καθημερινά θα κυκλοφορούν 80.000 ΙΧ αυτοκίνητα λιγότερα από ό,τι στο παρελθόν στη Θεσσαλονίκη. Επίσης με αφορμή το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης αποκαλύφθηκε η ιστορία, ο αρχαιολογικός πλούτος, ο πολιτισμός και η παράδοση της Θεσσαλονίκης, κάτι που κάνει το έργο να έχει μια διπλή σημασία» τόνισε ο κ. Μυλόπουλος.

Παράλληλα ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στο έργο, το υπουργείο Πολιτισμού (στο πρόσωπο της διευθύντριας της Εφορείας Αρχαιοτήτων πόλης της Θεσσαλονίκης, Πολυξένης Βελένη), τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη (για τον οποίο ανέφερε ότι έφερε την ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη), και ευχήθηκε όλοι οι παρευρισκόμενοι στη σημερινή εκδήλωση να βρεθούν στο ίδιο σημείο σε δύο χρόνια από σήμερα, δηλαδή τα Χριστούγεννα του 2020, για την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό αφού προηγηθεί το καλοκαίρι του 2019 η δοκιμαστική λειτουργία του. Παρέδωσε, τέλος, στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τιμής ένεκεν το πρώτο αντίτυπο του λευκώματος «και αρχαία και μετρό» το οποίο, όπως είπε, αποτυπώνει τη μεγάλη απόπειρα που γίνεται για μια συνδυαστική και ολοκληρωμένη ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη, περιέχει φωτογραφίες του φωτογράφου αρχαιοτήτων Ορέστη Κουράκη και τυπώθηκε στο τυπογραφείο του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων.

 
Top