Ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, της τρίτης γενιάς του Honda Jazz, στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο, έχει πολλά νέα στοιχεία. Ειδικότερα, διαθέτει πιο ευρύχωρο εσωτερικό χώρο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, προσφέρει περισσότερες επιλογές διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου, βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, εξοπλίζεται με νέο κινητήρα συνδυασμένο με νέα κιβώτια και αναβαθμίζει το επίπεδο ασφάλειας των επιβατών. Σχετικά με τα συστήματα ασφάλειας, μπορείτε να ενημερωθείτε από το σχετικό ρεπορτάζ, που αναρτήθηκε χθές στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Το σημερινό πρόγραμμα της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της τρίτης γενιάς του Honda Jazz, περιλάμβανε και οδήγηση του ιαπωνικού αυτοκινήτου. Το πρώτο test drive, στα περίχωρα της γερμανικής πολης που φιλοξενεί τη μεγαλύτερη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου, που γίνεται σε ευρωπαϊκό έδαφος - η φετινή διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί από τις 17-27 Σεπτεμβρίου και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω των πολλών παγκόσμιων αποκαλύψεων νέων μοντέλων και τεχνολογιών – διεξήχθη με την βενζινοκίνητη έκδοση η οποία εξοπλίζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές, γιατί όπως διαπιστώθηκε, η νέα προσπάθεια προσφέρει άνετους χώρους και μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου, άκαμπτο πλαίσιο, καλορυθμισμένες αναρτήσεις, καλύτερη οδική συμπεριφορά, πιο στιβαρό και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, καλύτερη ποιότητα κύλισης, αναβαθμισμένη αίσθηση και λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Ωστόσο, θα ήταν πιο ολοκληρωμένη η ιαπωνική πρόταση, αν το αυτοκίνητο που θα έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, διέθετε έναν ισχυρότερο και κυρίως καλύτερα ρυθμισμένο κινητήρα. Η νέα μονάδα δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο και δεν προσδίδει καλές επιδόσεις. Δυστυχώς, η ευεργετική επίδραση της ροπής έρχεται πολύ ψηλά στις 5.000 σ.α.λ. Με αποτέλεσμα να μην είναι εκμεταλλεύσιμη στο χαμηλο επίπεδο λειτουργίας του μοτέρ.
Επίσης ο κινητήρας είναι θορυβώδης και η ηχομόνωση αδυνατεί να κρατήσει έξω από την καμπίνα τη μεγαλύτερη ποσότητα θορύβου. Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., συνδυάζεται με ένα νέο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στάνταρ (που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντάρι κιβώτιο) ή με ένα νέο κιβώτιο CVT, προαιρετικά. Η απόδοση έχει βελτιωθεί με τη χρήση ενός συστήματος EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής, τη μειωμένη τριβή, τις βελτιωμένες τεχνολογίες idle-stop, και τον ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Για βελτίωση της θερμικής απόδοσης, η αναλογία συμπίεσης αυξήθηκε στο 13.5:1. Πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, εκπομπές CO2 από 106 γραμ./χλμ., εργοστασιακή μέση κατανάλωση από 4,6 λίτρα/100 χλμ. Με μηχανικό κιβώτιο, επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2΄΄ και πετυχαίνει τελική ταχύτητα 190χλμ./ώρα.
Το νέο Jazz βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Το αυτοκίνητο, γνωστό και σαν Fit σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο, από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται σε επτά χώρες. Η νέα γενιά διατηρεί την κλασική φόρμα του Jazz, υιοθετώντας όμως ένα σύγχρονο στυλ, με νέα φυσιογνωμία και έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές. Είναι κατά 95 χιλ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του και έχει μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 30 χιλ. Χάρη στη νέα πλατφόρμα, είναι μεγαλύτερο εσωτερικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά, προσφέρει στους εμπρός επιβάτες 30 χιλ. έξτρα χώρο στην περιοχή των ώμων και αυξημένη μεταξύ τους απόσταση κατά 20 χιλ. Οι πίσω επιβάτες έχουν +115 χιλ. χώρο για τα πόδια, +65 χιλ. για τα γόνατα και +20 χιλ. στην περιοχή των ώμων.
Το Jazz μήκους 4μ. διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετημένο στο κέντρο για περισσότερη ευρυχωρία. Το σύστημα Magic Seats διασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία εσωτερικού και άφθονους χώρους με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών. Διαθέτει επίσης μεγάλο για τη κατηγορία του χώρο αποσκευών, 354 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα και φορτωμένο μέχρι την οροφή η χωρητικότητα φθάνει τα 1.314 λίτρα.
Τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα Magic Seats, μπορούν να ρυθμίζονται σε ποικίλες διατάξεις, βάσει τεσσάρων προγραμμάτων:
- Utility mode, η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, ενώ η βάση του καθίσματος χαμηλώνει στην περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών για τη δημιουργία ενός μεγάλου, επίπεδου πατώματος 1.505 χιλ.
- Tall mode, το εμπρός τμήμα της βάσης του πίσω καθίσματος ανασηκώνεται προς τα πίσω και ασφαλίζει σε κάθετη θέση διαμορφώνοντας ένα ύψος 1.280 χιλ. από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για να χωράνε αντικείμενα μεγάλου ύψους πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
- Long mode, η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται σε οριζόντια θέση, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας ένα 'τούνελ' για τη μεταφορά φορτίων μήκους 2.480 χιλ.
- Refresh mode, η πλάτη των εμπρός καθισμάτων αναδιπλώνονται σε επίπεδη θέση στο ύψος της έδρας των πίσω καθισμάτων για τη δημιουργία ενός 'καναπέ' μήκους 1.580 χιλ.
Η φαρδιά πίσω πόρτα 1.090 χιλ. και με χαμηλό ύψος φόρτωσης 605 χιλ. διευκολύνουν τη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ενώ τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά των αντικειμένων. Μαλακά, ποιοτικά υλικά και μελετημένη σχεδίαση εσωτερικού συνθέτουν ένα προηγμένο περιβάλλον που συμπληρώνεται από μία οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το νέο σύστημα ενημέρωσης- ψυχαγωγίας της Honda, Honda Connect(ανάλογα με την έκδοση).
Το προαιρετικό κιβώτιο CVT είναι αναβαθμισμένο και σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει ακόμα καλύτερη οικονομία καύσιμου και σημαντικές βελτιώσεις στην οδήγηση. Ένα νέο λογισμικό ελέγχου CVT εξελίχθηκε ειδικά για τις ευρωπαϊκές αγορές, ώστε να προσφέρει πιο άμεση και γραμμική αίσθηση. Αυτό συνεπάγεται βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα στη θέση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ οι στροφές του αυξάνονται αναλογικά για μία πιο γραμμική αίσθηση.Στην οδηγική ποιότητα προτίθεται η ταχύτερη απόκριση και η καλύτερη οδική συμπεριφορά χάρη στο νέο, πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο πλαίσιο και την ανασχεδιασμένη ανάρτηση με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Η νέα γενιά του Honda Jazz, αναμένεται στην Ελλάδα τον Οκτώβριο. Προβλέπεται η εισαγωγή δυο βενζινοκίνητων εκδόσεων 1.3, οι οποίες θα διαθέτουν διαφορετικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Η πρώτη εξοπλίζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και η δεύτερη με το αυτόματο CVT. Η ελληνική αντιπροσωπεία Αφοί Σαρακακη δεν ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης της τρίτης γενιάς του Honda Jazz.
http://www.press-gr.com/
Το σημερινό πρόγραμμα της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της τρίτης γενιάς του Honda Jazz, περιλάμβανε και οδήγηση του ιαπωνικού αυτοκινήτου. Το πρώτο test drive, στα περίχωρα της γερμανικής πολης που φιλοξενεί τη μεγαλύτερη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου, που γίνεται σε ευρωπαϊκό έδαφος - η φετινή διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί από τις 17-27 Σεπτεμβρίου και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω των πολλών παγκόσμιων αποκαλύψεων νέων μοντέλων και τεχνολογιών – διεξήχθη με την βενζινοκίνητη έκδοση η οποία εξοπλίζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές, γιατί όπως διαπιστώθηκε, η νέα προσπάθεια προσφέρει άνετους χώρους και μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου, άκαμπτο πλαίσιο, καλορυθμισμένες αναρτήσεις, καλύτερη οδική συμπεριφορά, πιο στιβαρό και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, καλύτερη ποιότητα κύλισης, αναβαθμισμένη αίσθηση και λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Ωστόσο, θα ήταν πιο ολοκληρωμένη η ιαπωνική πρόταση, αν το αυτοκίνητο που θα έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, διέθετε έναν ισχυρότερο και κυρίως καλύτερα ρυθμισμένο κινητήρα. Η νέα μονάδα δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο και δεν προσδίδει καλές επιδόσεις. Δυστυχώς, η ευεργετική επίδραση της ροπής έρχεται πολύ ψηλά στις 5.000 σ.α.λ. Με αποτέλεσμα να μην είναι εκμεταλλεύσιμη στο χαμηλο επίπεδο λειτουργίας του μοτέρ.
Επίσης ο κινητήρας είναι θορυβώδης και η ηχομόνωση αδυνατεί να κρατήσει έξω από την καμπίνα τη μεγαλύτερη ποσότητα θορύβου. Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., συνδυάζεται με ένα νέο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στάνταρ (που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντάρι κιβώτιο) ή με ένα νέο κιβώτιο CVT, προαιρετικά. Η απόδοση έχει βελτιωθεί με τη χρήση ενός συστήματος EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής, τη μειωμένη τριβή, τις βελτιωμένες τεχνολογίες idle-stop, και τον ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Για βελτίωση της θερμικής απόδοσης, η αναλογία συμπίεσης αυξήθηκε στο 13.5:1. Πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, εκπομπές CO2 από 106 γραμ./χλμ., εργοστασιακή μέση κατανάλωση από 4,6 λίτρα/100 χλμ. Με μηχανικό κιβώτιο, επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2΄΄ και πετυχαίνει τελική ταχύτητα 190χλμ./ώρα.
Το νέο Jazz βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Το αυτοκίνητο, γνωστό και σαν Fit σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο, από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται σε επτά χώρες. Η νέα γενιά διατηρεί την κλασική φόρμα του Jazz, υιοθετώντας όμως ένα σύγχρονο στυλ, με νέα φυσιογνωμία και έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές. Είναι κατά 95 χιλ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του και έχει μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 30 χιλ. Χάρη στη νέα πλατφόρμα, είναι μεγαλύτερο εσωτερικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά, προσφέρει στους εμπρός επιβάτες 30 χιλ. έξτρα χώρο στην περιοχή των ώμων και αυξημένη μεταξύ τους απόσταση κατά 20 χιλ. Οι πίσω επιβάτες έχουν +115 χιλ. χώρο για τα πόδια, +65 χιλ. για τα γόνατα και +20 χιλ. στην περιοχή των ώμων.
Το Jazz μήκους 4μ. διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετημένο στο κέντρο για περισσότερη ευρυχωρία. Το σύστημα Magic Seats διασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία εσωτερικού και άφθονους χώρους με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών. Διαθέτει επίσης μεγάλο για τη κατηγορία του χώρο αποσκευών, 354 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα και φορτωμένο μέχρι την οροφή η χωρητικότητα φθάνει τα 1.314 λίτρα.
Τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα Magic Seats, μπορούν να ρυθμίζονται σε ποικίλες διατάξεις, βάσει τεσσάρων προγραμμάτων:
- Utility mode, η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, ενώ η βάση του καθίσματος χαμηλώνει στην περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών για τη δημιουργία ενός μεγάλου, επίπεδου πατώματος 1.505 χιλ.
- Tall mode, το εμπρός τμήμα της βάσης του πίσω καθίσματος ανασηκώνεται προς τα πίσω και ασφαλίζει σε κάθετη θέση διαμορφώνοντας ένα ύψος 1.280 χιλ. από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για να χωράνε αντικείμενα μεγάλου ύψους πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
- Long mode, η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται σε οριζόντια θέση, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας ένα 'τούνελ' για τη μεταφορά φορτίων μήκους 2.480 χιλ.
- Refresh mode, η πλάτη των εμπρός καθισμάτων αναδιπλώνονται σε επίπεδη θέση στο ύψος της έδρας των πίσω καθισμάτων για τη δημιουργία ενός 'καναπέ' μήκους 1.580 χιλ.
Η φαρδιά πίσω πόρτα 1.090 χιλ. και με χαμηλό ύψος φόρτωσης 605 χιλ. διευκολύνουν τη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ενώ τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά των αντικειμένων. Μαλακά, ποιοτικά υλικά και μελετημένη σχεδίαση εσωτερικού συνθέτουν ένα προηγμένο περιβάλλον που συμπληρώνεται από μία οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το νέο σύστημα ενημέρωσης- ψυχαγωγίας της Honda, Honda Connect(ανάλογα με την έκδοση).
Το προαιρετικό κιβώτιο CVT είναι αναβαθμισμένο και σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει ακόμα καλύτερη οικονομία καύσιμου και σημαντικές βελτιώσεις στην οδήγηση. Ένα νέο λογισμικό ελέγχου CVT εξελίχθηκε ειδικά για τις ευρωπαϊκές αγορές, ώστε να προσφέρει πιο άμεση και γραμμική αίσθηση. Αυτό συνεπάγεται βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα στη θέση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ οι στροφές του αυξάνονται αναλογικά για μία πιο γραμμική αίσθηση.Στην οδηγική ποιότητα προτίθεται η ταχύτερη απόκριση και η καλύτερη οδική συμπεριφορά χάρη στο νέο, πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο πλαίσιο και την ανασχεδιασμένη ανάρτηση με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Η νέα γενιά του Honda Jazz, αναμένεται στην Ελλάδα τον Οκτώβριο. Προβλέπεται η εισαγωγή δυο βενζινοκίνητων εκδόσεων 1.3, οι οποίες θα διαθέτουν διαφορετικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Η πρώτη εξοπλίζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και η δεύτερη με το αυτόματο CVT. Η ελληνική αντιπροσωπεία Αφοί Σαρακακη δεν ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης της τρίτης γενιάς του Honda Jazz.