Για αντικειμενικές δυσκολίες και πολλά ευαίσθητα σημεία που χρήζουν διευκρίνισης κάνει λόγο ο Θεόδωρος Τσούχλος, πρόεδρος της ΟΛΜΕ μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου.
Ο κ. Τσούχλος επεσήμανε "από το Σάββατο 25 Απριλίου είχαμε καταθέσει πρόταση να ανοίξει μόνο η Γ' Λυκείου. Ο Πρωθυπουργός έδωσε τη δική του απόφαση και φυσικά η κυβέρνηση αποφασίζει εμείς προτείνουμε. Το ότι βρέθηκαν κόμματα που υποστήριξαν τη θέση μας αυτό σημαίνει ότι δεν ήμασταν εκτός πραγματικότητας. Τώρα πρέπει να δούμε τα πρακτικά ζητήματα. Η κυρία Ζαχαράκη μίλησε για διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα, δηλαδή να ξεκινά το σχολείο, νωρίς πιθανόν πριν από τις 8 και να τελειώνει πολύ μετά τις 2 το μεσημέρι. Αυτό σίγουρα πρέπει να συμβεί γιατί στα σχολεία μας οι τάξεις είναι περίπου όσες διαθέτουμε και είναι γεμάτες μαθητές. Αν λοιπόν υπάρξει αραίωση των τάξεων και του γυμνασίου και του λυκείου θα πρέπει να γίνονται τα μαθήματα σε διαφορετικό ωράριο γιατί αλλιώς δεν θα μπορούν να γίνουν" είπε και συνέχισε σημειώνοντας:
"Εμείς λέμε ότι πρέπει να ληφθούν όλα τα απόλυτα μέτρα υγειονομικής προστασίας των παιδιών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών κατά πρώτον. Κατά δεύτερον το υπουργείο θα πρέπει να δει συγκεκριμένα προβλήματα γιατί τη μνημονιακή δεκαετία έκλεισαν πολλά σχολεία ή υπήρξε μείωση σχολικών μονάδων με αποτέλεσμα τα παιδιά, ειδικά στην Περιφέρεια, να έρχονται με λεωφορεία από μακρινά μέρη. Αν ξεκινά η Γ Λυκείου στις 8 το πρωί, στις 11 η Β' και στις 2 η Α' πώς αυτά τα παιδιά θα μεταφέρονται;" είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τσούχλος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου για τη διδακτέα ύλη και τα προβλήματα που ίσως ανακύψουν από τον συγχρωτισμό των παιδιών.
Όπως σημείωσε ο κ. Κικινής σχετικά με τη δήλωση του Πρωθυπουργού ότι ενδέχεται να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία, "σωστά επέλεξε αυτήν τη λέξη γιατί αν πραγματικά οι δυσκολίες σε Γυμνάσια και Λύκεια είναι αυτές που ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, στα δημοτικά προστίθεται σ' αυτές τις δυσκολίες και η ηλικία των μαθητών που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο να πειθαρχήσουν σε συγκεκριμένες εντολές. Το να μην αγγίζονται, για παράδειγμα, να μην πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, ενώ το άγγιγμα, η επαφή είναι ουσιαστική λειτουργία στην ηλικία του δημοτικού σχολείου, είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο να το αντιληφθούν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Είναι πολλά τα προβλήματα και είναι πολλά γιατί ακούσαμε πρέπει να υπάρξει και διαρκής καθαριότητα στον χώρο. Στη Δανία υπάρχει ειδικό βοηθητικό προσωπικό να απολυμαίνει τους χώρους στα διαλείμματα, εδώ δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, εδώ και η παρουσία της καθαρίστριας είναι ένα ζητούμενο πολλές φορές. Η μεταφορά των μαθητών είναι πρόβλημα και για τους μαθητές του δημοτικού και πρέπει επίσης να τηρούνται ειδικά μέτρα και σαφώς στα αστικά κέντρα μπαίνει μεγάλο ζήτημα χωρητικότητας των αιθουσών που θα πρέπει να διαμορφώσει βάρδιες λειτουργίας που εκεί θα προστεθεί επιπλέον παράγων. Αν αναλογιστούμε ότι ξεκινά η αγορά εργασίας κανονικά, οι γονείς θα πρέπει να εργάζονται θα πρέπει κάποιος να φέρει και να πάρει τα παιδιά από το σχολείο και να είναι μαζί τους όσο δεν βρίσκονται στο σχολείο, άρα θα επιστρατευθούν παππούδες και γιαγιάδες που ανήκουν στις ομάδες που πρέπει να προφυλαχθούν και μπαίνει και το ζήτημα των εκπαιδευτικών".