Την απόρριψη της αίτησης αναστολής εκτέλεσης της ποινής κάθειρξης 13 ετών για την 29χρονη Ηριάννα, αποφάσισε στο Πενταμελές Εφετείο Αναστολών. Νωρίτερα αυτό εισηγήθηκε και ο εισαγγελέας της έδρας.

Ο εισαγγελικός λειτουργός υποστήριξε πως η διδακτορική διατριβή της Ηριάννας βρίσκεται στην πρώτη φάση της, δηλαδή στη συλλογή υλικού και βιβλιογραφία, η οποία δεν είναι τόσο σημαντικές όσο οι επόμενες και κατ' επέκταση, όπως είπε, δεν συντρέχει υπέρμετρη βλάβη για την ίδια. Μάλιστα αναφέρθηκε και στην ενασχόληση της με τη διδασκαλία στο πλαίσιο του πανεπιστημίου, η οποία ναι μεν βλάπτεται αλλά, κατά τον εισαγγελέα, είναι συνέπεια του εγκλεισμού της. Τέλος, ο εισαγγελέας υποστήριξε πως "εάν αφεθεί ελεύθερη είναι πολύ πιθανόν να τελέσει νέα όμοια αδικήματα".

"Τα τελευταία δέκα χρόνια της ζωής μου στόχο μου ήταν να στήσω μια σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης με το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η βλάβη, πέρα από την προσωπική μου ζωή, είναι ότι καταστρέφεται αυτή η σχέση" ήταν τα λόγια της 29χρονης Ηριάννας όταν η πρόεδρος της έδρας τη ρώτησε ποια είναι η ανυπέρβλητη βλάβη που έχει υποστεί από την κράτησή της.

Όπως εξήγησε, η ζωή της μοιράζεται μεταξύ των ερευνητικών δραστηριοτήτων και τις επαγγελματικές εργασίες της, αναλύοντας τη συμμετοχή της σε σειρά προγραμμάτων. "Η μισή μου ζωή είναι η ακαδημαϊκή μου καριέρα και η άλλη μισή η εργασία μου. Διδάσκω και στο διδασκαλείο και στους πρόσφυγες. Εργάζομαι για το e-learning, ενώ είμαι εκπαιδεύτρια σε ξένους φοιτητές για εξ αποστάσεως εκμάθηση ελληνικών. Κόπιασα ιδιαίτερα για να τα κατακτήσω. Ήμουν σίγουρη για το αποτέλεσμα της δίκης και για αυτό δέχθηκε να καταθέσω μία πρόταση με επίκεντρο τα παιδιά. Ήταν ένα όνειρο μου που είχα από παιδί. Αλλά τον Ιούνιο μου στερήθηκε η ακαδημαϊκή, η εκπαιδευτική και η επαγγελματική μου διαδρομή. Είχα βεβαιότητα για το αποτέλεσμα, είχα μιλήσει με συνηγόρους, με γενετιστές και ήμουν σίγουρη για την έκβασή της και τη συνέχεια της ζωής μου" είπε η 29χρονη, δηλώνοντας παράλληλα "ιδιαίτερα προσβεβλημένη" για τα όσα έχουν προηγηθεί.

Αλλά και η μητέρα της κατέθεσε ενώπιον του δικαστηρίου, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων: "κάνει αυτό που αγαπάει αλλά μας κόπηκε ο δρόμος. Ευχή μου είναι να μπορέσει να συνεχίσει αυτό που προσπάθησε τόσα χρόνια. Για τις δραστηριότητες της Ηριάννας μίλησαν και δύο πανεπιστημιακοί που γνώριζαν τη νεαρή φοιτήτρια. Στις καταθέσεις τους αναφέρθηκαν σε ένα "παιδί παθιασμένο και για αυτό προχώρησε σε περαιτέρω σπουδές". Στάθηκαν στο προσόντα της 29χρονης, η οποία ολοκλήρωσε πρώτη στην κατάταξη τις μετάτυχιακές σπουδές της, με αποτέλεσμα να της προσφερθεί και υποτροφία εργασίας. Τέλος, έκαναν λόγο για μια κοπέλα με εξαιρετικές επιδόσεις και ήθος η οποία όμως δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει το διδακτορικό της εάν δεν βρίσκεται εκτός των φυλακών, καθώς απαιτείται προσωπική παρουσία για αυτό.

Από την πλευρά του, ο συνήγορός της, Θοδωρής Μαντάς, επεσήμανε στο δικαστήριο ότι Από τις μαρτυρικές καταθέσεις "προέκυψε αβίαστα το αναγκαίο και αναπόφευκτο της καθημερινής παρουσίας της Ηριάννας για την ολοκλήρωση της διδακτορικής διατριβής της". Επιχειρώντας να αντικρούσει πιθανά επιχειρήματα του δικαστηρίου για εναλλακτικούς τρόπους παρακολούθησης, υπογράμμισε πρώτον πως εντός των σωφρονιστικών ιδρυμάτων απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρονικών υπολογισμών παρά ελαχίστων εξαιρέσεων, και δεύτερον ότι η Ηριάννα δεν καλύπτει τις προϋποθέσεις του Σωφρονιστικού Κώδικα για εκπαιδευτική άδεια. Αναλυτικότερα εξέφρασε τη θέση πως η 29χρονη δεν έχει εκτίσει το 1/5 της πραγματικής ποινής, δηλαδή στην επίμαχη περίπτωση τα 2 χρόνια, αλλά και ότι κρατείται στις γυναικείες φυλακές Θηβών και κατ' επέκταση δεν μπορεί να μεταβαίνει στην Αθήνα, ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχο ίδρυμα στην περιφέρεια.
Αλληλεγγύη και συμπαράσταση

Την Ηριάννα υποδέχθηκαν στην κατάμεστη δικαστική αίθουσα δεκάδες υποστηρικτές, φίλοι και συγγενείς της, ορισμένοι εξ αυτών εμφανώς συγκινημένοι. Η αίθουσα του Πενταμελούς Εφετείου Αναστολών ήταν ασφυκτικά γεμάτη από το πρωί και μέχρι να έρθει η ώρα της συζήτησης της αίτησης της Ηριάννας, μέχρι και ο διάδρομος είχε γεμίσει υποστηρικτές. Μάλιστα, χρειάστηκε την παρέμβαση της προέδρου προκειμένου να παραμερίσει ο κόσμος έτσι ώστε οι μάρτυρες των υποθέσεων να μπορούν να φτάνουν την έδρα για να καταθέσουν.

Τελικά, η συγκέντρωση αλληλεγγύης υποχρεώθηκε να βγει από την αίθουσα, παρά το γεγονός ότι η διαδικασία είναι δημόσια και θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης της δίκης, ύστερα από σχετική εντολή της προέδρου προς τη φρουρά της αίθουσας. Στόχος των αλληλέγγυων ήταν η με κάθε κόστος έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας, χωρίς προσκόμματα ή κωλύματα που ενδεχομένως να επιβάρυναν την ίδια την Ηριάννα.
 
Top