Φωτιά ξέσπασε στο πλοίο "Ελευθέριος Βενιζέλος" της ΑΝΕΚ LINES, λίγα λεπτά μετά τις 12 το βράδυ, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Χανιά και στο οποίο βρίσκονταν 875 επιβάτες και 141 μέλη του πληρώματος, 80 φορτηγά και 152 ΙΧ.
Το επιβατηγό/οχηματαγωγό την ώρα που ξέσπασε η φωτιά βρισκόταν 8 ναυτικά μίλια από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου, ανοιχτά της Ύδρας, ενώ από την πρώτη στιγμή δόθηκε εντολή να σπεύσει δύναμη της ΕΜΑΚ με πλοιάριο της Πυροσβεστικής.
To ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στο δρομολόγιό τους, οι επιβάτες του "Ελευθέριος Βενιζέλος" το κατάλαβαν λίγο μετά τις 23:30. Υπήρχε διάχυτη μυρωδιά καμένου στο πλοίο, ειδικά στα καταστρώματα.
Κάπου εκεί άρχισαν και οι πρώτες ερωτήσεις στο πλήρωμα από επιβάτες όχι ιδιαίτερα ανησυχούντες (ακόμα). "Μην ανησυχείτε, είναι κάτι από την κουζίνα" απαντούσε το προσωπικό, το οποίο δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να τρομάξει τον κόσμο.
Όσο περνούσε η ώρα όμως και οι δείκτες του ρολογιού κατευθύνονταν προς τα μεσάνυχτα, η μυρωδιά του καμένου γινόταν ολοένα και πιο έντονη. Οι επιβάτες πλέον ανησυχούσαν και το εκδήλωναν. Οι ερωτήσεις γίνονταν με πιο επιτακτικό τρόπο. Το πλήρωμα ενημέρωσε ότι η μυρωδιά προερχόταν από το γκαράζ του πλοίου (το νούμερο 3 όπως έγινε γνωστό αργότερα), στο οποίο ένα μεγάλο όχημα είχε αρπάξει φωτιά.
Άμεσα δόθηκε η εντολή να ανέβουν όλοι οι επιβάτες στο πάνω-πάνω κατάστρωμα. Κάποιοι χασαν την ψυχραιμία τους και άρπαζαν σωσίβια.
Παράλληλα, δόθηκε εντολή σε όλους να φορέσουν σωσίβια μήπως χρειαστεί μετεπιβίβαση σε άλλο πλοίο.
Το "Ελευθέριος Βενιζέλος" έστω και με μειωμένη ταχύτητα, διατήρησε κάποια από την ισχύ των μηχανών ενώ είχε και ρεύμα. Επέστρεψε έτσι στον Πειραιά και έδεσε λίγο μετά τις 04:00. Το φοβερό ήταν ότι η φωτιά, με τα μέσα πυρόσβεσης του πλοίου, δεν είχε σβήσει πλήρως.
Όταν το "Ελ Βενιζέλος" μπήκε στο λιμάνι, οι πυκνοί καπνοί ήταν ορατοί από πολύ μακριά. Γι' αυτό άλλωστε έσπευσαν τρία (τουλάχιστον) οχήματα της πυροσβεστικής για να τελειώσουν τη "δουλειά", η οποία δεν είχε τελειώσει πριν από τις 7 το πρωί.
Οι συγγενείς των επιβατών είχαν αρχίσει να συρρέουν στο λιμάνι του Πειραιά από τη 1 μετά τα μεσάνυχτα. Η αλήθεια είναι ότι το λιμενικό έδινε αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά για το που θα δέσει το πλοίο. Στην αρχή ενημέρωσε ότι αυτό θα γίνει στην Πύλη 3 (κλασική για τα πλοία που πάνε στην Κρήτη), εν τέλει όμως η εντολή άλλαξε για να δέσει το φλεγόμενο βαπόρι στην Πύλη 12 (στην οποία δένουν κρουαζιερόπλοια).
Οι γκρίνιες δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους. Ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού ενημερώνει άπαντες ότι οι δικοί τους θα βγουν από το πλοίο με απόλυτη ασφάλεια. Δίνεται προτεραιότητα στην αποβίβαση στους ηλικιωμένους, στις μητέρες με παιδιά και σε όσους αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα από το καπνό (η φωτιά έκαψε λάστιχο και καλώδια). Την πρωτοβουλία των κινήσεων την είχε η Πυροσβεστική, ως όφειλε. Η αποβίβαση έγινε με αργούς ρυθμούς, σύμφωνα με το σχέδιο. Σιγά-σιγά όσοι έβγαιναν, επιβιβάζονταν σε λεωφορεία του ΟΛΠ για να φτάσουν μέχρι την έξοδο της Πύλης 12.
Λεωφορεία της εταιρίας εν συνεχεία μετέφεραν όσους ήθελαν στην Πύλη 3 απ' όπου αναχωρούσε το πρωινό δρομολόγιο για Χανιά. Οι περισσότεροι συνέχιζαν χωρίς όμως να ξέρουν τι γίνεται με τα οχήματά τους. "Ανταλλάσσω το εισιτήριό μου για να φύγω αλλά δεν έχω την παραμικρή ιδέα αν το όχημά μου κάηκε ή όχι" έλεγε μία επιβάτης.
Οι αποσκευές που είχαν μείνει στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του πλοίου στο ισόγειο θα μεταφερθούν στα Χανιά με άλλο καράβι μέσα σε τρεις ημέρες. Οι πρώτοι άνθρωποι της εταιρίας που φάνηκαν στο λιμάνι έκαναν την εμφάνισή τους λίγο πριν τις 5 το πρωί. Σχολιάστηκε αρνητικά από τους οικείους των επιβατών. Λίγο μετά άρχισαν να έρχονται τα πρώτα λεωφορεία του ΟΛΠ ενώ η αποβίβαση ολοκληρώθηκε μετά τις 7.
Όσο περνούσε η ώρα όμως και οι δείκτες του ρολογιού κατευθύνονταν προς τα μεσάνυχτα, η μυρωδιά του καμένου γινόταν ολοένα και πιο έντονη. Οι επιβάτες πλέον ανησυχούσαν και το εκδήλωναν. Οι ερωτήσεις γίνονταν με πιο επιτακτικό τρόπο. Το πλήρωμα ενημέρωσε ότι η μυρωδιά προερχόταν από το γκαράζ του πλοίου (το νούμερο 3 όπως έγινε γνωστό αργότερα), στο οποίο ένα μεγάλο όχημα είχε αρπάξει φωτιά.
Άμεσα δόθηκε η εντολή να ανέβουν όλοι οι επιβάτες στο πάνω-πάνω κατάστρωμα. Κάποιοι χασαν την ψυχραιμία τους και άρπαζαν σωσίβια.
Παράλληλα, δόθηκε εντολή σε όλους να φορέσουν σωσίβια μήπως χρειαστεί μετεπιβίβαση σε άλλο πλοίο.
Το "Ελευθέριος Βενιζέλος" έστω και με μειωμένη ταχύτητα, διατήρησε κάποια από την ισχύ των μηχανών ενώ είχε και ρεύμα. Επέστρεψε έτσι στον Πειραιά και έδεσε λίγο μετά τις 04:00. Το φοβερό ήταν ότι η φωτιά, με τα μέσα πυρόσβεσης του πλοίου, δεν είχε σβήσει πλήρως.
Όταν το "Ελ Βενιζέλος" μπήκε στο λιμάνι, οι πυκνοί καπνοί ήταν ορατοί από πολύ μακριά. Γι' αυτό άλλωστε έσπευσαν τρία (τουλάχιστον) οχήματα της πυροσβεστικής για να τελειώσουν τη "δουλειά", η οποία δεν είχε τελειώσει πριν από τις 7 το πρωί.
Οι συγγενείς των επιβατών είχαν αρχίσει να συρρέουν στο λιμάνι του Πειραιά από τη 1 μετά τα μεσάνυχτα. Η αλήθεια είναι ότι το λιμενικό έδινε αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά για το που θα δέσει το πλοίο. Στην αρχή ενημέρωσε ότι αυτό θα γίνει στην Πύλη 3 (κλασική για τα πλοία που πάνε στην Κρήτη), εν τέλει όμως η εντολή άλλαξε για να δέσει το φλεγόμενο βαπόρι στην Πύλη 12 (στην οποία δένουν κρουαζιερόπλοια).
Οι γκρίνιες δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους. Ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού ενημερώνει άπαντες ότι οι δικοί τους θα βγουν από το πλοίο με απόλυτη ασφάλεια. Δίνεται προτεραιότητα στην αποβίβαση στους ηλικιωμένους, στις μητέρες με παιδιά και σε όσους αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα από το καπνό (η φωτιά έκαψε λάστιχο και καλώδια). Την πρωτοβουλία των κινήσεων την είχε η Πυροσβεστική, ως όφειλε. Η αποβίβαση έγινε με αργούς ρυθμούς, σύμφωνα με το σχέδιο. Σιγά-σιγά όσοι έβγαιναν, επιβιβάζονταν σε λεωφορεία του ΟΛΠ για να φτάσουν μέχρι την έξοδο της Πύλης 12.
Λεωφορεία της εταιρίας εν συνεχεία μετέφεραν όσους ήθελαν στην Πύλη 3 απ' όπου αναχωρούσε το πρωινό δρομολόγιο για Χανιά. Οι περισσότεροι συνέχιζαν χωρίς όμως να ξέρουν τι γίνεται με τα οχήματά τους. "Ανταλλάσσω το εισιτήριό μου για να φύγω αλλά δεν έχω την παραμικρή ιδέα αν το όχημά μου κάηκε ή όχι" έλεγε μία επιβάτης.
Οι αποσκευές που είχαν μείνει στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του πλοίου στο ισόγειο θα μεταφερθούν στα Χανιά με άλλο καράβι μέσα σε τρεις ημέρες. Οι πρώτοι άνθρωποι της εταιρίας που φάνηκαν στο λιμάνι έκαναν την εμφάνισή τους λίγο πριν τις 5 το πρωί. Σχολιάστηκε αρνητικά από τους οικείους των επιβατών. Λίγο μετά άρχισαν να έρχονται τα πρώτα λεωφορεία του ΟΛΠ ενώ η αποβίβαση ολοκληρώθηκε μετά τις 7.