Έβελυν Σιούπη: «Αποτελεί δικλίδα ασφαλείας το να ακολουθείς τις μόδες γιατί το να διαφέρεις θέλει γνώση και τόλμη…»








Από την Έπη Τρίμη 
για το Athens24.gr


Η γνωστή και καταξιωμένη ενδυματολόγος μάς μιλάει για τη νέα της συνεργασία με το Θανάση Παπαθανασίου και το Μιχάλη Ρέππα καθώς για το πώς η παραμικρή λεπτομέρεια πρέπει να έχει λόγο ύπαρξης και να υποστηρίζει το σύνολο μιας δουλειάς. Την ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη της.


Athens24.gr: Το στιλ είναι πιο σημαντικό από τη φυσική ομορφιά; Μπορεί ένας μέτριος εμφανισιακά άνθρωπος να μετουσιωθεί σε μια λαμπερή εξωτερικά περσόνα τραβώντας όλα τα βλέμματα θαυμασμού πάνω του;

Έβελυν Σιούπη: Εγώ, θεωρώ ότι η ομορφιά είναι φυσική. Στον αντίποδα, υπάρχουν γυναίκες λιγότερο όμορφες- από τη φύση τους- που κατόρθωσαν να μετουσιωθούν σε λαμπερές γυναίκες και να αφήσουν το στίγμα τους. Μερικές εξ αυτών είναι η Lady Gaga, η Βίβιεν Γουέστγουντ (βρετανίδα σχεδιάστρια μόδας), η Πέγκι Γκούγκενχαϊμ (θρυλική προσωπικότητα στον κόσμο της τέχνης), η Magdalena Carmen Frida Kahlo (Μεξικανή ζωγράφος) και η Anna Piaggi.


Athens24.gr: Σε συνέχεια της ως άνω ερώτησης πιστεύεις πώς πρέπει να ακολουθούμε τις επιταγές της μόδας ή αν έχουμε αίσθηση του τι μας πηγαίνει να δημιουργούμε το δικό μας ύφος; Θεωρώ, προσωπικά, ένα είδος σκλαβιάς το να έχουμε όλοι και όλες το ίδιο look προκειμένου να είμαστε trendy.

Έβελυν Σιούπη: Συμφωνώ, αλλά είναι απόρροια της ανασφάλειάς μας το να ακολουθούμε τις μόδες γιατί το να διαφέρεις θέλει γνώση και τόλμη. Άμα κοπιάρεις, ξέρεις πως είναι σωστό στιλιστικά αυτό που φοράς ανεξαρτήτως αν σου πηγαίνει. Εξαιτίας του οικονομικού και πολιτιστικού ανταγωνισμού διαρκώς δημιουργούνται νέα δεδομένα, συνήθειες, τάσεις και ανάγκες που «επιβάλλουν» την υποταγή στη μόδα.


Athens24.gr: Όταν δημιουργείς ένα ρούχο για ένα ρόλο σε επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά του ρόλου που υποδύεται ο κάθε ηθοποιός, ο σωματότυπος, η άνεσή του και δευτερευόντως ο ίδιος ο ηθοποιός – άνθρωπος και οι προσωπικές του προτιμήσεις;

Έβελυν Σιούπη: Ο ηθοποιός υποδύεται το ρόλο και καλείται η ενδυματολόγος, επίσης, να τον «υποδυθεί». Θα ήταν λάθος να ακολουθήσουμε το προσωπικό μας γούστο (στην προσωπική μου ζωή δεν έχω τίποτα σε ροζ χρώμα. Στο θέατρο, όμως, το χρησιμοποιώ πολύ). Πρέπει να «ψηλαφίσουμε» το ρόλο προκειμένου να βγει πιστικός. Οι προτιμήσεις οι δικές μου και του ηθοποιού δεν αφορούν το ρόλο.


Athens24.gr: Όταν νιώθεις πως δημιουργείς νιώθεις μοναδικός άνθρωπος και είναι σα να νικάς τη φθορά του χρόνου και την απραξία της ψυχής και του πνεύματος. Από πού αντλείς έμπνευση;

Έβελυν Σιούπη: Η έμπνευση δεν είναι επιφοίτηση. Είναι γνώση, ενημέρωση, παιδεία, μόρφωση και ερεθίσματα τα οποία μετατρέπονται σε έμπνευση. Χρειάζεται μια συνεχής αναζήτηση και μόρφωση σε όλα τα επίπεδα. Επιβάλλεται να εμβαθύνεις στο αντικείμενο για το οποίο δουλεύεις και να εμπλουτίζεις τον εσωτερικό σου κόσμο με νέες εικόνες και εμπειρίες που διευρύνουν τους ορίζοντές σου. Η διεύρυνση των οριζόντων ενός ατόμου- παθιασμένου με το εργασιακό του αντικείμενο- είναι μια συνεχή διαδικασία που γίνεται αυθορμήτως και απαιτεί χρόνο, θυσίες και αφοσίωση.


Athens24.gr: Πόσο αυστηρή είσαι με τον εαυτό σου; Σε διέπει δημιουργική αγωνία /άγχος όταν αναλαμβάνεις ένα νέο project ή ξέρεις εξ αρχής πώς να διαχειριστείς αυτό που σου ζητούν;

Έβελυν Σιούπη: Συνήθως ξέρω εξ αρχής πώς πρέπει να διαχειριστώ κάθε νέο project, αλλά συμφωνώ με τη δημιουργική αγωνία ως όρο.


Athens24.gr: Έχεις εργαστεί σε δεκάδες κινηματογραφικές, τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές όπως Γιολάντα Ραγιά του “Δις Εξαμαρτείν”, Τζέλα Δελαφράγκα από “Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο” και έχεις καταφέρει να δημιουργήσεις την προσωπική σου αισθητική και σφραγίδα που είναι αναγνωρίσιμη. Αν σου ζητούσαν να ξεφύγεις από τα στενά όρια της χώρας μας έχεις οραματιστεί με ποιούς σκηνοθέτες και ηθοποιούς θα ήθελες να συνεργαστείς;

Έβελυν Σιούπη: Τώρα μου βάζεις δύσκολα (γέλια). Θα εστιάσω στη Σοφία Κόπολα όπου ταυτίζομαι απόλυτα με την αισθητική της και τη Marie Antoinette στο «The Beguiled»/ «Αποπλάνηση». Από ηθοποιούς μου αρέσει η Emma Stone στην ταινία «La la Land» και η Nicole Kidman στο πολυσυζητημένο φιλμ «The Killing of a Sacred Deer», του Γιώργου Λάνθιμου.


Athens24.gr: Τι θεωρείς επιτυχία; Το να είσαι γνωστή και αγαπητή για την άψογη δουλειά σου και το επαγγελματικό σου ήθος; Το να ταυτίσεις τη δουλειά σου με κάποιους ηθοποιούς και σκηνοθέτες της πρώτης γραμμής; Το να βγάλεις λεφτά; Το να χτυπά ασταμάτητα το τηλέφωνό σου για συνεργασίες ή το να αφήσεις διαχρονικά το στίγμα σου στο χώρο της ενδυματολογίας;

Έβελυν Σιούπη: Πιστεύω στον επαγγελματισμό και είμαι και τελειομανής. Ομολογώ πως θα ήθελα να αφήσω το στίγμα μου, αλλά αυτό κρίνεται από άλλους.


Athens24.gr: Βοηθάει το χάρισμα, οι σπουδές στο London College of Fashion, τα σεμινάρια ενδυματολογίας, η διαρκής δημιουργική αναζήτηση, το ταλέντο ή ο έρωτας με τη μόδα που είναι και η κινητήριος δύναμη; Πιστεύεις δηλαδή πως αν δεν είχες μέσα σου αυτή τη δημιουργική φλόγα και την εμμονή στην τελειότητα θα είχες διαπρέψει μόνο από τις σπουδές και τις εξαιρετικές συνεργασίες που έχεις;

Έβελυν Σιούπη: Δεν απομονώνω τη μόδα από την τέχνη και προσθέτω πως ο έρωτας στην τέχνη και τον πολιτισμό είναι πηγή έμπνευσης και εξέλιξης.


Athens24.gr: Σου αρέσει πολύ η art nouveau, το art deco και η pop art. Αναμφίβολα, έγραψαν χιλιόμετρα ιστορίας και από μόνα τους προσδίδουν στιλ που εντυπωσιάζει τόσο για τη διαχρονικότητά τους όσο και τις γραμμές, τα χρώματα και την ελευθερία που έχουν. Θα έλεγα πως είναι πληθωρικά κινήματα και υπήρξαν πολύ δημοφιλή στο ευρύ κοινό. Θα ήθελες να το σχολιάσεις;

Έβελυν Σιούπη: Οι τάσεις της μόδας δεν αφορούν μόνο στην εμφάνιση ενός ανθρώπου αλλά πολύ περισσότερο αφορούν σ’ όλους τους τομείς δραστηριότητας, την ψυχαγωγία, την τέχνη, τη διακόσμηση, τη συμπεριφορά, τις αξίες και ξεπερνούν το φράγμα του εφήμερου.

Πέραν από όσα αναφέρεις στην ερώτησή σου μου αρέσουν, επίσης, τα αφρικάνικα, τα περουβιανά, τα αρχαιορωμαϊκά, τα βυζαντινά, τα μπαρόκ, και οι παραδοσιακές βαλκανικές στολές. Εστιάζω σ’ αυτά τα τρία γιατί είναι πιο κοντά σε μάς τους ευρωπαίους. Χαρακτηριστικό της μόδας και γενικώς της τέχνης είναι η ευμεταβλησία της.

Art Νouveau: αναφερόμαστε στο διεθνές καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Στην αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση, το ύφος της Αρ Νουβό δανείστηκε αρκετά στοιχεία από την τέχνη της Βικτωριανής εποχής, προσθέτοντας παράλληλα σύγχρονες ιδέες στα περισσότερο αφηρημένα στοιχεία του μπαρόκ ύφους. Το στίγμα του επίσης άφησε ο Charles Rennie Mackintosh, (Σκωτσέζος αρχιτέκτονας, ζωγράφος και σχεδιαστής). Διάσημες μέχρι σήμερα έμειναν οι καρέκλες που σχεδίασε με τη ψηλή πλάτη ενώ φαίνονται εντελώς γεωμετρικές και άγριες στη φόρμα τους.

Art Deco: αναφέρεται σε ένα διεθνές καλλιτεχνικό κίνημα, το οποίο επικράτησε από το 1925 μέχρι τη δεκαετία του 1940. Στην Αθήνα, υπάρχει πλήθος κτηρίων αστικής αρχιτεκτονικής με επιρροές - λίγο-πολύ -Αρ Ντεκό αισθητικής.

Η Μπλε πολυκατοικία, στα Εξάρχεια, είναι μια από τις παλαιότερες πολυκατοικίες της Αθήνας και αποτελεί σταθμό στην ιστορία της ελληνικής αρχιτεκτονικής. Το έργο αυτό για την εποχή του ήταν πρωτοποριακό και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα του μοντερνισμού της δεκαετίας του 30’.

Η Pop Art, αναφέρεται στο καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχθηκε αρχικά στη Μεγάλη Βρετανία και αργότερα στην Αμερική περί τα μέσα της δεκαετίας του 50’. Κύρια χαρακτηριστικά της Ποπ Αρτ αισθητικής αποτέλεσαν ο αυθορμητισμός, η δημιουργική υπερβολή, η ανάλαφρη διάθεση, η σάτιρα και οι έντονες χρωματικές αντιθέσεις. Από τις μυθικές φυσιογνωμίες της δεκαετίας του 1960, ο Άντι Γουόρχολ.

Τέλος το 60’ το painting fashion, έκανε την εμφάνισή του για λόγους ευκολίας και οικονομίας, ενώ όλα έως τότε ήταν χειροποίητα και φτιαγμένα στο χέρι. Ένας σχεδιαστής που αγαπώ και εκτιμώ πολύ και σχεδίαζε υφάσματα είναι ο Γιάννης Τσεκλένης, διεθνούς φήμης σχεδιαστής μόδας.


Athens24.gr: Διακρίνεις κάποια ταλέντα στο χώρο της μόδας και της ενδυματολογίας; Υπάρχουν επαγγελματίες που αν έφευγαν στο εξωτερικό θα έγραφαν ιστορία, ενώ στην πατρίδα μας απλά είναι πετυχημένοι;

Έβελυν Σιούπη: Στα 8 χρόνια συνεχούς μείωσης των εισοδημάτων μας και των επαγγελματικών ευκαιριών-λόγω κρίσης- υπήρξαν έλληνες που διαπρέψανε πέρα από τα στεγανά της χώρας μας. Ωστόσο, έγιναν πρώτα γνωστοί στο εξωτερικό και στη συνέχεια η φήμη τους έφτασε και στη γενέτειρά τους. Στο μυαλό μου έρχονται άνθρωποι όπως η Mary Katrantzou, η Sophia Kokosalaki και ο Γιώργος Λάνθιμος. Λόγω οικονομίας (χρόνου και χρήματος) ρούχα νοικιάζονται ή αγοράζονται από βεστιάρια και από sites. Σε μια χώρα που στενάζει οικονομικά δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια επιτυχίας.


Athens24.gr: Στην Ελλάδα νιώθω πως ενώ υπάρχουν άνθρωποι με ικανότητες και πάθος δεν έχουν την υπομονή, την επιμονή και βέβαια την ανάγκη να θυσιάσουν χρόνο και χρήματα για να καλλιεργηθούν, να ανοίξουν τον ορίζοντά τους πέραν των σπουδών με σεμινάρια, εκθέσεις και μαθητεία σε ταλαντούχους σχεδιαστές κ.ά. Καταρχάς σε βρίσκει σύμφωνη η γνώμη μου και αν ναι πού οφείλεται αυτό;

Έβελυν Σιούπη: Διαφωνώ. Αν έχουν πάθος είναι εθισμένοι άρα έτοιμοι να υποκύψουν στο πάθος τους.


Athens24.gr: Μίλησέ μας για τη νέα παράσταση «Το παιχνίδι του Δολοφόνου», που ετοιμάζουν ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας. Ξέρω πως εργάζεσαι πυρετωδώς.

Έβελυν Σιούπη: Πρόκειται για ένα αστυνομικό έργο, που έχουν γράψει οι ίδιοι. Θα ανέβει επί σκηνής στο θέατρο Ήβη, αρχές Οκτώβρη. Διαδραματίζεται στην Αθήνα του 1959. Στη σκηνή βρίσκονται εφτά πρόσωπα του στενού τους περιβάλλοντος. Εφτά ύποπτοι με σημαντικά κίνητρα αλλά και ατράνταχτα άλλοθι. Άδηλα λόγια, ανατροπές και ένα θανάσιμο αίνιγμα που καλείται να λύσει ο αστυνόμος Στεφανίδης.

Πρόκειται για ένα έργο που διαδραματίζεται σ’ ένα κλίμα φόβου, αγωνίας και παγιδευμένου ερωτισμού βυθισμένο στην ομίχλη του μυστηρίου ενός φόνου χωρίς ένοχο. Λαμβάνουν μέρος οι ηθοποιοί Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Σύλβια Δελικούρα, Τόνυ Δημητρίου, Μάνος Ιωάννου, Δημήτρης Κυρατσούδης, Μιχάλης Μαρίνος, Ελισάβετ Μουτάφη και Ευαγγελία Συριοπούλου.


Athens24.gr: Ένα motto που σε χαρακτηρίζει;

Έβελυν Σιούπη: Τι θα πει motto (γέλια);
http://athens24.gr/news/news/panorama/news_detail.html?id=77902&inm=
 
Top