«Φωτιά» αναμένεται να πάρει ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά μπίρας, μετά το deal ανάμεσα στη «Μύθος» και στη Fix Hellas που αλλάζει άρδην το σκηνικό και ανατρέπει τις μέχρι σήμερα ισορροπίες...







Η πρόθεση των διοικούντων του νέου σχήματος να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα δρώμενα του κλάδου εκτιμάται πως θα προκαλέσει την άμεση αντίδραση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (Amstel, Heineken, Άλφα κ.α.), η οποία ως ηγέτιδα δύναμη δεν πρόκειται να «καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια». Μάλιστα, στα άμεσα σχέδια του νέου σχήματος είναι η υλοποίηση επενδύσεων για την ισχυροποίηση της παραγωγικής μονάδας στη Σίνδο και την περαιτέρω ανάπτυξη στην κατηγορία της βαρελίσιας μπίρας, όπου σήμερα η Μύθος έχει μερίδιο 30%. Παράλληλα, σχεδιάζεται το λανσάρισμα νέων προϊόντων που θα απευθύνονται στις σύγχρονες προτιμήσεις των νέων, οι οποίοι στρέφονται σε προϊόνντα με λιγότερο αλκοόλ.



Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν θα αργήσει να περάσει στην αντεπίθεση, με στόχο να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της και να «βάλει φρένο» στις φιλοδοξίες των νέων ανταγωνιστών της.



Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να εντείνει τις προσφορές της και τις προωθητικές ενέργειες τόσο προς το λιανεμπόριο όσο και προς την κρύα αγορά (εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες), ενώ δεν αποκλείεται η κυκλοφορία νέων προϊόντων, τα οποία θα «απαντούν» στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών. Μικρότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το ενδεχόμενο εξαγοράς κάποιας εγχώριας μικροζυθοποιίας καθώς μια τέτοια κίνηση δύσκολα θα λάμβανε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.



Πόλεμος τιμών



Η Αθηναϊκή, πάντως, εδώ και μερικά χρόνια έχει υιοθετήσει μια πιο επιθετική πολιτική τιμών, προκειμένου να συγκρατήσει την πτώση της κατανάλωσης, αλλά και τη στροφή των καταναλωτών στις μικροζυθοποιίες και στα νέα είδη μπίρας. Παράλληλα, προχώρησε στη ριζική αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της επί ελληνικού εδάφους, διαβλέποντας την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα που έφερε η κρίση στη χώρα.



Σήμαντικότερη κίνηση όλων ήταν η μετατροπή του εργοστασίου στην Αθήνα σε μικροζυθοποιείο και η μεταφορά των προϊόντων που παράγονται εκεί στα άλλα δυο εργοστάσιά της σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Επιπλέον, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη του πρωτογενούς τομέα μέσα από την επέκταση του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού, προκειμένου να αναδείξει περαιτέρω τη στήριξή της στην εθνική οικονομία και να συμβαδίζει με τη «μόδα της εποχής», που θέλει τους καταναλωτές να στηρίζουν τους Έλληνες παραγωγούς.



Πριν απο μερικές ημέρες, μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι και οι μπίρες που παράγει στην χώρα μας γίνονται εξ ολοκλήρου από ελληνικό κριθάρι. Ενδιαφέρον επίσης έχει η «απάντηση» των μικρότερων ζυθοποιίων, τα οποία καλούνται να ανταγωνιστούν πλέον δύο ισχυρούς παίκτες, οι οποίοι θα επιδοθούν σε μπαράζ προσφορών για την προσέλκυση νέων καταναλωτών. Άνθρωποι του χώρου, πάντως, εκτιμούν πως οι επιπτώσεις θα είναι μικρές καθώς το κοινό που απευθύνονται οι μικροζυθοποιίες είναι διαφορετικό, ενώ και τα προϊοντα που παράγουν βασίζονται στη διαφοροποίηση, την καινοτομία και την ποιότητα.



Το μεγάλο «στοίχημα» του κλάδου



Πέρα από τις επιμέρους στρατηγικές και επιδιώξεις, η μεγάλη πρόκληση για το σύνολο του κλάδου είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης. Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει κατά καιρούς παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και εντοπίζεται κυρίως στην καλοκαιρινή περίοδο. Υπολογίζεται ότι οι Έλληνες καταναλώνουν κατά μέσο όρο 32 λίτρα κατά κεφαλήν, ενώ μαζί με τους τουρίστες το νούμερο αυτό ανεβαίνει γύρω στα 35 λίτρα κατά κεφαλήν.



Άνθρωποι του χώρου θεωρούν ότι με τις κατάλληλες ενέργειες μπορεί να αναπτυχθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια και να φθάσει στα 40 λίτρα κατά κεφαλήν. Στο πλαίσιο αυτό, η Ένωση ζυθοποιών που απαρτίζεται από τις περισσότερες και μεγαλύτερες ζυθοποιίες της χώρας συνεχίζει τις προσπάθειες για την ενημέρωση του καταναλωτή για τις θρεπτικές και ευεργετικές λειτουργίες που μπορεί να έχει στον ανθρώπινο οργανισμό η σωστή κατανάλωση μπίρας, ενώ παράλληλα επεξεργάζεται και διάφορα άλλα πράγματα, όπως η εκπαιδεύση των επιχειρηματιών της εστίασης και των μπάρμαν, στα διάφορα είδη μπίρας μέσα από σεμινάρια γευσιγνωσίας.








Επιτροπή Ανταγωνισμού

ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ



Νέο ενδιαφέρον, μετά τις τελευταίες εξελίξεις αποκτά η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εγχώρια αγορά μπίρας. Η ετυμηγορία της Επιτροπής αναμένονταν στα τέλη Σεπτεμβρίου, ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί, εντείνοντας την αγωνία στους παράγοντες του κλάδου. Αρκετοί προεξοφλούν ότι με βάση την εισήγηση που έχει υποβληθεί, η απόφαση θα είναι καταδικαστική για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία κατηγορείται για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της. Συγκεκριμένα, η Αθηναϊκή κατηγορείται ότι «είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε ενιαία, μακρόχρονη και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της, κυρίως με την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, και μέσω άλλων πρακτικών με σωρευτικό αποτέλεσμα την απομόνωση των ανταγωνιστών από τους διαύλους διανομής και διάθεσης». Ζητούμενο, όπως τονίζουν άνθρωποι του χώρου, είναι να βελτιωθούν οι συνθήκες του ανταγωνισμού και να δοθεί μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης στους μικρότερους παίκτες να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους σε περισσότερα σημεία πώλησης.



πηγή: Ημερησία

 
Top