Αλλαγές στις καταναλωτικές μας συνήθειες έχουν επιφέρει τα capital control. Οι αλλαγές εκδηλώθηκαν από τις πρώτες κιόλας ώρες επιβολής των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων.
Η περιορισμένη ρευστότητα ανάγκασε τους Ελληνες να εξοικειωθούν ταχύτατα με νέες μεθόδους πληρωμής αναφέρει σε δημοσίευμά της η Καθημερινή.

Οι χρεωστικές κάρτες μπήκαν ξαφνικά στην πλειονότητα των πορτοφολιών, ακόμη και ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας που είχαν μια φυσική συστολή - φόβο απέναντι στη συναλλαγή με μηχανήματα.

Η έκδοση χρεωστικών καρτών έφτασε το 1.000.100, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλη Κορκίδη, ο αριθμός νέων εγγραφών στις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες έχει εκτοξευθεί, ενώ ακόμη και τα κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των τραπεζών πήραν φωτιά.

Ο Έλληνας βρίσκει τις εναλλακτικές του όταν πρόκειται για κατανάλωση, επιδεικνύοντας μάλιστα ταχύτατα αντανακλαστικά. Κατά το πρώτο Σαββατοκύριακο (4-5 Ιουλίου) μετά την επιβολή του ελέγχου κεφαλαίων  παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στα online σούπερ μάρκετ, αλλά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν είδη πρώτης ανάγκης και βρεφικής φροντίδας.

Σύμφωνα με μετρήσεις της Convert Group eBusiness Consulting, οι καταναλωτές προχώρησαν σε μαζικές παραγγελίες, κυρίως την Κυριακή 28 Ιουνίου, για να εξασφαλίσουν αποθέματα σε βασικά είδη. Πέραν της αύξησης του συνολικού αριθμού αγορών παρατηρήθηκε σημαντική άνοδος στο μέσο καλάθι, στον αριθμό δηλαδή των προϊόντων ανά αγορά.

Από την άλλη, τις πρώτες εκείνες ημέρες οι καταναλωτές «γύρισαν την πλάτη» σε είδη που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία της πρώτης ανάγκης. Συγκεκριμένα, η πτώση των αγορών από e-shops ήταν 40% σε κλάδους όπως ένδυση, ομορφιά, είδη οικιακής χρήσης, φαρμακεία.

Πηγή: Καθημερινή/via:Το Χωνί
 
Top