Κόκκινη κάρτα σε δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες σκοπεύει να δείξει η κυβέρνηση με νομοθετική παρέμβαση που ετοιμάζει ώστε να κλείσει κάθε παράθυρο στη δράση τους αναφορικά με το κυνήγι των κόκκινων δανείων.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες που δέχεται η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή αλλά και οι καταναλωτικές οργανώσεις, οι πρακτικές που ακολουθούν είναι πολλές φορές κατά παράβαση των προσωπικών δεδομένων αλλά και των κανόνων προστασίας καταναλωτών, χρησιμοποιώντας αθέμιτες εισπρακτικές μεθοδεύσεις προκειμένου να επιτύχουν τον σκοπό τους. Αν και από το 2011 έχει γίνει προσπάθεια να μπει τάξη στο άναρχο περιβάλλον που υπάρχει, αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Πλέον η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη και ήδη επεξεργάζεται παρεμβάσεις, σύμφωνα με τις οποίες θα μπουν κανόνες στη λειτουργία δικηγορικών γραφείων ως εισπρακτικών εταιρειών κόκκινων δανείων. Στόχος οι διατάξεις είναι να έρθουν στη Βουλή ως το τέλος του χρόνου και να βάλουν φρένο σε αθέμιτες πρακτικές που καταγγέλλεται ότι χρησιμοποιούν δικηγορικά γραφεία στο κυνήγι των κόκκινων οφειλετών.

Δύο προτάσεις έχουν τεθεί στο τραπέζι. Η πρώτη σύμφωνα με πληροφορίες, προσανατολίζεται στην απαγόρευση στους δικηγόρους να οχλούν τηλεφωνικά τον οφειλέτη, πέρα από αυστηρά καθορισμένες τηλεφωνικές κλήσεις προκειμένου να τον ενημερώσουν για την οφειλή του και να διερευνήσουν τη δυνατότητα εξωδικαστικής ρύθμισης. Ο δικηγόρος θα οφείλει να ανακοινώνει το όνομά του, τα στοιχεία επικοινωνίας του, τα στοιχεία του δανειστή και το ύψος της οφειλής.

Η δεύτερη πρόταση, η οποία θεωρείται ότι θα βρει λιγότερες αντιδράσεις από την πλευρά των δικηγόρων, προβλέπει ότι οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες που θέλουν να λειτουργούν ως εισπρακτικές θα είναι υποχρεωμένοι, εφόσον θέλουν να αναλαμβάνουν και αυτό το έργο, να λειτουργούν με τους όρους και τις προϋποθέσεις με βάση τις οποίες λειτουργούν οι εισπρακτικές.

 
Top