Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις αναφορικά με τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις στην υπόθεση των Τεμπών, με δύο καταθέσεις αστυνομικών που δόθηκαν στη Δικαιοσύνη να δημιουργούν νέα δεδομένα στην υπόθεση.
Στις εν λόγω καταθέσεις, τις οποίες έφερε στο «φως» της δημοσιότητας το κεντρικό δελτίο του Mega παρουσιάζοντας και σχετικό έγγραφο, οι αστυνομικοί ισχυρίζονται ότι δέχτηκαν πιέσεις για να επιτρέψουν το «μπάζωμα» του χώρου.
Υπενθυμίζεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στον Alpha υποστήριξε πως το «μπάζωμα» έγινε για να μπορέσουν να πατήσουν οι γερανοί ώστε να σηκώσουν τα βαγόνια και τα χώματα, κάτι που όπως είχε ειπωθεί, είχε αποφασιστεί από την πρώτη μέρα του δυστυχήματος.
Σύμφωνα όμως με το σχετικό έγγραφο με τις καταθέσεις των αστυνομικών, δεν υπήρξε τέτοια αιτιολόγηση κατά την σύσκεψη που οδήγησε στο «μπάζωμα», καθώς οι γερανοί πήγαν στον χώρο, όμως μετά έγινε πλήρης εκχέρσωση και σύμφωνα με αξιωματούχους αυτό έγινε προκειμένου να εξαφανιστούν τα σχετικά συντρίμμια.
Όπως αποκαλύπτεται, οι αξιωματικοί στις 3 Μαρτίου, τρεις ημέρες μετά το δυστύχημα, είχαν κληθεί στο σημείο της τραγωδίας, όπου, όπως αναφέρεται στην κατάθεση, μία σειρά από κυβερνητικά υπηρεσιακά στελέχη και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης τους πίεσαν για το «μπάζωμα», παρότι οι ίδιοι επέμεναν πως ο χώρος δεν πρέπει να αλλοιωθεί, και πως αν το έκαναν θα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι δικαστικές αρχές.
Στα έγγραφα αυτά οι αστυνομικοί περιγράφουν πως παρόντες σε αυτή τη σύσκεψη ήταν ο Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γιάννης Ξιφαράς, ο Κώστας Αγοραστός και άλλα πρόσωπα και, όπως αναφέρουν, υπήρξαν πιέσεις λέγοντάς τους πως δεν χρειάζεται αυτοψία από πραγματογνώμονες και οι αστυνομικοί αποχώρησαν από το σημείο.
Στη συνέχεια έγινε το «μπάζωμα», για το οποίο δεν ενημερώθηκαν οι δικαστικές αρχές. Αυτός είναι άλλωστε κι ο λόγος που ασκήθηκαν στη συνέχεια διώξεις.
Πιέσεις από κυβερνητικά στελέχη προκειμένου να επισπευσθεί το μπάζωμα του χώρου που συνέβη το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, δέχθηκαν οι αστυνομικοί, όπως φέρονται να αναφέρουν στις καταθέσεις τους, ενώ δίνουν και ονόματα.
Ειδικότερα, οι αστυνομικοί που είχαν αναλάβει την προστασία του χώρου μίλησαν για πιέσεις από άτομα της κυβέρνησης, προκειμένου να δώσουν το «πράσινο φως» ώστε να προχωρήσουν στο «μπάζωμα» της περιοχής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το MEGA, υπάρχουν δύο καταθέσεις αστυνομικών που μιλούν για πιέσεις από κυβερνητικά στελέχη για να επιτρέψουν το «μπάζωμα» του χώρου.
Όπως τονίζουν, στη σύσκεψη που έγινε τρεις ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα τους ασκήθηκε πίεση ώστε να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος το ταχύτερο δυνατό, κάτι που ωστόσο έγινε μετά από 30 ημέρες.
Μάλιστα, οι αστυνομικοί δίνουν και τα ονόματα των παραγόντων που συμμετείχαν σ’ αυτή τη σύσκεψη. Ειδικότερα, από πλευράς συμμετείχαν ο τότε υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές Χρήστος Τριαντόπουλος, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.
Επίσης, στη σύσκεψη είχαν λάβει μέρος στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πολιτικής Προστασίας της περιφέρειας Θεσσαλίας.
Αποκαλυπτική η κατάθεση του διοικητή της Τροχαίας Λάρισας
Σημαντική κατάθεση θεωρείται του Διοικητή της Τροχαίας Λάρισας, ο οποίος είχε υποστηρίξει ότι σε σύσκεψη ήταν ο μόνος που είπε όχι στο μπάζωμα κι ενώ τα κυβερνητικά στελέχη προσπαθούσαν να υφαρπάσουν την έγκριση των αστυνομικών και πυροσβεστικών Αρχών, για το μπάζωμα.
«Aπάντησα ότι, κακώς ζητά από εμένα απάντηση θετική ώστε να προχωρήσει και κατηγορηματικά του τόνισα ότι, είμαι αναρμόδιος, για το θέμα και θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών Αρχών. Στη συνάντηση, όπου κ. Αγοραστός μας σύστησε τους συμμετέχοντες στη συνάντηση αυτή. Ηταν ο κ, Τριαντόπουλος (Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας), ο κ. Ξιφαράς Ιωάννης Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, ο Αστυνομικός Διευθυντής Λάρισας κ. Χαρακόπουλος Αγάπιος, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής κ. Μπαντής Αθανάσιος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, αν δεν κάνω λάθος ήταν ο στρατηγός κ. Φαλάρας Ευάγγελος και ο ταξίαρχος κ. Μητσογιάννης Ευάγγελος, κάποιος από την ΕΜΑΚ, δεν θυμάμαι ποιός, ο κ. Καράλης από την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας, από τον ΟΣΕ ή ΕΡΓΟΣΕ ο κ. Μοσχόπουλος», αναφέρει στην κατάθεσή του.
«Ο κ. Αγοραστός μας ενημέρωσε ότι, έπρεπε να εξετάσουμε άμεσα, στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, το ενδεχόμενο της αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων, να φτιαχτούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο στο σημείο.
Ρώτησε την ΕΜΑΚ, εάν έχουν ολοκληρώσει το έργο τους στο σημείο και έλαβε θετική απάντηση. Ρώτησε την Πυροσβεστική το ίδιο και επίσης έλαβε θετική απάντηση.
Ρώτησε και μένα και του απάντησα ότι, κακώς ζητά από εμένα απάντηση θετική ώστε να προχωρήσει και κατηγορηματικά του τόνισα ότι, είμαι αναρμόδιος, για το θέμα και θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών Αρχών. […] Οπως είπα όμως, για να είμαι απολύτως ακριβής, απεχώρησα πριν τη λήξη της συνάντησης, οπότε δεν μπορώ να πω μα απόλυτη βεβαιότητα, ποιός ήταν αυτός, που τελικά έδωσε την εντολή, για τις εργασίες αποκατάστασης των γραμμών και επίστρωσης του σημείου με πίσσα. Δεν γνωρίζω εάν υπήρξε οποιαδήποτε άλλη ανάλογη συνάντηση, καθώς και να έγινε, δεν κλήθηκα. Στο σημείο του δυστυχήματος δεν μετέβην ξανά, μετά από αυτή τη ημέρα», αναφέρει σε άλλο σημείο.
Σημειώνεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε στη συνέντευξή του πως το «μπάζωμα» του χώρου έγινε για να μπορέσουν να πατήσουν οι γερανοί ώστε να σηκώσουν τα βαγόνια και τα χώματα, κάτι που όπως είχε ειπωθεί είχε αποφασιστεί από την πρώτη μέρα του ατυχήματος.
Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος δεν ήταν αυτή η σύσκεψη που οδήγησε στο «μπάζωμα», καθώς οι γερανοί πήγαν στον χώρο όμως μετά έγινε πλήρης εκχέρσωση και σύμφωνα με αξιωματούχος αυτό έγινε προκειμένου να εξαφανιστούν τα σχετικά συντρίμμια.
Σύμφωνα με τον αστυνομικό συντάκτη του Mega, οι αξιωματικοί στη σύσκεψη με τα κυβερνητικά και υπηρεασιακά στελέχη που έγινε στις 3 Μαρτίου, επέμεναν πως ο χώρος δεν πρέπει να αλλοιωθεί, και πως αν το έκαναν θα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι δικαστικές αρχές.
Στη συνέχεια έγινε το «μπάζωμα», χωρίς να ενημερωθούν οι δικαστικές αρχές και για το λόγο αυτό ασκήθηκαν στη συνέχεια διώξεις.
«Aπάντησα ότι, κακώς ζητά από εμένα απάντηση θετική ώστε να προχωρήσει και κατηγορηματικά του τόνισα ότι, είμαι αναρμόδιος, για το θέμα και θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών Αρχών. Στη συνάντηση, όπου κ. Αγοραστός μας σύστησε τους συμμετέχοντες στη συνάντηση αυτή. Ηταν ο κ, Τριαντόπουλος (Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας), ο κ. Ξιφαράς Ιωάννης Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, ο Αστυνομικός Διευθυντής Λάρισας κ. Χαρακόπουλος Αγάπιος, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής κ. Μπαντής Αθανάσιος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, αν δεν κάνω λάθος ήταν ο στρατηγός κ. Φαλάρας Ευάγγελος και ο ταξίαρχος κ. Μητσογιάννης Ευάγγελος, κάποιος από την ΕΜΑΚ, δεν θυμάμαι ποιός, ο κ. Καράλης από την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας, από τον ΟΣΕ ή ΕΡΓΟΣΕ ο κ. Μοσχόπουλος», αναφέρει στην κατάθεσή του.
«Ο κ. Αγοραστός μας ενημέρωσε ότι, έπρεπε να εξετάσουμε άμεσα, στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, το ενδεχόμενο της αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων, να φτιαχτούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο στο σημείο.
Ρώτησε την ΕΜΑΚ, εάν έχουν ολοκληρώσει το έργο τους στο σημείο και έλαβε θετική απάντηση. Ρώτησε την Πυροσβεστική το ίδιο και επίσης έλαβε θετική απάντηση.
Ρώτησε και μένα και του απάντησα ότι, κακώς ζητά από εμένα απάντηση θετική ώστε να προχωρήσει και κατηγορηματικά του τόνισα ότι, είμαι αναρμόδιος, για το θέμα και θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών Αρχών. […] Οπως είπα όμως, για να είμαι απολύτως ακριβής, απεχώρησα πριν τη λήξη της συνάντησης, οπότε δεν μπορώ να πω μα απόλυτη βεβαιότητα, ποιός ήταν αυτός, που τελικά έδωσε την εντολή, για τις εργασίες αποκατάστασης των γραμμών και επίστρωσης του σημείου με πίσσα. Δεν γνωρίζω εάν υπήρξε οποιαδήποτε άλλη ανάλογη συνάντηση, καθώς και να έγινε, δεν κλήθηκα. Στο σημείο του δυστυχήματος δεν μετέβην ξανά, μετά από αυτή τη ημέρα», αναφέρει σε άλλο σημείο.
Σημειώνεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε στη συνέντευξή του πως το «μπάζωμα» του χώρου έγινε για να μπορέσουν να πατήσουν οι γερανοί ώστε να σηκώσουν τα βαγόνια και τα χώματα, κάτι που όπως είχε ειπωθεί είχε αποφασιστεί από την πρώτη μέρα του ατυχήματος.
Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος δεν ήταν αυτή η σύσκεψη που οδήγησε στο «μπάζωμα», καθώς οι γερανοί πήγαν στον χώρο όμως μετά έγινε πλήρης εκχέρσωση και σύμφωνα με αξιωματούχος αυτό έγινε προκειμένου να εξαφανιστούν τα σχετικά συντρίμμια.
Σύμφωνα με τον αστυνομικό συντάκτη του Mega, οι αξιωματικοί στη σύσκεψη με τα κυβερνητικά και υπηρεασιακά στελέχη που έγινε στις 3 Μαρτίου, επέμεναν πως ο χώρος δεν πρέπει να αλλοιωθεί, και πως αν το έκαναν θα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι δικαστικές αρχές.
Στη συνέχεια έγινε το «μπάζωμα», χωρίς να ενημερωθούν οι δικαστικές αρχές και για το λόγο αυτό ασκήθηκαν στη συνέχεια διώξεις.